laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har en knallgod kompis, som er morsom og søt og grei på de fleste områder. Vi henger mye ut, snakker om ditt og datt, ser kino, drikker øl, og er i det hele tatt gode busser. MEN. Han har sine sider. For å være ærlig er han en liten intrigefant, og han er stadig i konflikt med omverdenen, både på bakgrunn av reelle problemstillinger, og andre ganger på grunn av høyst fiktive, eller ting han i høyeste grad kan for sjæl. Da mener han ofte at jeg må "ta side" som en annen sjetteklassejente. Og jeg er " a lover, not a fighter" Jeg GIDDER ikke sånt! Men, nå har vi en sånn greie gående igjen. Denne gangen er jeg litt i tvil på om jeg kan stå på mitt og holde meg nøytral, som jeg i høyeste grad hadde likt. Tingen er at jeg har blitt venninne med ei jente han har vært forelsket i, og jeg synes hun er dødsmorsom og grei. Vi har det OGSÅ gøy. Og dette har blitt applaudert. Han har ment det er fint, og vil gjerne beholde henne som venninne, og at hun skal "være med i gjengen" etter at de avsluttet ting. Ha en som en av jentebuddiene, rett og slett. Men HVER GANG de har krangler (Og det gjør de ofte!..Jeg trr ikke han er hlt ærlig rundt at han er over henne, han kjefter, blir sjalu etc, men hevder til omverdenen at han er HELT ferdig med henne..) vingler kompis..Da er det dårlig gjort at jeg har kaffeavtaler etc, og med engang de har gjort opp seg i mellom er det spørsmål om hvorfor jeg evt ikke har kaffeavtaler osv, osv..Hun er jo så grei! (Det synes jo eg også!) Og nå..Nå ringte han meg (fem min før HUN ringte meg..) Og så og si KREVDE lojalitet av meg, og ville ha meg til å avlegge ed på t jeg ikke skulle henge med henne, noen gang mer.. Hva gjør man med sånne folk da? :-P Jeg er dittlei, jeg vil bare h det hyggelig og at alle skal være venner! Siden det helt tydelig ikke går an for enkelte, kan jeg være venner med begge to, eller hlder man "parti" med den eldste vennen når han forlanger det? Og påvirkes eventuelt dette av hvorvidt han er umulig og urimelig? *folk ass* :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Hvor gamle er dere? Helt ærlig - det går da ikke an å oppføre seg sånn hvis man er eldre enn 12 år? "............................................." 0 Siter
Gjest Bestem selv da vel Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Hadde en god venn av meg ringt å sagt at jeg ikke fikk lov til å henge med en eller annen, så hadde jeg bare ledd! Det skal rimelig mye til for at venner skal bestemme hvem jeg får lov til å henge med. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Jeg hadde så absolutt ikke gått med på dette 'lojalitetskravet'. Har vel neppe hørt noe så lattelig fra en voksen (?) mann. Si til ham at du akter å fortsette å tilbringe tid sammen med henne, om nå det er det du selv ønsker, og at han enten bare får godta det eller la være. DE trenger jo ikke tilbringe tid sammen heller, så lenge du møter de hver for seg. Dumt om hun skal lide og miste en venninne bare fordi han er barnslig og teit. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Be fyren dra dit pepper'n gror hvis han ikke respekterer at du har egen vilje og henger med hvem du vil ;o) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Jeg simpelthen elsker den vennegjengen din! