Gå til innhold

Telenor er egnet til å skape drapsmenn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt telenor siden jeg hadde fasttelefon før jeg flytta fra eksen for noen år siden.

Har hatt NetCom mobil og nå Chess mobil. Har ikke fasttelefon. På internetfronten har jeg kabelmodem fra Canal Digital og er stort sett veldig fornøyd. Det eneste er at internet kan dette ut noen minutter innimellom, har noen raid nå (gravearbeider i nærheten kanskje?), men det har vært stabilt leeeenge nå.

Videoannonse
Annonse
bugge -jenta
Skrevet

Ikke vi lenger. Mannen min kunne blitt dobbeltmorder sammen med deg:o) Jeg tror ingenting har gjort ham mer opptrekt det siste året enn Telenor, ikke jeg engang...

Gjest trond-h
Skrevet

Morsomt innlegg. Fortvilelsen kjenner jeg igjen. Har hatt samme problem. Derfor vil jeg bort fra Telenor. Ser etter alternativer på www.telepriser.no.

Gjest Ulvinnens langt bedre halvdel
Skrevet

Dette lyder i mine ører som en glimrende kundetjenste. Du har hatt 40 begivenhetsrike minutter, og snakket både med maskiner og personer.

Hadde du ringt NextGenTel med tilsvarende problem, ville det tatt minst 40 minutter før du i det hele tatt fikk snakke med noen som helst.

Og ikke nok med det. Når du først får svar i andre enden, og konsulenten oppdager at du har et teknisk problem. Da - under over alle undre - blir du satt over til teknisk avdeling. Og der er det minst 40 minutter til i kø før du får snakke med noen.

Så hva klager du på. Så rask kundebehandling som du har fått er det ikke mange i den bransjen som leverer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette lyder i mine ører som en glimrende kundetjenste. Du har hatt 40 begivenhetsrike minutter, og snakket både med maskiner og personer.

Hadde du ringt NextGenTel med tilsvarende problem, ville det tatt minst 40 minutter før du i det hele tatt fikk snakke med noen som helst.

Og ikke nok med det. Når du først får svar i andre enden, og konsulenten oppdager at du har et teknisk problem. Da - under over alle undre - blir du satt over til teknisk avdeling. Og der er det minst 40 minutter til i kø før du får snakke med noen.

Så hva klager du på. Så rask kundebehandling som du har fått er det ikke mange i den bransjen som leverer.

Det er godt mulig du har rett, men det sier i så fall mest om bransjen.

Men det er derfor jeg ikke har byttet. Jeg har tidligere brukt UPC, dog er det noen år siden, og da hadde jeg en del problemer. Ikke med kundebehandlinga, men nettet som stadig datt ut. Det er godt mulig de er bedre i dag.

NextGenetel har jeg knapt hørt noe positivt om.

Gjest Ulvinnens langt bedre halvdel
Skrevet

Det er godt mulig du har rett, men det sier i så fall mest om bransjen.

Men det er derfor jeg ikke har byttet. Jeg har tidligere brukt UPC, dog er det noen år siden, og da hadde jeg en del problemer. Ikke med kundebehandlinga, men nettet som stadig datt ut. Det er godt mulig de er bedre i dag.

NextGenetel har jeg knapt hørt noe positivt om.

Jeg har den tvilsomme glede å jobbe i bransjen, eller i en brytning mellom IT-bransjen og telekom.

Tidligere jobbet jeg i bilbransjen, og dermed har jeg vel vært innom de tre mest belastede bransjene i landet.

Bilselgere har jo rykte på seg for å være vår tids hestehandlere, delvis med rette.

Jeg kan garantere at IT bransjen går bilbransjen en høy gang på dette området. Her vrir og vender leverandørene på det meste for å få mest mulig ut av hver kunde med et minimum av ytelse tilbake.

Telekom bransjen er 15 reiser værre.

Man kan gjerne prøve andre leverandører, men jeg har liten tro på at det gir noen bedring. Dette er en bransjen med mange "sykdommer", og kundebehandling er ikke et høyt prioritert område.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har den tvilsomme glede å jobbe i bransjen, eller i en brytning mellom IT-bransjen og telekom.

Tidligere jobbet jeg i bilbransjen, og dermed har jeg vel vært innom de tre mest belastede bransjene i landet.

Bilselgere har jo rykte på seg for å være vår tids hestehandlere, delvis med rette.

Jeg kan garantere at IT bransjen går bilbransjen en høy gang på dette området. Her vrir og vender leverandørene på det meste for å få mest mulig ut av hver kunde med et minimum av ytelse tilbake.

Telekom bransjen er 15 reiser værre.

Man kan gjerne prøve andre leverandører, men jeg har liten tro på at det gir noen bedring. Dette er en bransjen med mange "sykdommer", og kundebehandling er ikke et høyt prioritert område.

Har kundebehandlerne i det hele tatt kompetanse? Jeg får ikke inntrykk av det. Når jeg snakker med dem virker det ofte som om jeg kan mer enn dem. Det eneste de kommer med er standardfrasene om f.eks. å dra ut kontakten i 3 minutter (av en eller annen grunn har det nå økt til 5 minutter), samt å resette pc-en.

