Gjest Hjelp - hva skal jeg gjøre? Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Nå er jeg dødsens forbannet! Husker dere dette selskapet som ringer til folk og selger helsekostprodukter - også til folk som ikke har bestilt? Var med i Tv2 Hjelper deg. Der ble reporteren angrepet osv osv. Vel, jeg fikk en telefon rett før jul i fjor - var stresset rett etter et møte på jobb - og sa ja til å motta en pakke med gratis rosenrot tabletter. Jeg hadde prøvd rosenrot tabletter før og var fornøyd med de - og tenkte jeg bare kunne ringe og si at jeg ikke ville ha mer forsendelser etterpå. Så fikk jeg en pakke i posten. Rett etterpå prøvde jeg å ringe for å melde meg ut av abonnementet. Men selvfølgelig så kom jeg aldri gjennom på telefonen. Og dagen etter fikk jeg en ny pakke med "Calori blockare". Hva var dette? Det hadde jeg jo ikke bestilt? Trenger slettes ikke å slanke meg - heller omvendt! Prøvde flere ganger å ringe for å melde meg ut. En uke etter at første pakken var kommet kom det allerede nye forsyninger selv om den første pakken var et månedsforbruk. Da ble jeg rasende og sendte et brev som ga svar på tiltale - ba dem om å stryke alle medlemskap (både de jeg visste om og de jeg eventuelt ikke visste om.) Jeg betalte den pakken jeg hadde fått "gratis" (frakt osv). Vi prøvde også å betale en annen regning (var jo tross alt småbeløp). Men da gikk ikke Kid'en gjennom. Så jeg fant en mailadresse og skrev det til dem. Fikk svar etter en stund. Men i mellomtiden hadde tv2 hjelper deg hatt dette prgrammet der de oppfordret til å ikke betale for det vi ikke hadde bestilt. Så jeg sendte mail tilbake og sa at vi ikke kom til å betale mer - med henvisning til programmet. Så i går kommer det et inkassokrav på 500 kr! Jeg har ALDRI fått en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv! Hva skal jeg gjøre nå? Jeg må jo bestride kravet - men må jeg betale først? Så forbasket irriterende - og også av TV2 syns jeg. Jeg kan jo ikke risikere betalingsanmerkninger - og nå har jeg vel fått det allerede! Har lyst til å politianmelde hele greia. Vet dere hva det verste er? De har faktisk ringt flere ganger etterpå å prøvd å selge MER til meg? Noe så FREKT!!!!!!!!!! Og hvordan i alle dager har de fått tak i mobilnummeret mitt? Har reservert meg mot telefonsalg for lenge siden. Regningene har kommet i pikenavnet mitt så de har tydeligvis fått navnet mitt fra en slags gammel "liste". Men mobilnummeret er jo ikke så gammelt da.. 0 Siter
Atene Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Gjør inkassoselskapet oppmerksom på at kravet er bestridt - da har de ikke anledning til å gå videre med det overfor deg. 0 Siter
keinstein Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Har du mottatt angrefristskjema? Send alltid brev når du skal melde deg ut av noe eller protestere på noe du har fått. Markedsføringsloven forbyr å sende faktura på noe du ikke har bestilt, og forbyr mange salgsmetoder du kan oppleve urimelig. De skal ikke gjøre mange sprell før de mister retten til å få betaling for varer eller tjenester. De kan ikke sende noen krav til inaksso som dere er uenige om er levert riktig og etter sedvane i handel. Får du ikke kontakt med dem, har du et godt argumnet. Send alltid brev. 0 Siter
Gjest uten navnet Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Du blir ikke svartelistet på en god stund ennå,så ikke vær redd for at noen kan finne ut at du har betalingsanmerkning. Ingenting blir registrert før det er dom i saken din. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Send brev til inkassoselskapet med kopi av alt du har av skriftlige klager i saken. De kan ikke gå til inkassosak med et krav som er bestridt, og du har jo klaget på kravet og dermed er det bestridt. Ikke betal noe som helst mer verken til inkassobyrået eller Intermedica. Send også kopi av det hele til Forbrukerrådet, og gi både inkassoselskapet og Intermedica beskjed om at forbrukermyndighetene er informert om saken. Her finner du også en klagemulighet til Forbrukerrådet: http://www.forbrukerradet.no/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.