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Hvor gamle er dere? Helt ærlig - det går da ikke an å oppføre seg sånn hvis man er eldre enn 12 år? "............................................." Nei, men har jeg noe valg? Jeg blir jo bare TRUKKET inn her..Og forlangt ditt og datt av. Jeg er så¨pisselei at du vil ikke tro det! :-I Det er mai, jeg vil ha det hyggelig, og henge rundt med de jeg liker og ha det gøy. Kan jeg tolke deg dithen at jeg kan be kompisen ta seg et stev, og ikke plage meg med bullshit? ;-) Da blir han sår, dette er jo tydeligvis viktg for ham, men han kan da ikke drive å avkreve kompisene sine sånt? Han er, som du påpeker, en voksen mann. Hva hadde DU gjort da? Seriøst? Hvis dine best venner ikke bare oppførte seg som sjetteklassejenter, men avkrevde deg å være en også? ;-P For tingen er om at jeg ignorerer hele dritten blir jeg blanda med for det. Jeg kan: ignorere og få kjeft og ubehageligheter av HAM. Jeg kan høre og dermed bli ufortjent kjip med HENNE. Hun er jo min venninne, og har ikke vært annet enn snill og hyggelig med meg. Er det flere alternativer som jeg ikke ser? ;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Hadde en god venn av meg ringt å sagt at jeg ikke fikk lov til å henge med en eller annen, så hadde jeg bare ledd! Det skal rimelig mye til for at venner skal bestemme hvem jeg får lov til å henge med. Ja, jeg tror nok jeg må overhøre dette altså. Nå var han drøy! :-) 0 Siter
siriil Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Hvor gamle er dere? Helt ærlig - det går da ikke an å oppføre seg sånn hvis man er eldre enn 12 år? "............................................." *ler* akkurat det tenkte jeg også- dette må da være noe "fjortisgreier" 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Huff, for en kjerring den kompisen din er, da! Si til ham at det ikke blir aktuelt å droppe henne som en venninne bare fordi han ikke liker at du er sammen med henne. Så lenge du ikke tvinger ham til å være sammen med dere så må det vel være det samme for ham hvem du henger med?! Dette blir for dumt. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Nei, men har jeg noe valg? Jeg blir jo bare TRUKKET inn her..Og forlangt ditt og datt av. Jeg er så¨pisselei at du vil ikke tro det! :-I Det er mai, jeg vil ha det hyggelig, og henge rundt med de jeg liker og ha det gøy. Kan jeg tolke deg dithen at jeg kan be kompisen ta seg et stev, og ikke plage meg med bullshit? ;-) Da blir han sår, dette er jo tydeligvis viktg for ham, men han kan da ikke drive å avkreve kompisene sine sånt? Han er, som du påpeker, en voksen mann. Hva hadde DU gjort da? Seriøst? Hvis dine best venner ikke bare oppførte seg som sjetteklassejenter, men avkrevde deg å være en også? ;-P For tingen er om at jeg ignorerer hele dritten blir jeg blanda med for det. Jeg kan: ignorere og få kjeft og ubehageligheter av HAM. Jeg kan høre og dermed bli ufortjent kjip med HENNE. Hun er jo min venninne, og har ikke vært annet enn snill og hyggelig med meg. Er det flere alternativer som jeg ikke ser? ;-) Jeg hadde fortalt ham nøyaktig hvor barnslig han oppførte seg, og gjort det klart at jeg ikke akter å jatte med på slikt. Og jeg hadde blitt forbannet på ham, og sagt fra om nettopp det, for at han er frekk nok til å prestere å forlange noe sånt av meg. "..............................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Nei, men har jeg noe valg? Jeg blir jo bare TRUKKET inn her..Og forlangt ditt og datt av. Jeg er så¨pisselei at du vil ikke tro det! :-I Det er mai, jeg vil ha det hyggelig, og henge rundt med de jeg liker og ha det gøy. Kan jeg tolke deg dithen at jeg kan be kompisen ta seg et stev, og ikke plage meg med bullshit? ;-) Da blir han sår, dette er jo tydeligvis viktg for ham, men han kan da ikke drive å avkreve kompisene sine sånt? Han er, som du påpeker, en voksen mann. Hva hadde DU gjort da? Seriøst? Hvis dine best venner ikke bare oppførte seg som sjetteklassejenter, men avkrevde deg å være en også? ;-P For tingen er om at jeg ignorerer hele dritten blir jeg blanda med for det. Jeg kan: ignorere og få kjeft og ubehageligheter av HAM. Jeg kan høre og dermed bli ufortjent kjip med HENNE. Hun er jo min venninne, og har ikke vært annet enn snill og hyggelig med meg. Er det flere alternativer som jeg ikke ser? ;-) Du bør fortelle kompisen din at han akkurat her er urimelig og fjortis i hue. Han skjønner det helt sikkert selv, men det er mulig han trenger å høre det fra andre. Du skal selvfølgelig fortsette å være med din venninne, selv når kompisen din har et av sine premenstruelle øyeblikk. