Gå til innhold

Hva er "riktig"?

Anbefalte innlegg

Gjest Starling
Skrevet

Inspirert av innlegget om aldersforskjell, hvor stor aldersforskjell synes du det kan være før man liksom ikke kan være et par?

Jeg er jente, 27 år. For meg hadde det nok ikke vært naturlig å være sammen med en som var mer enn 10 år eldre eller 5 år yngre.

Er det forskjell på menn og kvinner hvor stor aldersforskjell det kan være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sebana
Skrevet

I mitt tilfelle er sexuell lavalder et minimum. Jeg er en kvinne i førtiårene. Den andre veien må det være før urinposer og diverse slanger.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg føler at mine bør være sånn ca på min alder..Men jeg tøyer strikken legre nedover enn oppover..De fleste kjærestene mine har vært 2-4 år yngre enn meg..(Bortsett fra da jeg var sånn 16..Da skulle de jo helst være litt eldre)

Min eldste har vært to år eldre enn meg og den yngste jeg har vært kjæreste med syv år yngre enn meg..Men det synes jeg var på kanten, om ikke over..;-P

Skrevet

Jeg er straks 30, og har som regel endt opp med menn som er 4-5-6 år eldre. Synes det er passe. Har en gang hatt noe på gang med en som var 1 år yngre, men han ble for ung ja. Ikke at alderen hadde så mye å si da, men han var ikke kommet like langt som meg på mange områder.

Men sist jeg havnet på "stor-fylla" så ble det en skikkelig flørt med en som var 8 år yngre... Han var skikkelig søt og sjarmerende. Men alt for ung til at jeg kunne gjort noe mer enn noen kyss ja:-) Nesten så jeg ikke skulle gjordt det engang. Unge, fyrrige gutten :-D

Så for et forhold som skulle blitt noe mer utav så skal de være ca 5 år eldre. Mer enn 10 år eldre eller 2 år yngre har jeg vanskelig for å tro at ville bli noe med.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er straks 30, og har som regel endt opp med menn som er 4-5-6 år eldre. Synes det er passe. Har en gang hatt noe på gang med en som var 1 år yngre, men han ble for ung ja. Ikke at alderen hadde så mye å si da, men han var ikke kommet like langt som meg på mange områder.

Men sist jeg havnet på "stor-fylla" så ble det en skikkelig flørt med en som var 8 år yngre... Han var skikkelig søt og sjarmerende. Men alt for ung til at jeg kunne gjort noe mer enn noen kyss ja:-) Nesten så jeg ikke skulle gjordt det engang. Unge, fyrrige gutten :-D

Så for et forhold som skulle blitt noe mer utav så skal de være ca 5 år eldre. Mer enn 10 år eldre eller 2 år yngre har jeg vanskelig for å tro at ville bli noe med.

Enig med deg.

Jeg foretrekker også menn som er eldre enn meg. Liker trygge, modne menn som er litt sikre på seg selv.

Min mann og også mine venner/venninner er 5-10 år eldre enn meg..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Rundt min alder. Men jeg tøyer nok strikken mer nedover enn oppover.

Skrevet

Enig med deg.

Jeg foretrekker også menn som er eldre enn meg. Liker trygge, modne menn som er litt sikre på seg selv.

Min mann og også mine venner/venninner er 5-10 år eldre enn meg..

Ja, de er mye mere tiltrekkende på meg enn de som er yngre eller nærmere min alder. Må ha noen som er trygg på seg selv ja.

Blant mine venninner er det heller ingen som er yngre, bare noen få som er like gamle, men de fleste er eldre ja. Hmm. ikke tenkt over det før:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, de er mye mere tiltrekkende på meg enn de som er yngre eller nærmere min alder. Må ha noen som er trygg på seg selv ja.

Blant mine venninner er det heller ingen som er yngre, bare noen få som er like gamle, men de fleste er eldre ja. Hmm. ikke tenkt over det før:-)

;-)

Ja, her sitter vi på DOL og blir bevisstgjort på hva vi liker og ikke liker...

;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Rundt min alder. Men jeg tøyer nok strikken mer nedover enn oppover.

Hvor mange år nedover da? et år eller kanskje opp til 5-10 år? Er det noen nedre grense før du finner en voksen kvinne for ung?

