Gå til innhold

Telenor er egnet til å skape drapsmenn.

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

De siste par månedene har jeg hatt problemer med ADSL-abonnementet mitt. Stadig vekk får jeg ikke logget meg på, og må i stedet velge å surfe på en nabo. Det er ikke all verden som skal til for å fikse problemet på egenhånd. Det holder at jeg drar ut stikkontakten i noen minutter, og resetter pc-en.

Problemet har dog eskalert, og jeg er drittlei av å måtte resette hver eneste dag.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har gjort noe med problemet – før nå, er at jeg har vært i kontakt med Telenor flere ganger tidligere, og det er et helvete hver eneste gang. For det første er telefonsupporten deres et prosjekt ut av en annen verden. Det tar jo faen meg ti minutter bare å få kontakt, og når man endelig får kontakt med en stemme som ikke er en maskin, får man de samme spørsmålene om hva man har gjort og ikke gjort et dusin ganger, beskjeder om å gjøre ditten og datten og litt til, forsøke både det ene og det andre – og så ringe opp igjen, treffe en ny konsulent uten peiling, og gå gjennom samme mølet en gang til.

Men i dag hadde jeg gjort alt jeg visste de ville be meg gjøre, og antok derfor at det ikke ville bli et prosjekt ut av en annen verden.

Så feil kan man dog ta.

Først slår jeg 05000. Det er nummeret deres. Så får jeg en kvinnestemme som ønsker meg velkommen i et halvt minutt, bruker ett minutt på å snakke om Telenors pågående streik, før hun setter i gang med de vanlige spørsmålene.

Før jeg kom til spørsmålene måtte jeg legge på og ringe opp igjen 3 ganger. Dette fordi den vakre kvinnestemmen av en eller annen grunn ble erstattet med piping. Ja, og jeg måtte taste inn telefonnummeret mitt.

Men så begynner spørsmålene, og det første dama ber meg om er å beskrive problemet. Jeg beskriver problemet. – Internett, sier jeg.

- Beklager, sier stemmen. Men jeg trenger mer informasjon.

Ok. Jeg blir jo smått imponert over denne maskinen, og begynner å snakke som man gjør til mennesker. Det var naturligvis et noe naivt forsøk, og i stedet får jeg et nytt beklager, stillhet, piping og til slutt noen standardspørsmål.

- Gjelder problemet ditt et internett-abonnement, spør hun. – Oh baby! sier jeg. Endelig et spørsmål jeg kan svare ja på, men oh baby var feil. Jeg fikk dog en sjanse til og svarte ja.

- Et øyeblikk, sier dama, og det begynner å dure rundt meg. Så får jeg beskjed om at hun skal kjøre en test av linja mi, og at jeg må vente. Det kommer noen ulyder og jeg venter. Og venter. Og venter.

I nesten fem minutter.

Ok. Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at noe er feil, så jeg legger på røret. Siden jeg begynner å bli lettere forbanna gir jeg meg ikke, og slår nummeret igjen.

Den første regla får jeg nok engang, men nå vet jeg hva jeg skal svare på de ulike spørsmålene. For eksempel at jeg kan gi en mer detaljert beskrivelse enn ”internett” når hun stiller sitt første spørsmål. Men jeg vet også at jeg ikke kan ralle i vei som til et menneske.

Så jeg svarer: - Jeg har problemer med mitt internett-abonnement.

Naiv som jeg er trodde jeg det skulle duge, men så jævla feil kan man ta.

Etter noen minutter er jeg igjen der faenskapet skal begynne å feilsøke linja mi. Her har jeg jo ikke så mye valg, så jeg krysset fingra og lot det stå til. Oh yeah! For en deilig følelse da summelydene stoppet etter noen få sekunder og jeg hørte dama si takk. Det funka!

