Gå til innhold

Hvorfor vant Finland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel, sjef.

*Gjesp*

"...................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

38

• Maggi

11

• serendipity

7

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Javel, sjef.

*Gjesp*

Skrevet

Javel, sjef.

*Gjesp*

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Enig, på en måte. MGP har lite eller ingenting med ordentlig musikk å gjøre, hvis vi definerer "ordentlig musikk" som noe som eksisterer utenfor MGP. Derfor er det litt kult at noe som faktisk kunne eksistert utenfor MGP - altså, noe som er å betrakte som ordentlig musikk, uavhengig av om man liker det eller ikke, vinner. På sikt kan vi jo håpe at det fører til at MGP rett og slett dør. Det er egentlig en skam for Europa.

"............................................"

Enig i alt det.

Dessuten er du så mye bedre til å skrive enn meg at det nesten ikke går og komme med argumenter uansett.

Der kan du se.Blei en litt tullete setning igjen.Men så er jeg veldig trøtt i kveld.

Skrevet

Tja...jeg har høye tanker om absolutt alt som strider mot trangsynthet og dumhet. Og det du har skrevet i denne sammenhengen har vært nettopp det. Så ja, akkurat der har du nok rett :-)

Det at du ikke svarer når du blir bedt om å konkretisere påstanene dine, viser jo også at du ikke har noen gjennomtenkte eller logiske konklusjoner på lager.

"Det at du ikke svarer når du blir bedt om å konkretisere påstanene dine, viser jo også at du ikke har noen gjennomtenkte eller logiske konklusjoner på lager."

Vil jeg ikke fortsette diskusjonen med deg og på dine premisser, så har jeg ikke noe å komme med. Ærlig talt, så dumt utsagn.

bugge -jenta
Skrevet

*LOL* Litt av en "ekspert"-uttalelse. Du "utmerker" deg jaggu på flere områder, gitt...*Ler*

".............................................."

Bare le du, du skal ikke se helt bort i fra muligheten av at jeg hadde klart det:o) Det får du aldri vite.

Om enkelte låtskrivere til dette showet kanskje er habile nok, legger de ikke hele kompetansen sin akkurat inn i Grand Prix låter her i Norge.

Nå skriver jeg sanger som ikke er kommersielle på en flekk, men skulle nok klart og forbedret en dårlig/ufullstendig kommmersiell en i ny og ne. Det er utrolig mye dårlig musikk folk klarer å få spilt på radio i våre dager for eksempel, og det sitter svært mange rundt om med større talenter enn mye vi hører utgitt.

Det største problemet med Alvedans (som jeg bare har hørt et par ganger), er den store mangelen på spenning og den har ingen høydepunkter. Den er for strømlinjeformet og kjedelig. Spesielt "alvesangen", Aaingen hennes hadde hatt større muligheter utover det de gjør det til, med hennes stemme. I den burde de hatt et større brekk spør du meg. De gjør ingenting for at den ikke skal ta av, og der burde den for eksempel tatt av. Hun er sopran og kommer "høyt" opp, og likevel fastlåser de henne i den samme tonerekken hele tiden. Refrenget er også for lite spennende og for enkelt. Iørefallende, men dessverre på en kjedelig måte.

Gjest gooooooogle
Skrevet

Ok, her er vurderingen og sammenlikningen.

Du: Ser hardrockere som kler seg ut som monstre, og konkluderer med at det er satanrock *ler*

Jeg: Ser hardrockere som kler seg ut som monstre, og konkluderer med at det er rockere med sans for humor, teater, show etc. Sannsynligvis med en stor porsjon ironi.

Hva tror du er riktig? Hint: For absolutt alle med et minimum av intelligens og kunnskap om verden rundt seg, er det åpenbart.

Du tror vel at dimmu borgir, satyrocon og den gjengen er _ekte_ satanister også, du? *ler*

"..........................................."

Åhhh,så åpensinnet du er! Virkelig beundringsverdig...Du ser at disse er utkledde og nødvendigvis ikke reelt satanistiske...Woooow.

Poenget mitt er at barn vanligvis ikke resonnerer på denne geniale måten som du gjør - jeg vokste opp med uskyldig lørdagsunderholdning på tv og elsket å se på gp med familien når jeg var barn, og digget musikken.Hadde den vært slik som finnene igårkveld, hadde jeg sikkert blitt mørkeredd for livet-og ikke minst fått fobi for finner.

Gjest goooooooogle
Skrevet

*Gjesp*

Sorry P. Jeg mente ikke å fornærme deg. Jeg er bare veldig lett å egge opp til kamp - spesielt mot smådjevler som deg....

