Gå til innhold

MP3 på mobilen, men hvordan gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest grønn og blond :D
Skrevet

Hvordan får jeg musikkfiler inn i mp3-spilleren på mobilen?

Kan jeg laste ned direkte fra nettet noe sted?

Har Nokia 6280.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger vel med en USB-kabel, slik at du kan overføre mp3-filer fra PCen f.eks?

Skrevet

Det finnes noen sider på nettet som du kan laste ned fra, ja! (http://www.limewire.com)

Og du må ha en eller annen slags ledning (USB?)

Jeg har sony ericsson telefon.(w550i) Denne kobler jeg til pc'en, og kopierer over fra "min musikk", hvor all musikken ligger (både kopier av cd'er og nedlastet musikk fra nettet) og til telefonen. Vanskelig å forklare, men man får hele tida instrukser om hva man skal gjøre, så det er bare å prøve ivei!

Lykke til!

Skrevet

Tipper du finenr det i brukerhåndboka di.

Du kan også se her: http://www.nokia.no/support/phones/6280/

(kopi)

Nokia PC Suite

Med Nokia PC Suite kan du synkronisere kontakter, kalender, notater og gjøremål mellom telefonen og den kompatible PC-en eller en ekstern Internett-server (nettverkstjeneste). Du kan finne mer informasjon og PC Suite på Nokias web-område på www.nokia.com/support.

Sjøl bruker jeg kortleser til minnekortet, og legger inn musikk direkte på den måten.

Snorkfrøken
Skrevet

Du må innstallere programvaren som fulgte med telefonen. Så følger du bare bruksanvisningen, ganske greit å få musikken flyttet fra pc`n over til telefonen.

Gjest grønn og blond
Skrevet

Takk for svar, alle. Nå har jeg installert programvaren og funnet ut av ting.

Nytt spørsmål:

Lastet ned en låt på prefueled.com og trodde det skulle gå så fint å få denne inn på mobilen. Men når jeg forsøker å spille den med mobilen, får jeg beskjed om at filformatet ikke støttes. Blæ! Er det noe sted jeg kan laste ned mp3'er direkte på mobilen? Burde ikke det finnes?

Takknemlig for alle svar :-)

petter smart
Skrevet

Nytt spørsmål:

Lastet ned en låt på prefueled.com og trodde det skulle gå så fint å få denne inn på mobilen. Men når jeg forsøker å spille den med mobilen, får jeg beskjed om at filformatet ikke støttes. Blæ! Er det noe sted jeg kan laste ned mp3'er direkte på mobilen? Burde ikke det finnes?

Det er dessverre slik at mp3 sanger du kjøper ikke kan spilles på annet enn pc'en den lastes ned på. Og så lurer plateselskapene på hvorfor folk piratkopierer.

Du kan jo evt lage dine egne mp3 filer av cd'ene dine. Det er helt lovlig.

Skrevet

Nytt spørsmål:

Var det en mp3-låt du lastet ned fra prefueled.com, eller en wma-fil?

Uansett er det kanskje som Petter Smart sier.

Har du musikk på CD som du vil ha over på mobilen, så er det en grei sak å rippe CD-er med for eksempel Windows Media Player. Rippe CD-er = å kopiere fra CD til mp3-format på PC-en. Normalt legger mp3-låtene seg da i mappen My Music under My Documents. Windows Media Player har også et menyvalg for å overføre musikk til "removable disk", i ditt tilfelle mp3-spilleren.

Det er flere måter å overføre musikk fra cd til mobil via pc, men dette er i alle fall EN metode, som er ganske enkel og grei.

Gjest grønn og blond
Skrevet

Det er dessverre slik at mp3 sanger du kjøper ikke kan spilles på annet enn pc'en den lastes ned på. Og så lurer plateselskapene på hvorfor folk piratkopierer.

Du kan jo evt lage dine egne mp3 filer av cd'ene dine. Det er helt lovlig.

Likevel skryter de på prefueled.com av at wma-filene kan spilles av på de aller fleste bærbare mp3-spillere (og en mobiletelefon er jo en sånn).

http://prefueled.com/support/formats.php

Blæ!

Så da må jeg gjøre slik jeg gjør når jeg handler fra iTunes; brenne på en cd og så legge det inn på pc'en igjen. Så tungvint, da!

Jeg synes forresten prefueled.com var ei møkkasjappe! :-)

Gjest grønn og blond
Skrevet

Var det en mp3-låt du lastet ned fra prefueled.com, eller en wma-fil?

Uansett er det kanskje som Petter Smart sier.

Har du musikk på CD som du vil ha over på mobilen, så er det en grei sak å rippe CD-er med for eksempel Windows Media Player. Rippe CD-er = å kopiere fra CD til mp3-format på PC-en. Normalt legger mp3-låtene seg da i mappen My Music under My Documents. Windows Media Player har også et menyvalg for å overføre musikk til "removable disk", i ditt tilfelle mp3-spilleren.

Det er flere måter å overføre musikk fra cd til mobil via pc, men dette er i alle fall EN metode, som er ganske enkel og grei.

Ja, det er sånn jeg pleier å gjøre det når jeg handler på iTunes, men jeg hadde jo håpet jeg skulle slippe det når jeg handlet hos andre - som ikke hadde egne mp3-spillere på markedet.

Jaja. Takk for svar! :-)

Skrevet

Ja, det er sånn jeg pleier å gjøre det når jeg handler på iTunes, men jeg hadde jo håpet jeg skulle slippe det når jeg handlet hos andre - som ikke hadde egne mp3-spillere på markedet.

Jaja. Takk for svar! :-)

Jeg aner ikke om det er like ille på andre nettbutikker som selger nedlastbar musikk.

Det koster jo bare en snau tier for en låt, så du kan jo prøve noen av de andre.

http://www.startsiden.no/nettbutikker/musikk/mp3/index.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...