Gå til innhold

Drikkevarer i bryllup...

Anbefalte innlegg

Gjest LionQueen

Tenkte at særingene som ikke drikker brunt brennevin klarte seg med rødvin, øl og baileys, men da tar jeg med vodkaen.

Ja, og så er blandevannet kjekt for andre som er tørste også. Kanskje tar de et glass brus innimellom, og slipper å bli overstadig beruset. Et godt tips er å sette fram mugger med isvann på bordene, mange synes det er topp. Særlig hvis det er dans. Da tynnes også alkoholprosenten ut. Kjekt? Rølpefyll er ikke alltid like gøy.

Fortsetter under...

Gjest LionQueen

Jeg ville sørget for rikelig med brus! Både for å "vanne ut" selskapet litt, og som tørstedrikke. Og kaffe.

Spekemat er helt nydelig, men ganske salt!

Husk på light-varianter av Cola'n da! For damenes skyld. Mange vil da velge Pepsi Max (som mange er veldig glad i) istedenfor alkohol. Har du skåler med sitronskiver, så blir det jo i tillegg nesten som en drink. Ingen kan se forskjell.

Det er vel noe som heter "Til lags åt alle kan ingen gjera", og jeg forstår dilemmaet ditt.

Til flere typer drikke du gir gjestene å velge mellom, til mer må du ha av hver type fordi du ikke vet om det er mange flere enn du hadde regna med som foretrekker en type drikke f.eks.

Det vil sannsynligvis gå litt mer hvitvin (som mange under her påpeker), en halv flasker per pers bør holde siden du har så mye annet, men ellers er utvalget mer enn bra. En hel flaske rødvin per pers er i alle fall mer enn nok, her vil jeg tror du får en del til overs etterpå (men det er jo bare kjekt å ha). Med den ellers "rikholdige menyen" så hadde det sikkert ikke vært et kjempesavn om du kutta ut Whiskyen, men siden du har kjøpt den, så er det jo bare å sette fram.

Og masse isvann er lurt.

Lykke til!

Jeg har servert i mange bryllupper synes mengdefordelingen er litt rar. Langt fra alle drikker bailyes. Ellers ville jeg satset på mer av alt unntatt whisky og øl, og ikke vodka til bryllup. Det er bedre å kjøpe inn for mye enn for lite. Det drikkes vel også til maten? Men du kjenner selvsagt dine gjester best.

Jeg har servert i mange bryllupper synes mengdefordelingen er litt rar. Langt fra alle drikker bailyes. Ellers ville jeg satset på mer av alt unntatt whisky og øl, og ikke vodka til bryllup. Det er bedre å kjøpe inn for mye enn for lite. Det drikkes vel også til maten? Men du kjenner selvsagt dine gjester best.

Forresten, en flaske rødvin er nok til en person.

Annonse

Gjest Ja det sa brura og

Jeg har egenltlig bare handlet helt på måfå, og hadde nå en opptelling. Det har blitt et par kasser øl på svenskebåten, litt whisky i bursdagsgaver og sånn, jeg har ikke hatt en gjennomtenkt liste som jeg har handlet etter.

Hvor mye syns du man bør ha hvis man har f.eks 50 gjester?

(Serverer spekemat, da er det vel øl som er standard...)

Jeg har egenltlig bare handlet helt på måfå, og hadde nå en opptelling. Det har blitt et par kasser øl på svenskebåten, litt whisky i bursdagsgaver og sånn, jeg har ikke hatt en gjennomtenkt liste som jeg har handlet etter.

Hvor mye syns du man bør ha hvis man har f.eks 50 gjester?

(Serverer spekemat, da er det vel øl som er standard...)

Så ville jeg regnet ca. 2 øl til hver til maten, så det har du jo mer enn nok av. :-) Hva folk drikker etterpå vet du nok bedre enn meg. Jeg har opplevd at det har gått 1,5 flaske rødvin på hver person, og at fem personer kan dele en flaske. Jeg vil tro du har nok av det meste, men jeg ville som andre har skrevet her kjøpt litt mer hvitvin. Hvis skal kunne få mer enn et glass velkomstdrink, ville jeg også kjøpt litt mer mousserende vin.

Gjest sarah berhard

Som flere andre her har sagt, er det nok litt lite hvitvin, men ellers ser det ut for at dere har nok i massevis.

Du behøver ikke å beregne så det skal være overflod av f.eks. baileys til alle, ei heller cognac. Det vil alltid være noen som ikke drikker av alle sortene, og noen som ikke drikker noe.

Går det tomt av en sort litt utpå kvelden vil nok de som absolutt må ha mer være fornøyd bare det er noe alkoholholdig de kan helle i seg... ;-)

Signerer at folk nok ikke vil være så nøye på hva de drikker og ingen synes vel at det er krise om det er tomt for ett eller annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...