Gå til innhold

Overføring av penger med VISA via Chess (misbruk)

Anbefalte innlegg

Gjest KomTilKort
Skrevet

Kortet mitt har blitt sjålet og misbrukt. Nå er det masevis av transaksjoner til Chess/Sense på kontoen min, ordnet med VISAen , som jeg ikke har foretatt selv.

Surt.

Det jeg lurer på nå, er hvordan man kan gjøre dette i praksis? Gjør man det via telefon, kommer pengene til telefonkontoen eller til personens brukskonto i banken?

Trenger man virkelig ikke identifisere seg? Og er det ingen maksimumsgrense på slike uttak?

Tror dere det blir vanskelig å spore denne misbrukeren/få igjen disse pengene?

Fortsetter under...

Gjest Morsk
Skrevet

Har du meldt kortet stjålet, slik at det har blitt sperret?

Gjest KomTilKort
Skrevet

Har du meldt kortet stjålet, slik at det har blitt sperret?

Selvsagt!

Gjest Men sprerr det først
Skrevet

Ring med en gang og sperr kortet! Har man et visakort så er det lett å misbruke det. Man kan betale regninger, og dt er vel det som er gjort. Blir fort dyrt for deg.

Ring til banken din! Jeg ville nok også rikgt til chess og spurt om du kan få vite hvem sin regninger du har betalt. Det må du vel få vite.

Skrevet

Hvis man har et visa-kort kan man gå inn på chess.no, trykke på "fyll på mobilen", så trykker man bare inn visakort-nummeret, og pengene er ute av konto. ;)

Angelica :o)
Skrevet

Vet ikke om jeg har forstått deg rett.. Men da jeg hadde ChessKontant, så fylte jeg opp kortet over nettet.

Skrev inn tlfnummer og visakortnr. Trenger ikke noe kode..

Annonse

Gjest KomTilKort
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148243434' post='3124089]

Vet ikke om jeg har forstått deg rett.. Men da jeg hadde ChessKontant, så fylte jeg opp kortet over nettet.

Skrev inn tlfnummer og visakortnr. Trenger ikke noe kode..

Ok. Det jeg ikke skjønner er hvordan dette har gått an når kortet mitt har vært sperret, men jaja:) Takk for svar!

Angelica :o)
Skrevet

Ok. Det jeg ikke skjønner er hvordan dette har gått an når kortet mitt har vært sperret, men jaja:) Takk for svar!

Ok..jeg vet ikke. Det går jo an å bruke sperra kort på taxi feks. Så mulig det har noe lignende system på chess??

Gjest Morsk
Skrevet

Selvsagt!

Og pengene ble borte etter det?

I så fall er du ikke ansvarlig og skal ha alt refundert.

Skrevet

Jeg har Chess kontant.

Hver gang jeg skal fylle opp kontoen, overføres jeg til nettbank, der jeg må taste inn kontonummer, passord og kode.

Skrevet

Du kan overføre penger via nettet. Vil tro at de kan spore hvem som har mottatt ringetind. Men det bør jo ikke nødvendigvis bety at det er mottaker som er missbrukeren. (Men ofte vil vel ikke folk missbruke et slikt kort for så å gi bort ringing til noen de ikke kjenner....)

Men om du har meldt kortet savnet er det jo Visa som dekker tapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...