Gjest i klisteret Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er avhengig av internett, dette går utover mine plikter på jobb, hjemme, husarbeid blir nedprioritert men det verste er at jeg sitter på nettet og spiller i stedet for å være sammen med barna mine. Er jeg midt i et spill og de avbryter meg blir jeg irritert. Taper jeg mye blir jeg irritert. (Ikke pengespill, takk og lov). Det går også utover nattesøvnen. Tanken min er at det sikkert er flere her som føler at de har mistet en del av kontrollen med tiden på nett. Flere med dårlig samvittighet ovenfor familie, jobb osv. Kanskje vi sammen kan lage en plan for å komme ut av dette? Maile hverandre, loggføre tiden og bruke tid til å tenke over hva dette gjør med oss. Det er sikkert mange som mener at det bare er å skru av, si opp abbonementet eller noe sånt. Å si opp går ikke, vi er flere brukere som må ha tilgang til nettet. Å skru av gjør jeg 100 ganger pr. dag, men jeg skrur også på like mange ganger. Jeg begynner friskt med gjøremål og tenker at NÅ skal jeg gjøre meg ferdig, men så etter en 15-30 minutter begynner jeg å miste konsentrasjonen og dras mot datamaskinen. "Skal bare sjekke -ett eller annet viktig" Så ender jeg opp med å spille, og da går timene. Ja, jeg trenger hjelp, dette kan ikke fortsette, det er nå barna er små, det er nå jeg skal være sammen med dem. Hjelp meg, er det noen som har gode råd? 0 Siter
Gjest Trallallala Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Hva spiller du som er så intressant da? kansje noe for meg også... 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvilke interesser hadde du FØR Internett tok deg? Foreslår at du tar opp igjen de aktivitetene. Kanskje en interesse som innvolverer flere enn deg, f eks ungene? 0 Siter
Gjest hilsen fra en der ute Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Dette høres alvorlig ut og jeg forstår deg godt. En psykolog vil kunne hjelpe deg. Søk rundt på nettet og se om du finner en psykolog som har spesialisert seg på avhengighet. Ikke gi deg før du har funnet en psykolog du tror er god, og ikke tenk at du ikke har råd. Ta deg råd. Det er ditt og familiens livskvalitet det er snakk om. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.