Men det er selvfølgelig ikke slutt ennå. Siden jeg hadde resatt modemet mitt før jeg ringte Telenor fant selvfølgelig ikke datafitta noen feil. Så hun søkte litt igjen, brukte en del tid, stilte meg noen spørsmål jeg svarte helt ærlig på, og etter noe som virket som en uendelighet konstaterte faenskapet at det ikke var noe feil med linja mi. Ok, tenker jeg. Nå har jeg sittet på denne jævla linja og snakket med en maskin den siste halvtimen, og i en maskinverden full av standardspørsmål er jo et av de neste spørsmålene nødt til å være om jeg likevel vil snakke med et levende menneske.

Dum som jeg er antok jeg det mens jeg hørte maskinen bable i vei om at det ikke var noen problemer med linja mi, før faenskapet presterer å si at samtalen derfor er over, og hvis jeg likevel vil snakke med en kundeoperatør, for det var fullt mulig det, måtte jeg ringe et nummer hun var snill å gi meg, før hun avsluttet med at dette var en betalingstelefon som kostet nesten 30 kroner i minuttet.

Til slutt takket hun for at jeg ringte og alt ble stille rundt meg.

På dette tidspunktet begynner jeg å bli ganske sint. Jeg ringte før klokka hadde slått 09.00 og nå var den mer enn 09.30, og alt jeg hadde fått var en faen så slitsom telefonstemme som ønsket meg en god dag.

Men selv om jeg hadde mest lyst til å knuse noen fra Telenor bevarte jeg fatningen og slo nummeret igjen, denne gangen uten å slå inn nummeret mitt, noe som resulterte i en annen meny, før jeg svarte ja på et spørsmål om det dreide seg om forespørsel om et nytt abonnement. Jada, da fikk de opp farta, og jeg kom til en kundekonsulent. Nye kunder er jo alltid velkomne. Vel, jeg var jo ikke ute etter noe nytt abonnement, og fikk klar beskjed om at jeg hadde kommet feil og måtte ringe på nytt, men med trusler om å si opp både hustelefon og internett (og jeg lurer på om jeg nevnte mine Al Quida-kontakter også) klarte faenskapet mirakuløst nok å sette meg over til en ledig kundeoperatør med internet-kompetanse.

Jeg fikk forklart det jeg hadde på hjertet, jeg fikk de vanlige rådene om hva jeg måtte gjøre og eventuelt ringe opp igjen (yeah right!), jeg svarte at jeg hadde gjort alt det der, noe som faktisk var sant all den tid jeg hadde vært gjennom helvete tidligere, dog var helvete mye verre nå enn sist jeg ringte dem, og etter en lengre samtale med feilsøking og gud veit med skapningen på linja, fikk jeg i det minste beskjed om at jeg hadde en sak og at noe skulle bli gjort. Hva nå det betyr.

Fyttifaen for et system. Det her tok meg ca. 40 minutter. Og det eneste de kommer til å gjøre, om en uke eller så, er å sende meg et nytt modem, nøyaktig som de gjorde da jeg hadde det samme problemet for halvannet år siden, og så kommer modemet til å vare i et nytt år eller så.

Hadde det ikke vært for at disse 40 minuttene har gjort meg drittlei av å sitte i telefon hadde jeg sagt opp abonnementet umiddelbart, men i så fall må jeg ringe Tele2 eller andre, få noen til å sende over et modem, noe som tar tid, ordne ny e-postadresse, osv, og for alt jeg vet er mange av de andre like ille.

Telenorkunder er faen meg ikke mye verdt for firmaet, og det verste er at de fleste av oss bruker dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet jeg alt om, jeg blir så sint at jeg brøler og skriker i tlf så raskt det kommer et menneske i tlf. De må tro at jeg er Dikemark pasient.

Men jeg har fått et direkte nummer tilslutt.

Fytti helvette for ett firma, men det verste er at de andre teleselskapene visstnok ikke er noe bedre.

hare1365380455
Skrevet

Det er derfor vi ikke har telenor lenger.....

Skrevet

*LOL* sorry

Denne avhandlingen din syns jeg at du, på vegne av oss andre gisler, skal sende inn til alle tv-kanaler, radio og aviser i det ganske land.

Skrevet

Kjempebra! Kan du ikke sende denne til avisene, eller enda bedre, til TV2 hjelper deg eller ForbrukerInspektørene?!!

mumitrollet
Skrevet

Dette er årsaken til at jeg droppet Telenor. Men om det er noe bedre hos NextGenTel, vil jeg ikke si. Men det er i alle fall billigere...