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Han er urimelig. Gode venninner er vanskelig å finne! Så ikke dropp henne pga sånt tåpelig greier 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Jeg hadde fortalt ham nøyaktig hvor barnslig han oppførte seg, og gjort det klart at jeg ikke akter å jatte med på slikt. Og jeg hadde blitt forbannet på ham, og sagt fra om nettopp det, for at han er frekk nok til å prestere å forlange noe sånt av meg. "..............................................." Ja, jeg må stramme han opp..Han presnterer dette for meg med største selvfølgelighet..Grrrr! Så skal jeg måtte ha han hengende rund og spre eder og galle som ei avvist elskerinne. Jeg LIKER ikke å krangle! :-I Jeg lar meg krangle rundt, og ender alltid opp med å føle meg som en bæsj, selv når jeg ikke er det. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Du bør fortelle kompisen din at han akkurat her er urimelig og fjortis i hue. Han skjønner det helt sikkert selv, men det er mulig han trenger å høre det fra andre. Du skal selvfølgelig fortsette å være med din venninne, selv når kompisen din har et av sine premenstruelle øyeblikk. ja ikke sant? Vi snakket akkurat på telefonen (jeg og henne) og det finnes jo faktisk ikke snev av tvil her..Han har meldt flere felles venner og forsøkt og "banne" henne fra gjengen..Dette går ikke ann! :-I Jeg blir så sint over å bli trukket inn i sånt. Han burde lære seg at når man går rundt og er en surpomp unskylder man seg i etterkant, man forlnger ikike at lle ens venner skal "ta side", og særlig ikke når en er urimelig i tillegg. Jeg må stramme opp fyren, selvom jeg er både hater det og er talentløs på nevnte. Det er ingen vei utenom ser det ut til..;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Ja, jeg må stramme han opp..Han presnterer dette for meg med største selvfølgelighet..Grrrr! Så skal jeg måtte ha han hengende rund og spre eder og galle som ei avvist elskerinne. Jeg LIKER ikke å krangle! :-I Jeg lar meg krangle rundt, og ender alltid opp med å føle meg som en bæsj, selv når jeg ikke er det. :-) Det er jo en god egenskap, selv om man kan bli litt sliten av det :-) "............................................" 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Jeg hadde så absolutt ikke gått med på dette 'lojalitetskravet'. Har vel neppe hørt noe så lattelig fra en voksen (?) mann. Si til ham at du akter å fortsette å tilbringe tid sammen med henne, om nå det er det du selv ønsker, og at han enten bare får godta det eller la være. DE trenger jo ikke tilbringe tid sammen heller, så lenge du møter de hver for seg. Dumt om hun skal lide og miste en venninne bare fordi han er barnslig og teit. Ja, dere har helt rett, han er latterlig nå..Jeg bare ble så paff og sjokkert..Det blir til at en blir hlt i villrede med hva er neste NÅ da..oppgitt! Men jeg skal stramme han opp, dette går jo ikke. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Be fyren dra dit pepper'n gror hvis han ikke respekterer at du har egen vilje og henger med hvem du vil ;o) Ja pokker heller. Takk for backing. Han KAN jo ikke drive på sånn, det er teit. :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Ja pokker heller. Takk for backing. Han KAN jo ikke drive på sånn, det er teit. :-) Han virker barnslig... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Jeg simpelthen elsker den vennegjengen din! ;-P I aim to please! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.