Gå til innhold

Trene magemuskler

Anbefalte innlegg

Gjest Nissu
Skrevet

Jeg har en skade i nakken som gjør at jeg ikke kan bruke den vanlige sit-up metoden. Hvordan kan jeg trene magemusklene uten å belaste nakken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du ikke kan gjøre? Ha hendene bak nakken da du reiser deg opp? Eller kan du ikke heve hode fra gulvet i det hele tatt?

Hvis du får vondt i hode bare ved å heve overkroppen opp så blir det vanskelig å trene magemusklene.

Jeg har ikke hendene bak hode når jeg trener magemusklene, jeg holder i en 12 kg vekt under haken.

Men du kan holde hendene samlet under haken, hvis det funker for deg da.

Gjest tren i vei:)
Skrevet

Ligge på en matte, holde bena strakt ut og løfte de opp og ned. Dette fungerer veldig bra hvis du har en til å hjelpe deg som kan dytte bena dine ned, og du skal ikke la de berøre gulvet.

Eller så kan du også ha kroppen vendt ned mot gulvet og lene deg på tærne og undersiden av armene/albuene. Holde den stillingen så lenge du klarer. Da trener du musklene i ryggen og magen.

Ser at jeg er litt dårlig til å forklare, men du kan jo se om du finner ut av det likevel:) Ellers finnes det jo også flere nettsider med illustrasjoner, så du kan jo søke litt rundt.

Gjest staedtler
Skrevet

Vil anta at en crunchmaskin på treningssenter, hvor du sitter oppreist, vil funke, hvis du er obs. på å stramme magemuskulaturen.

Skrevet

Tren planke. Da får du statisk trening på mavemusklene! Nakken er i ro også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...