Gjest pengene er viktigst Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg får ikke den hjelpen jeg trenger for overvekt i helsesystemet. Nå går jeg til en privat lege og betaler heller for hjelpen. Jeg akter ikke å godta å bli ydmyket og snakket ned til lenger. Noen som vet om gode private leger på det området der? 0 Siter
Gjest Snart smal Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har du hørt at det finnes en slankepille som faktisk virker? Denne er ganske ny og heter Reductil. Allmennleger bør skrive ut resept på denne til pasienter med BMI >30. Hvis legen din nekter å skrive ut resept på denne (skremmende mange leger har aldri hørt om dette medikamentet) krever du å bli henvist til spesialist i indremedisin på sykehuset. Tabletten koster 700 kr i måneden, og er altså på resept. Den virker på sentralnervesystemet og gjør sånn at du mister matlyst og søtsug + at den holder forbrenningen oppe. Jeg og nå etterhvert mange i min omgangskrets - har hatt knallgod virkning av denne. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på kort tid. Lykke til! 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Se om du finner ut noe her: http://www.overvektige.no/behandling%20i%20norge.htm Lykke til!! =) 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har du hørt at det finnes en slankepille som faktisk virker? Denne er ganske ny og heter Reductil. Allmennleger bør skrive ut resept på denne til pasienter med BMI >30. Hvis legen din nekter å skrive ut resept på denne (skremmende mange leger har aldri hørt om dette medikamentet) krever du å bli henvist til spesialist i indremedisin på sykehuset. Tabletten koster 700 kr i måneden, og er altså på resept. Den virker på sentralnervesystemet og gjør sånn at du mister matlyst og søtsug + at den holder forbrenningen oppe. Jeg og nå etterhvert mange i min omgangskrets - har hatt knallgod virkning av denne. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på kort tid. Lykke til! Hvordan er det den dagen du slutter da? 0 Siter
Gjest Snart smal Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvordan er det den dagen du slutter da? Medikamentet er såpass nytt at man har ikke noe skikkelig dokumentasjon på det. Dette bør man være veldig observant på, jobbe med varig endring av kostvaner etc. MEN - som overvektig har jeg iallefall fått sjansen til å komme ned i vekt slik at det blir lettere rent fysisk å bevege seg mer (trening) + at jeg allerede merker endringer hos meg selv rent tankemessig hva gjelder spisemønster. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvordan er det den dagen du slutter da? Da har man vel lært seg til andre spisevaner, og blitt kvitt søtsuget, tror du ikke? I alle fall om man gjør som man skal og spiser riktigere. Reductil er jo nettopp et "verktøy" for å KLARE å spise så riktig som man vet at man burde. Ved at matlyst og søtsug reduseres, slik at man ikke overspiser eller dytter i seg masse søtt, og fordi Reductil samtidig bidrar til å holde forbrenningen oppe, til tross for at man spiser mindre (som normalt kunne ført til redusert forbrenning). 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Medikamentet er såpass nytt at man har ikke noe skikkelig dokumentasjon på det. Dette bør man være veldig observant på, jobbe med varig endring av kostvaner etc. MEN - som overvektig har jeg iallefall fått sjansen til å komme ned i vekt slik at det blir lettere rent fysisk å bevege seg mer (trening) + at jeg allerede merker endringer hos meg selv rent tankemessig hva gjelder spisemønster. Det høres flott ut! 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Da har man vel lært seg til andre spisevaner, og blitt kvitt søtsuget, tror du ikke? I alle fall om man gjør som man skal og spiser riktigere. Reductil er jo nettopp et "verktøy" for å KLARE å spise så riktig som man vet at man burde. Ved at matlyst og søtsug reduseres, slik at man ikke overspiser eller dytter i seg masse søtt, og fordi Reductil samtidig bidrar til å holde forbrenningen oppe, til tross for at man spiser mindre (som normalt kunne ført til redusert forbrenning). det samme gjorde Fedon-kost og stavgang for meg - likevel - jeg tror jeg må lobotomeres for å ikke falle tilbake til gamle synder - og nå veier jeg MER enn før. Det er jo psyken som er problemet i all overvekt - er min påstand. