puttelull Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Så akkurat det norske bidraget (noe av det) for 1. gang, og jeg er så happy!;-) Endelig stiller Norge også med nasjonalinstrumentet vårt! "alle" andre har gjort det, og nå endelig Norge! OG de flotte jentene, da! Jeg kjenner den ene av hardingfelejentene, og noe mindre museumaktig enn henne skal du lete lenge etter! Kult! Stå på, Norge! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Den norske sangen er kjempefin. Christine + musikere er kjempeflinke. Ellers må jeg si det er skuffende at hovedfokus nå ligger på show og ikke på musikk. Det var da mye morsommere når det var live orkester, og hvert land hadde med seg en dirigent. Når det gjaldt å synge best og ha beste sang, og ikke ha størst pupper og kortest skjørt... 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det er da lite "museumspreg" over norske hardingfelespillere? De to kjente kvinnene er definitivt hverken kjedelige eller gammeldagse :-) "..............................................." 0 Siter
puttelull Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 Den norske sangen er kjempefin. Christine + musikere er kjempeflinke. Ellers må jeg si det er skuffende at hovedfokus nå ligger på show og ikke på musikk. Det var da mye morsommere når det var live orkester, og hvert land hadde med seg en dirigent. Når det gjaldt å synge best og ha beste sang, og ikke ha størst pupper og kortest skjørt... Enig i det! + at jeg synes det er mye morsommere når sangerene synge rpå morsmålet, og ikke et slikt "kvasi-engelsk"! (Jeg er folkemusiker sjøl, og synes det er fenomenalt at instrumentet "er med" på denne måten!) Det er mange fordommer mot hardingfele og -spillere. Disse jentene er knallflinke, og kombinerer det tradisjonelle med ny-tenkning på en flott måte, synes jeg! Utgangspunktet mitt er at DOL'ere ikke liker slik musikk, men det er jo selvfølgelig dumt av meg å tenke slik" Stå på, videre! 0 Siter
puttelull Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 Det er da lite "museumspreg" over norske hardingfelespillere? De to kjente kvinnene er definitivt hverken kjedelige eller gammeldagse :-) "..............................................." Men det er dessverre mange som mener at folkemusikken, slik den er definert, hører hjemme på museum. Og da hører vel musikerene til der, og? Jeg på presisere at jeg _ikke_ er av den oppfatning! Morsomt å høre at du synes hardingfele er alright, Prozak!;-) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Samtlige medlemmer i gruppen fra Litauen burde i allefall legges inn en eller annen plass... 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Samtlige medlemmer i gruppen fra Litauen burde i allefall legges inn en eller annen plass... Hehe... Syns det meste ser ut som parodier jeg, ikke seriøse sanger/opptredener. Spesielt den. 0 Siter
puttelull Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 Samtlige medlemmer i gruppen fra Litauen burde i allefall legges inn en eller annen plass... *hehe* Hva med finnene, da? Eg berre spyr... 0 Siter
NeaNoor Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Hehe... Syns det meste ser ut som parodier jeg, ikke seriøse sanger/opptredener. Spesielt den. Ja, minnet meg om Boyzvoice med Espen Eckbo og co. 0 Siter
Gjest hushora Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Samtlige medlemmer i gruppen fra Litauen burde i allefall legges inn en eller annen plass... Ha ha ha, tror det var gjort på spøk, syntes det var utrolig morsomt. Er ganske sikker på at det var en parodi i utgangspunktet.. 0 Siter
Gjest heialordi Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 *hehe* Hva med finnene, da? Eg berre spyr... Det kan se ut som om den som ler sist ler best..... 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Ha ha ha, tror det var gjort på spøk, syntes det var utrolig morsomt. Er ganske sikker på at det var en parodi i utgangspunktet.. Enig, den var utrolig morsom. Hadde faktisk vært kjempeartig om de vant og sto og sang den der. De var egentlig de eneste rebellene... Mer opprørske enn Finland, egentlig, for de dreit jo ut hele GP... 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Enig i det! + at jeg synes det er mye morsommere når sangerene synge rpå morsmålet, og ikke et slikt "kvasi-engelsk"! (Jeg er folkemusiker sjøl, og synes det er fenomenalt at instrumentet "er med" på denne måten!) Det er mange fordommer mot hardingfele og -spillere. Disse jentene er knallflinke, og kombinerer det tradisjonelle med ny-tenkning på en flott måte, synes jeg! Utgangspunktet mitt er at DOL'ere ikke liker slik musikk, men det er jo selvfølgelig dumt av meg å tenke slik" Stå på, videre! Jeg liker folkemusikk... ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Enig i det! + at jeg synes det er mye morsommere når sangerene synge rpå morsmålet, og ikke et slikt "kvasi-engelsk"! (Jeg er folkemusiker sjøl, og synes det er fenomenalt at instrumentet "er med" på denne måten!) Det er mange fordommer mot hardingfele og -spillere. Disse jentene er knallflinke, og kombinerer det tradisjonelle med ny-tenkning på en flott måte, synes jeg! Utgangspunktet mitt er at DOL'ere ikke liker slik musikk, men det er jo selvfølgelig dumt av meg å tenke slik" Stå på, videre! Jeg er veldig glad i folkemusikk - selv om jeg trives på DOL Enig med deg at det var mye mer spennende når alle sang på sitt eget språk. Å lide seg gjennom, særlig østeuropeere (ikke rasistisk ment), som prøver å synge på engelsk, er grusomt. Nei, Grand Prix er ikke det det pleide å være. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Jeg liker folkemusikk... ;-) For balansens skyld iler også jeg til og melder at jeg er temmelig fast lytter når det er folkemusikk på radioen. Slik har det vært i alle år, helt fra alt som ble spilt, var "etter Mossafinn". ) 0 Siter
puttelull Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 For balansens skyld iler også jeg til og melder at jeg er temmelig fast lytter når det er folkemusikk på radioen. Slik har det vært i alle år, helt fra alt som ble spilt, var "etter Mossafinn". ) Nei, så kult!;-) Liker du hardingfele/vanlig fele/begge deler? Jeg er flatfele-jente, men har bodd 4 år i Telemark (utdannelse) og fikk stor sans for hardingfele da. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Det norske bidraget var jo faktisk veldig bra. Men man må tydeligvis ha mer sceneshow for å vinne... Det ble litt kjedelig sammenliknet med mange andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.