Skrevet

Jeg har også hatt mye problemer med Telenor og ga opp hele møkka til slutt. Avbestilte både fasttelefon og ADSL og gikk over til UPC via kabelnettet. Det funker! Både telefon og internett er kjempestabilt og langt billiger enn Stjelehor i tillegg. Visst har UPC også milegange køer, men der kan man i det minste legge igjen telefonnummeret sitt, så ringer de opp igjen etter en tid. De to gangene jeg har hatt behov for kundeservice der, har de ringt meg opp i løpet av en halv time. Sparer masse penger på å slippe å sitte i telefonkø. Så hvis du har mulighet for å få internett gjennom TV-kabelen, vil jeg råde deg til å prøve det.

Det er ellers 3-4 år siden jeg kuttet ut Telenor på mobil. De er jo svinedyre. Nå bruker jeg Chess knock-out og skulle jeg ha behov for Telenordekning vil jeg velge Tele2 Champion. Begge disse abb. er uten fastavgift og med svært lave tellerskritt (ca. 55 ør pr. min. til alle nett).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har også hatt mye problemer med Telenor og ga opp hele møkka til slutt. Avbestilte både fasttelefon og ADSL og gikk over til UPC via kabelnettet. Det funker! Både telefon og internett er kjempestabilt og langt billiger enn Stjelehor i tillegg. Visst har UPC også milegange køer, men der kan man i det minste legge igjen telefonnummeret sitt, så ringer de opp igjen etter en tid. De to gangene jeg har hatt behov for kundeservice der, har de ringt meg opp i løpet av en halv time. Sparer masse penger på å slippe å sitte i telefonkø. Så hvis du har mulighet for å få internett gjennom TV-kabelen, vil jeg råde deg til å prøve det.

Det er ellers 3-4 år siden jeg kuttet ut Telenor på mobil. De er jo svinedyre. Nå bruker jeg Chess knock-out og skulle jeg ha behov for Telenordekning vil jeg velge Tele2 Champion. Begge disse abb. er uten fastavgift og med svært lave tellerskritt (ca. 55 ør pr. min. til alle nett).

Jeg har mobil hos Netcom (også det et helvete), og skal bytte så fort abonnementet mitt går ut 7. juni. Det er Tele2 jeg kommer til å gå til. Sjekket på en kalkulator og kommer faktisk til å spare mer enn 300 kroner i måneden på å bytte, og det til tross for at jeg ringer lite.

Men jeg skal sjekke andre nettleverandører. Jeg har kabel-tv fra UPC, og når du sier det husker jeg at man kan legge igjen nummeret sitt der. Det sparer en for ekstremt mye frustrasjon.

Hva Telenor angår har jeg billig nett derfra, og veldig god hastighet. Det er også få problemer når ting funker, men den ene gangen i året man må ringe dem er jo et helvete, og det blir verre og verre for hver gang deres telefonmeny utvikles.

Mitt største problem med å bytte netteleverandør er at jeg må skifte e-postadresse.

Men jeg skal sjekke ut UPC.

Gjest minnesinn
Skrevet

Det stemmer jeg slet med det samme, og skifta leverandør og ikke angret et sekund. Går mye raskere også, og slipper restarte hele tiden.

Hvordan kundeservicen deres er enda vet jeg ikke, siden jeg ikke har behøvd å ringe dem en gang...

Nextgentel er forresten enda verre enn Telenor. Der kan du vente i to timer før de svarer på tlf, og de sier, at det skal bli fikset i løpet av to dager.

Du ringer igjen etter noen dager, og etter to timer eller så, får du beskjed om at det blir fikset med det samme.

To mnd tok det, og enda var ikke internetten min fikset, de skylte på telenor.

Så jeg sa rett og slett bare opp, og skiftet til Telenor.

Var fornøyd med det inntil for noen mnd siden, da jeg opplevde samme som deg nå.

Så nå har jeg canaldigital...