Skrevet

"Det at du ikke svarer når du blir bedt om å konkretisere påstanene dine, viser jo også at du ikke har noen gjennomtenkte eller logiske konklusjoner på lager."

Vil jeg ikke fortsette diskusjonen med deg og på dine premisser, så har jeg ikke noe å komme med. Ærlig talt, så dumt utsagn.

Heh-heh..."mine premisser"? Så det å faktisk konkretisere påstander, svare på spørsmål - det er ikke dine, men mine premisser? Heh-heh...jadda :-)

Når dine premisser er å gjenta en fjollete påstand, for så å nekte på at du har sagt det når du blir konfrontert med det, så kan jeg godt forstå at du har litt problemer med "andres premisser".

bugge -jenta
Skrevet

*LOL* Litt av en "ekspert"-uttalelse. Du "utmerker" deg jaggu på flere områder, gitt...*Ler*

".............................................."

Se for deg at jeg kan like mye om å skrive musikk som du kan om rett dyrehold da:o) WoW...

Skrevet

Sikkert samme grunn som at en samejoik vinner. Noen syns vel synd på gærningene.

Skrevet

Åhhh,så åpensinnet du er! Virkelig beundringsverdig...Du ser at disse er utkledde og nødvendigvis ikke reelt satanistiske...Woooow.

Poenget mitt er at barn vanligvis ikke resonnerer på denne geniale måten som du gjør - jeg vokste opp med uskyldig lørdagsunderholdning på tv og elsket å se på gp med familien når jeg var barn, og digget musikken.Hadde den vært slik som finnene igårkveld, hadde jeg sikkert blitt mørkeredd for livet-og ikke minst fått fobi for finner.

Hvis du har BARN som ser på MGP, som varte til kl. 24:00, så er det helt andre ting enn finnlands monsterkostymer som er problemet. De som er gamle nok til å se på TV på den tiden av døgnet, er også gamle nok til å skjønne at monsterkostymer i en slik sammenheng ikke er ordentlige monstre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

I dag vokser unga opp med Pia Haraldsen, Aylar, Britney Spears og Kristian Valen, og du bekymrer deg over menn utkledd som noe i Ringenes Herre?

Herremin!

Gjest goooooogle
Skrevet

Hvis du har BARN som ser på MGP, som varte til kl. 24:00, så er det helt andre ting enn finnlands monsterkostymer som er problemet. De som er gamle nok til å se på TV på den tiden av døgnet, er også gamle nok til å skjønne at monsterkostymer i en slik sammenheng ikke er ordentlige monstre.

Sprøyt. Mange barn er vel oppe litt senere enn vanlig på lørdager, og dessuten kan det vel hende de ser litt av programmet og ikke nødvendigvis helt til kl 24.

Case closed...

Skrevet

Sprøyt. Mange barn er vel oppe litt senere enn vanlig på lørdager, og dessuten kan det vel hende de ser litt av programmet og ikke nødvendigvis helt til kl 24.

Case closed...

"Case closed"? *LOL* Du glemte å rive av deg en harang med skjellsord :-)

Gjest gooooooogle
Skrevet

I dag vokser unga opp med Pia Haraldsen, Aylar, Britney Spears og Kristian Valen, og du bekymrer deg over menn utkledd som noe i Ringenes Herre?

Herremin!

Det finnes vel en liten gradsforskjell i utkledningen på de i ringenes herre og finnene igår. Aylar og britneys situasjoner vil vel barna ikke kjenne til før de begynner å lese i tabloidavisene

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det finnes vel en liten gradsforskjell i utkledningen på de i ringenes herre og finnene igår. Aylar og britneys situasjoner vil vel barna ikke kjenne til før de begynner å lese i tabloidavisene

Forskjellen må i så fall være at monstrene i Ringenes Herre ser mye, mye mer brutale ut enn gårsdagens GP-vinnere.

Skrevet

Forskjellen må i så fall være at monstrene i Ringenes Herre ser mye, mye mer brutale ut enn gårsdagens GP-vinnere.

*LOL* Godt poeng :-)

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL* Godt poeng :-)

"........................................"

For ikke å snakke om Jahn Teigen. Han vokste vi opp med, og jeg tror ikke jeg overdriver mye når jeg skriver at Jahn Teigen kan overgå monsterlooken til gutta fra Finland bare ved å stå opp om morgenen.

Skrevet

Jeg så ikke på Grand Prix i år. Men etter å ha sett bilde av de finske skapningene i avisa i dag, så tror jeg de vant fordi de skilte seg litt ut fra alle de andre mainstream innslagene med babes i bikini som vrikker på seg på scenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...