Gå til innhold

Selges Simpsons-tegneserier i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted her i landet. Det er litt tykke hefter, mer som en slags veldig tynn paperback-bok. Jeg har to, den ene kjøpt i USA, den andre i Frankrike (den er på fransk, da).

Jeg tenkte å bestille på amazon.com, men frakten ble nesten like dyr som bestillingen, så det droppet jeg.

Amazon.co.uk ville ha mer for selve tegneseriene, så jeg droppet det også.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike tegneseriehefter? Det gjør ikke noe om det er på nett altså, men det bør være slik at portoen ikke blir skyhøy, iallfall. 30 dollar for porto og ekspedisjon for 6 tegneserier ble litt vel mye, synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest simpsons
Skrevet

De ble solgt i Norge en stund vet jeg. Min kjære eks kjøpte i hvert fall et par stykker for noen måneder siden.. Det var bare helt vanlige tegneseriehefter som Donald.. Vet ikke om det var sånne du mente? De kom i hvert fall en gang i måneden, og ble solgt på diverse kiosker o.l

Gjest Calóni
Skrevet

De ble solgt i Norge en stund vet jeg. Min kjære eks kjøpte i hvert fall et par stykker for noen måneder siden.. Det var bare helt vanlige tegneseriehefter som Donald.. Vet ikke om det var sånne du mente? De kom i hvert fall en gang i måneden, og ble solgt på diverse kiosker o.l

Det spiller jo forsåvidt ikke noen rolle hvilket format de er i, jeg vil bare lese simpsonstegneserier :D

Men det er en slik type jeg har fra før, og som jeg hadde i tankene:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1845762282/qid=1148157481/sr=2-1/ref=sr_2_3_1/202-0072247-6028623

Men da var det kanskje ikke bare hukommelsen som spilte meg et puss da jeg mente å huske at jeg har sett det i Norge før, da..Men jeg er rimelig sikker på at de ikke har nå. Jeg har vært og sett på OBS feks, og de har jo hauger av blader/tegneserier, men de har ikke simpsons. Ikke Maxi heller, og de har jo bra utvalg..

Gjest simpsons
Skrevet

Nei, formatet spiller vel ingen rolle, men tenkte kanskje du samlet på et spesielt hefte:) Mulig de ikke har de nå lenger, men vet de ble solgt på Narvesen. Du kan jo titte innom der og se om de har.

Gjest Calóni
Skrevet

Nei, formatet spiller vel ingen rolle, men tenkte kanskje du samlet på et spesielt hefte:) Mulig de ikke har de nå lenger, men vet de ble solgt på Narvesen. Du kan jo titte innom der og se om de har.

Jepp, det skal jeg gjøre! Takk for tips! :)

Gjest simpsons
Skrevet

Siden jeg ikke har så fryktelig mye å gjøre i kveld, så gikk jeg inn på narvesen sin nettside. Der ligger det en oversikt over alle magasiner de selger. Simpsons lå nok ikke der. Men da slapp du turen til Narvesen:)

Gjest Calóni
Skrevet

Siden jeg ikke har så fryktelig mye å gjøre i kveld, så gikk jeg inn på narvesen sin nettside. Der ligger det en oversikt over alle magasiner de selger. Simpsons lå nok ikke der. Men da slapp du turen til Narvesen:)

Hihi, takk for hjelpen! Du skal ikke se bort i fra at det ville tatt dagevis før jeg hadde giddet å dra til en Narvesen likevel, enda så lyst jeg har på disse tegneseriene :P

Tror jaggu jeg bør finne en nettbutikk!

Gjest simpsons
Skrevet

Du får gjøre det. Men det var fryktelig dyrt! Men noe så viktig som en god tegneserie må man da kunne unne seg;o)

Gjest Calóni
Skrevet

Du får gjøre det. Men det var fryktelig dyrt! Men noe så viktig som en god tegneserie må man da kunne unne seg;o)

Etter å ha sammenlignet litt priser har jeg faktisk kommet fram til at av Tronsmo, Amazon.co.uk, Outland og Amazon.com er faktisk sistnevnte billigst, enda det ble så høy porto. Det sto noe om at det måtte sendes i to forsendinger, mulig det blir litt billigere om jeg bestiller en eller to færre. Så jeg tror faktisk jeg ender opp med å kjøpe derifra likevel...(Hvorfor pokker kjøpte jeg ikke en haug da jeg var i USA i januar?)

Skrevet

Kanskje du kan få tak i det billigere ved å bestille gjennom bokhandel eller kiosk?

Gjest Calóni
Skrevet

Kanskje du kan få tak i det billigere ved å bestille gjennom bokhandel eller kiosk?

Nja, det ser ut som om de norske prisene ligger på omtrent 130 kroner per hefte, og da blir det faktisk bedre å kjøpe heftene og betale frakt fra USA...så nå har jeg bestilt fra amazon.com :D

It is I, Leclerc!
Skrevet

Ah, flott! Litt dyre her også ser jeg, de amerikanske koster rundt 10 dollar stykket, og dollaren ligger jo på rekordlave 6 kroner for tiden...Så jeg får regne litt på det, tror jeg...

Hva er Tronsmo?

Tronsmo er en (alternativ) bokhandel i oslo med lange tradisjoner og en kjeller full av tegneserier.

Jammen om de ikke er på nett også.

Gjest Calóni
Skrevet

Om det er av interesse, så ser jeg de har en del tegneseriebøker med Simpsons tilgjengelig fra play.com.

Og på den sjappa er frakt inkludert i prisen; så det eneste man må passe på er å overholde importreglene her i landet, dvs. maks verdi 200 pr. forsendelse.

Link til en av tegneseriebøkene jeg fant:

http://www.play.com/Books/Books/4-/730653/Simpsons_Comics_Jam_Packed_Jamboree/Product.html

Pokker, det der var jo mye billigere enn det jeg nettopp har bestilt fra amazon.com!! Går det an å angre på den ordren, tror du? :(

Gjest Calóni
Skrevet

Om det er av interesse, så ser jeg de har en del tegneseriebøker med Simpsons tilgjengelig fra play.com.

Og på den sjappa er frakt inkludert i prisen; så det eneste man må passe på er å overholde importreglene her i landet, dvs. maks verdi 200 pr. forsendelse.

Link til en av tegneseriebøkene jeg fant:

http://www.play.com/Books/Books/4-/730653/Simpsons_Comics_Jam_Packed_Jamboree/Product.html

Det er for sent, står det..Jaja, neste gang blir fra play.com, iallfall :)

Skrevet

Det er for sent, står det..Jaja, neste gang blir fra play.com, iallfall :)

Jeg leste nylig at SDD var utrolig misfornøyd med leveringstid fra play.com i det siste. Tidligere var han veldig fornøyd, men så har det visst bare blitt dårligere og dårligere. Så kanskje er det ikke så lurt å bestille derfra? Det kan jo hende han svarer her også.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg leste nylig at SDD var utrolig misfornøyd med leveringstid fra play.com i det siste. Tidligere var han veldig fornøyd, men så har det visst bare blitt dårligere og dårligere. Så kanskje er det ikke så lurt å bestille derfra? Det kan jo hende han svarer her også.

Det er notert! Jeg har uansett bestilt 5 hefter fra amazon nå, sånn at det går en stund før jeg trenger neste ladning :)

Men takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...