Funker som fjell :o)

Gjest Dolly26
Skrevet

Kjempebra innlegg!!

Enig med deg når det gjelder tittelen på innlegget ditt.

Har hatt såå mye problemer med telenor at vi har omtrent blitt helt gale her.

Våres problem var at vi ikke fikk regningen til riktig adresse etter at vi flyttet.De stengte tom. internett/tlf fordi vi ikke hadde betalt regningen,men vi hadde jo ikke fått noen,men det rareste var at vi fikk purringer og inkasso på de rengningene vi ikke hadde fått..

Skrevet

Og dette er da hvorfor vi har bredbånd og ip-telefoni fra NextGenTel, samt mobil (spesielt business-abonnement) hos NetCom. Ikke har vi de forferdelige problemene med NGT som mange klager over heller.

Aldri mer Telenor i vårt hus!

Skrevet

Jeg har mobil hos Netcom (også det et helvete), og skal bytte så fort abonnementet mitt går ut 7. juni. Det er Tele2 jeg kommer til å gå til. Sjekket på en kalkulator og kommer faktisk til å spare mer enn 300 kroner i måneden på å bytte, og det til tross for at jeg ringer lite.

Men jeg skal sjekke andre nettleverandører. Jeg har kabel-tv fra UPC, og når du sier det husker jeg at man kan legge igjen nummeret sitt der. Det sparer en for ekstremt mye frustrasjon.

Hva Telenor angår har jeg billig nett derfra, og veldig god hastighet. Det er også få problemer når ting funker, men den ene gangen i året man må ringe dem er jo et helvete, og det blir verre og verre for hver gang deres telefonmeny utvikles.

Mitt største problem med å bytte netteleverandør er at jeg må skifte e-postadresse.

Du trenger ikke å skifte epostadresse. Du kan beholde din online-adresse ved å ringe Telenor og få den overført til et frisurfabb. Det er faktisk helt gratis. Jeg har fremdeles mni online-adresse uten å betale noe som helst for den.

petter smart
Skrevet

Nextgentel er ikke stort bedre.

Du slipper riktignok en datamaskin som ber deg om å oppgi skonummer og iq og det som verre er, men en halvtime til en time med ventemusikk er ikke stort bedre.

Jeg bestillte bredbånd fra nexgentel, fikk modemet med beskjed om at alt skulle være oppe å gå i løpet av 2 uker.

2 uker gikk og ingen kontakt. Ringte så kundeservice som sa at alt virket ok hos dem. Fikk gode råd om å installere windows på nytt (eller som jeg kaller, "legg på røret og gjør hva som helst, selv om vi begge vet det ikke vil fungere, og så håper jeg at noen andre svarer neste gang du ringer, for dette har jeg rett og slett ikke peiling på").

Dette foregikk i nesten en måneds tid. Ingen kontakt og kundeservice kunne melde at alt så bra ut hos dem.

Etter en del sterke gloser fikk jeg snakke med noen som hadde litt mer peiling. Han kunne fortelle meg at linjen aldri hadde blitt fysisk installert. Grunnen visste han ikke, men hvordan pokker kan kundeservice se at alt er ok når linja ikke er koblet opp i det hele tatt.

Ventet noen uker til, men linja ble aldri kobla til.

Slike folk skulle vært skutt.

Skrevet

Dette burde du sende til media (helt seriøst ment!)

Og så har jeg etterhevrt forstått at jeg skal være meget godt fornøyd som UPC-kunde.

Hadde noen småproblemer i begynnelsen (for flere år siden) og var ikke alt for fornøyd med servicen pr telefon.

Men etterhvert som jeg har lest og hørt om andres erfaringer hos andre leverandører, så må jeg vel egentlig si meg meget godt fornøyd med UPC....:-)

Skrevet

Jeg har også hørt om folk som har problemer med telenor. Selv har jeg opplevd telenor som noe av det greieste jeg har brukt, både mht. telefon i gamle dager, og adsl etc. i nyere tid. Telenor og UPC får gode karakterer av meg, for kundeservice.

Men nå skal det sies at det er en stund siden jeg har ringt kundeservice sist.