Er det noe utover det forstår de nada, og forsøker å få meg til legge på så fort som mulig, sånn at jeg kan ringe opp igjen og plage en annen kundebehandler.

Gjest Ulvinnens langt bedre halvdel
Skrevet

Har kundebehandlerne i det hele tatt kompetanse? Jeg får ikke inntrykk av det. Når jeg snakker med dem virker det ofte som om jeg kan mer enn dem. Det eneste de kommer med er standardfrasene om f.eks. å dra ut kontakten i 3 minutter (av en eller annen grunn har det nå økt til 5 minutter), samt å resette pc-en.

Er det noe utover det forstår de nada, og forsøker å få meg til legge på så fort som mulig, sånn at jeg kan ringe opp igjen og plage en annen kundebehandler.

Det overrasker meg dersom du hadde en forventning om at kundebehandlerne faktisk besatt en relevant kompetanse.

Tilbake til utgangspunktet. Kundeservice er ikke noe teleselskapene har innført fordi de synes dette er en fantastisk god idé. Nei de er nødt og tvunget, siden forbrukerrådet, pressen og annen styggedom velger å snakke nedsettende om dem dersom de ikke har det.

Derfor må dette løses på en hensiktsmessig måte (hensiktsmessig for teleselkapet). Det viktigste kriteriet for at dette kan kalles hensiktsmessig er minimale kostnader. Siden kompetanse koster penger er minimale kostnader i denne sammenheng synonymt med minimal kompetanse.

Derfor: Studenter er billig arbeidskraft, og er også villig til å jobbe på kveldstid (på dagtid er de desverre opptatt med noe så lite produktivt som studier). På dagtid kan man derfor hente inn annen rimelig arbeidskraft, fortrinnsvis uten kompetanse.

Den kompetanse som faktisk må være tilgjengelig deles ut i form at et spørreskjema. Dette spørreskjema benyttes overfor de kunder som er så uforskammet å ringe inn. Dette er forklaringe på hvorfor du får samme spørsmålsrekken hver gang du ringer, uansett hvem du snakker med.

Telenor har jo bragt dette et hakk videre. Hva er den billigste arbeidskraften?? Jo arbeidskraft som faktisk ikke skal ha betaling - les en maskin som den du beskriver.

Noen vil vel hevde at det jeg skriver om kompetanse ikke kan ha noen forankring i virkeligheten. Jeg vil da utfordre de som hevder dette til å dokumentere det motsatte. De vil få en tøff jobb.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det overrasker meg dersom du hadde en forventning om at kundebehandlerne faktisk besatt en relevant kompetanse.

Tilbake til utgangspunktet. Kundeservice er ikke noe teleselskapene har innført fordi de synes dette er en fantastisk god idé. Nei de er nødt og tvunget, siden forbrukerrådet, pressen og annen styggedom velger å snakke nedsettende om dem dersom de ikke har det.

Derfor må dette løses på en hensiktsmessig måte (hensiktsmessig for teleselkapet). Det viktigste kriteriet for at dette kan kalles hensiktsmessig er minimale kostnader. Siden kompetanse koster penger er minimale kostnader i denne sammenheng synonymt med minimal kompetanse.

Derfor: Studenter er billig arbeidskraft, og er også villig til å jobbe på kveldstid (på dagtid er de desverre opptatt med noe så lite produktivt som studier). På dagtid kan man derfor hente inn annen rimelig arbeidskraft, fortrinnsvis uten kompetanse.

Den kompetanse som faktisk må være tilgjengelig deles ut i form at et spørreskjema. Dette spørreskjema benyttes overfor de kunder som er så uforskammet å ringe inn. Dette er forklaringe på hvorfor du får samme spørsmålsrekken hver gang du ringer, uansett hvem du snakker med.

Telenor har jo bragt dette et hakk videre. Hva er den billigste arbeidskraften?? Jo arbeidskraft som faktisk ikke skal ha betaling - les en maskin som den du beskriver.

Noen vil vel hevde at det jeg skriver om kompetanse ikke kan ha noen forankring i virkeligheten. Jeg vil da utfordre de som hevder dette til å dokumentere det motsatte. De vil få en tøff jobb.

Ingen som har ringt dem betviler deg når du sier de ikke eier kompetanse.

Gjest talemaskiner er noe dritt
Skrevet

Send regning til Telenor for arbeidstiden du har brukt på denne saken. Det hadde jeg gjort.

Har ikke kundeservice hos Telenor en chat hvor man kan få hjelp av teknikere? Mener de hadde det før i alle fall.

Jeg er tydeligvis en av de få som er fornøyd med kundeservicen hos NextGenTel. Men nå har jeg heller ikke hatt så mange problemer med tilkobling.

Hadde Telenor tidligere, men kuttet ut etter at NGT kom på markedet og hadde mer stabile linjer. Fant ut at det lønte seg å ringe Telenor tidlig på morgenen. Det har også hendt at jeg har ringt kundeservice midt på natta, og da fikk jeg svar med en gang.

Sånne talelabyrinter er noe forbanna herk! Husker jeg havna inne i en sånn en gang, og etter x antall oppringninger sa jeg "faen!". Det skulle jeg ikke gjort, for jeg fikk beskjed om at "du har valgt faktura!" Jeg skulle til teknisk avdeling og ikke til regnskapsavdelingen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...