Skrevet

Ender som regel opp med yngre enn meg jeg....sikkert fordi jeg ser yngre ut selv....og at jeg som regel glemmer hvor gammel jeg egentlig er blitt..:-p

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvor mange år nedover da? et år eller kanskje opp til 5-10 år? Er det noen nedre grense før du finner en voksen kvinne for ung?

Jeg vet ikke. Dere kvinner er så utrolig ulike.

Men jeg innser jo at jeg selv er i ferd med å dra på åra. Jeg ser f.eks. russen rundt meg nå og kan ikke fatte og begripe at disse folka er myndige. De ser jo så jævla unge ut.

Jeg kan tenke meg 5-7 år nedover. 2-4 år oppover. Men jeg har ingen absolutte krav.

Skrevet

;-)

Ja, her sitter vi på DOL og blir bevisstgjort på hva vi liker og ikke liker...

;-)

Jepp, men lurer ennå på hva som fikk meg til å kysse ham på 22 år! herrlighet... Han likte nok eldre kvinner da. Er til å skamme seg over det. Så sjelden jeg går ut og kysser på en som jeg aldri har møtt før. Det har vel bare hendt en gang før. Ja, det ble litt vel mange paraplydrinker, og aaaalt for lenge siden jeg hadde kyssa ja! Fyttirakkr'n det var faktisk årets første kyss det! hihi.

Skrevet

Ender som regel opp med yngre enn meg jeg....sikkert fordi jeg ser yngre ut selv....og at jeg som regel glemmer hvor gammel jeg egentlig er blitt..:-p

Endelig noen som meg. Jeg tviler på at jeg hadde orket noen på min egen alder. De er ofte sidrumpa og satt og gubbete. Han siste var 10 år yngre og det var akkurat passe ;o)

Skrevet

Endelig noen som meg. Jeg tviler på at jeg hadde orket noen på min egen alder. De er ofte sidrumpa og satt og gubbete. Han siste var 10 år yngre og det var akkurat passe ;o)

Sant..:-)

...+ at all statestikk sier at kvinner lever lengre enn menn....så om ikke annet, så korter vi ned på tiden alene som enke..:-p

Skrevet

Spiller det noen rolle? Jeg synes mange menn stagnerer litt i modenhet etter at de har passert tolv. I alle fall tenker jeg det om min fire år eldre samboer når jeg er skikkelig irritert på ham

:D

Men seriøst; jeg tror kanskje at jeg bare hadde følt meg gammel og rynkete om jeg skulle vært sammen med en gutt som var noe særlig mer enn fem år yngre enn meg.

Men ingen regel uten unntak, eller? :)

Skrevet

Sant..:-)

...+ at all statestikk sier at kvinner lever lengre enn menn....så om ikke annet, så korter vi ned på tiden alene som enke..:-p

Nå har jeg vært alene så mange år som skilt at dersom jeg finner meg en mann nå så skal jeg sannelig passe på at sannsynligheten for at jeg går først er stor :o)

Gjest Starling
Skrevet

Spiller det noen rolle? Jeg synes mange menn stagnerer litt i modenhet etter at de har passert tolv. I alle fall tenker jeg det om min fire år eldre samboer når jeg er skikkelig irritert på ham

:D

Men seriøst; jeg tror kanskje at jeg bare hadde følt meg gammel og rynkete om jeg skulle vært sammen med en gutt som var noe særlig mer enn fem år yngre enn meg.

Men ingen regel uten unntak, eller? :)

Nei.... Sant det. ;)

Gjest Ja, sant...
Skrevet

Menn er stort sett menn uansett, det eneste som forandres ettter de er blitt 18 er utseendet.

Det er nå min erfaring hvertfall. Må stadig be min 16 år eldre samboer om å skjerpe seg!

Skrevet

Menn er stort sett menn uansett, det eneste som forandres ettter de er blitt 18 er utseendet.

Det er nå min erfaring hvertfall. Må stadig be min 16 år eldre samboer om å skjerpe seg!

Jeg tror deg så gjerne ;-)

Skrevet

Vet ikke. Men i gamle dager, 100 år siden, kan du lese i folketellinger om mange menn på rundt 20 som var gift med kvinner på rundt 40.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...