"..........................................."

Skrevet

Nextgentel er ikke stort bedre.

Du slipper riktignok en datamaskin som ber deg om å oppgi skonummer og iq og det som verre er, men en halvtime til en time med ventemusikk er ikke stort bedre.

Jeg bestillte bredbånd fra nexgentel, fikk modemet med beskjed om at alt skulle være oppe å gå i løpet av 2 uker.

2 uker gikk og ingen kontakt. Ringte så kundeservice som sa at alt virket ok hos dem. Fikk gode råd om å installere windows på nytt (eller som jeg kaller, "legg på røret og gjør hva som helst, selv om vi begge vet det ikke vil fungere, og så håper jeg at noen andre svarer neste gang du ringer, for dette har jeg rett og slett ikke peiling på").

Dette foregikk i nesten en måneds tid. Ingen kontakt og kundeservice kunne melde at alt så bra ut hos dem.

Etter en del sterke gloser fikk jeg snakke med noen som hadde litt mer peiling. Han kunne fortelle meg at linjen aldri hadde blitt fysisk installert. Grunnen visste han ikke, men hvordan pokker kan kundeservice se at alt er ok når linja ikke er koblet opp i det hele tatt.

Ventet noen uker til, men linja ble aldri kobla til.

Slike folk skulle vært skutt.

NextGenTel er ikke bare "ikke stort bedre", men mye værre. Systemet kan være ganske likt, men de som jobber i der prioriterer bevisst bort alt som har med kundeservice å gjøre.

"............................................"

petter smart
Skrevet

NextGenTel er ikke bare "ikke stort bedre", men mye værre. Systemet kan være ganske likt, men de som jobber i der prioriterer bevisst bort alt som har med kundeservice å gjøre.

"............................................"

Joda, kan være enig i det. Men jeg foretrekker en halvtime med stygg ventemusikk framfor de talestyrte datamaskinene som spør om alt mulig rart.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg føler med deg! :-)

Men det er ikke spesielt mye festligere å være tele2 kunde! Før jeg dewt hele tatt egentlig har begynt å være det, har de nesten irritert på meg kattunger...For det første skulle jeg vært på nett tredje april, som etter tre montørerer som ikke klarte å finne frem samt en som gjorde feil, ble til halveis bra tredje mai i stedet...Ikke nok med det, når man ringer er det samme helvete med maskiner og tasting, feilmeldintger og ausemusikk, og det koster i snitt 55 spenn å få greie på at du snakker med en som "bare" sitter i kundeservice og som ikke kunne hjlpe deg om han sto på hue, og som selvfølgelig ikke kan gi bort nummeret til noen som kan heller..Grrrr! Jeg har måttet være hjemme fire(om ikke fem!) hele arbeidsdager, og jeg har brukt ca 1000 spenn i telefon, og fortsatt utelukker jeg MASSE i dramaet tele2 kontra laguna. Det ville rett og slett bli forlangt..;-P

Jo forresten, en ting til må nevnes. Jeg skulle nå få kompensasjon da, faktisk, siden jeg har tapt masse penger på å i langdrag forsøke å bli tele2 kunde..Tre måneder og frioppkobling hadde begynt å ligne noe..Men hva får jeg? en uforståelig regning på 2347 kr fra april...Da jeg ikke hadde så mye som sett en montør for å ikke snakke om det bortlovede og forgjettede net enda! :-D

Dette blir en lengre greie, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, men utrolige er de hvertfall!

Skrevet

Vi har aldri giddet å ta i bruk Telenor-mailene vi. Så vi bruker kun jobbmail og hotmail. Da føler en seg friere :)

Skrevet

Telenor suger, uansett!!

Glad jeg aldri har valgt de som leverandør av noen tjenester fra de.

NextGenTel er ikke bedre.

Bestilte bredbånd av de, alt var i orden sa de. Kommer om en måned. Ringte de etter en måned, neida det var på vei sa de. En måned til gikk, da plutselig fant de ut at de ikke leverte bredbånd der jeg bodde.. Urk

Lykke til videre SDD!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...