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 det samme gjorde Fedon-kost og stavgang for meg - likevel - jeg tror jeg må lobotomeres for å ikke falle tilbake til gamle synder - og nå veier jeg MER enn før. Det er jo psyken som er problemet i all overvekt - er min påstand. Om ikke i all, så i mange tilfeller har du vel rett i det. Men noen klarer jo faktisk å holde seg der, etter at de har gått ned i vekt da, selv om du (og jeg!) ikke har klart det så langt. :-) 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Om ikke i all, så i mange tilfeller har du vel rett i det. Men noen klarer jo faktisk å holde seg der, etter at de har gått ned i vekt da, selv om du (og jeg!) ikke har klart det så langt. :-) hehe - rart. Jeg er så spent på de på jobben som nå går og blir hypnotisert! 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 hehe - rart. Jeg er så spent på de på jobben som nå går og blir hypnotisert! Ja, det med hypnose virker jo litt spennende i denne sammenhengen :-) 0 Siter
Gjest littomdittogdatt Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har du hørt at det finnes en slankepille som faktisk virker? Denne er ganske ny og heter Reductil. Allmennleger bør skrive ut resept på denne til pasienter med BMI >30. Hvis legen din nekter å skrive ut resept på denne (skremmende mange leger har aldri hørt om dette medikamentet) krever du å bli henvist til spesialist i indremedisin på sykehuset. Tabletten koster 700 kr i måneden, og er altså på resept. Den virker på sentralnervesystemet og gjør sånn at du mister matlyst og søtsug + at den holder forbrenningen oppe. Jeg og nå etterhvert mange i min omgangskrets - har hatt knallgod virkning av denne. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på kort tid. Lykke til! - Reductil kan ikke brukes av personer med høyt blodtrykk. Mange med alvorlig overvekt har høyt blodtrykk fordi blodtrykket først og fremst bestemmes av vekta. - Reductil skal ikke skrives ut til personer med spiseforstyrrelser. Noe mange overvektige har. -Reductil kan ikke kombineres med antidepressiva og Lithionit. - Retningslinjene for utskrivelse av preparatet er BMI på over 30. Eller BMI på over 27 dersom risikofaktorer er tilstede. -Mange kvinner med overvekt har en hormonforstyrrelse med navnet PCOS. Ved PCOS har en nesten alltid forhøyet nivå av insulin i blodet. Og dess mer en legger på seg dess mer øker dette nivået. Insulin er hormonet som lagrer blodsukker til fett. De som har denne forstyrrelsen legger lettere på seg. En regner med at opptill 10% av kvinner i fruktbar alder har denne forstyrrelsen. Metformin er et legemiddel som normaliserer nivået av insulin i blodet, og de fleste med denne forstyrrelsen som får metformin går ned i vekt. PCOS er i seg selv (selv uten overvekt) en risiko for hjerte og kar sykdommer så det er lurt å få sjekket ut dette får å få behandling. 0 Siter
Gjest drvalley Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg vil advare deg mot å ha alt for stor tro på hva legen kan bidra med i denne sammenheng. 0 Siter
Gjest pengene er viktigst Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg vil advare deg mot å ha alt for stor tro på hva legen kan bidra med i denne sammenheng. Jeg har ikke tenkt å høre på den advarselen. Svaret ditt er akkurat som legen i dag. Ydmykende og nedlatende som om jeg er dum. Jeg har ikke skrevet noe om min helsetilstand og du advarer meg mot leger. Jeg advarer deg mot å vise så mye fordommer mot overvekt. 0 Siter
Gjest pengene er viktigst Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg vil advare deg mot å ha alt for stor tro på hva legen kan bidra med i denne sammenheng. Jeg kom til legen for å fortelle henne at jeg hadde ikke gått ned i vekt. Jeg bestillte time for å diskutere medisinering for andre ting enn overvekt. Hun hørte ikke et øyeblikk på hva jeg sa og spurte ikke et lite spørsmål om hva jeg hadde gjort for å prøve å gå ned i vekt. Slik jeg ser det er du av samme kaliber og hun. Overvekt=dumhet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.