Gå til innhold

Kronespill-avhengige - er debatten dratt litt for langt?

Anbefalte innlegg

Gjest so there
Skrevet

Jeg føler null sympati for disse såkalte diagnoserte spilleavhengige. I alle dager, det må da kunne gå an å ha kontroll over sin egen lommebok, som med alt annet? Hva med røyk og alkohol, det er jo fritt fram for de som vil bruke pengene sine på, og de blir i tillegg fysisk syke av det.

WÆÆÆ spilleautomater!!!! Disse store stygge skumle monsterene som bare står der og venter på DEG!!! Give me a break.

De som har problemer kan gå og oppsøke psykolog og betale for det som alle andre med psykiske problemer, og slutte og synes synd i seg selv, og tro at samfunnet har skylda. Jeg enser ikke spilleautomatene en gang, som liksom skal stå "overalt", fordi jeg rett og slett ikke er interessert i dem. Det at noen stakkars automater står i et par hjørner har aldri plaget noen før nå, hvorfor??? Hvis ingen brukte dem, ville de ikke kunne vært i produksjon - folk må få styr på seg SJÆL!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest kronerullings
Skrevet

Joda - folk har ansvar for seg selv.

Men alkohol og røyk (tross alle skadevirkningene og alle som er avhengige) gir jo folk en glede - om enn en noe omdiskutert glede.

Hvilken glede har egentlig folk av en spilleautomat?

Jeg tror de eneste som gleder seg over en slik automat er de som tjener masse penger på det.

Gjest pekka
Skrevet

Så fint at du har kontroll over deg selv. Du blir nok aldri avhengig av noe, lar deg aldri lure av noen til å prøve noe som helst. Gratulerer med deg selv! ;)

Gjest so there
Skrevet

Joda - folk har ansvar for seg selv.

Men alkohol og røyk (tross alle skadevirkningene og alle som er avhengige) gir jo folk en glede - om enn en noe omdiskutert glede.

Hvilken glede har egentlig folk av en spilleautomat?

Jeg tror de eneste som gleder seg over en slik automat er de som tjener masse penger på det.

De føler vel en rus over det å spille, akkurat som de som suger i seg nikotinen eller heller i seg alkoholen da? Kanskje føler de at de skjelver i bena når de ser automaten, mååååååå bare kose litt med den og fylle den opp med litt penger.

Hvorfor ikke?

Det er uansett mer til som skal få meg til å føle sympati med noen. Call me a monster

Gjest Bønnan
Skrevet

DU er ikke avhengig, og derfor skjønner du ikke at andre kan være det. Hurra for deg.

Gjest so there
Skrevet

Så fint at du har kontroll over deg selv. Du blir nok aldri avhengig av noe, lar deg aldri lure av noen til å prøve noe som helst. Gratulerer med deg selv! ;)

Jo tusen takk :) Føler meg rimelig uavhengig og fri!

Hadde i allefall ikke gått til avisene om det så var noe som skulle få meg på avhengighets kroken. Det ville vært MITT problem

Gjest so there
Skrevet

DU er ikke avhengig, og derfor skjønner du ikke at andre kan være det. Hurra for deg.

Jeg har vel ikke sagt at jeg ikke skjønner at de er avhengige. Sto selv som barn og spilte vekk ukepengene mine. Men jeg skjønte jo likevel at det var MITT problem, og ikke automatene sin skyld!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er også overrasket over at det går an å bli spilleavhengig. Jeg må innrømme at jeg synes det er mystisk, og jeg skjønner ikke bæret av hvordan folk fungerer. Men det blir de jo tydeligvis, selvom de er til min store forbauselse. Folk tar livet av seg etc.

Og siden dette tydeligvis er ramme alvor for dem det gjelder, synes jeg at man i dette tilfellet bør veie skade opp mot nytte & glede.

Er det mange som egentlig trenger at de står der? Ikke som jeg vet hvertfall. Og det blir jo litt pussig også, at disse pengene skal gå til veldedige formål, når man vet hvor de i mange tilfeller kommer fra.

Jeg pleier å være HELT og 100% for at det skal være et mangfold av ting i verden, og at ting også skal få fortsette å finnes selvom det finnes folk som både tar skade av det eller ikke liker at de er der. Men det er jo under forutsetningen at de er til glede og nytte for noen. Og er spilleautomater egentlig det?

Når det er sagt synes jeg også at diagnostisering av en hver personlig svakhet er en uting. det er klart at det er mere behagelig for en innehaver av noe å ha "antioppvasksyndrom" enn å innse at man er lat og at man burde gå og ta oppvasken..(nærliggende problemstilling..;-))

Det er ansvars og dessuten mulighets fraskrivendet, og jeg mener det er et KJEMPE samfunnsproblem at vi er så dignosekåte og så villige til sykligjøring.

Men akkurat dette m,ed spilleavhengighet må det vel faktisk ligge noe i selvom jeg og du ikke skjønner mekanismene? Jeg regner med at folk ikke dreper seg og lager milliongjeld bare for å være vanskelige..;-)

En interessant problemstilling, med uhyggelig mange interessante underdiskusjoner.

:-)

Skrevet

Jeg har aldri vært spilleavhengig men møtt folk som har spilt bort store formuer. Jeg har spilt noe sjøl og har også kjent det store kicket man får av spenninga ved å vinne. Det er et adrenalinkick som alt annet og noen folk blir rett og slett avhengig av det i hverdagen som ellers kan være både kjedelig og grå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...