Gjest sinnna nå Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har ekstrajobb som servitør, jobber 3.hver helg. Jeg og en kollega byttet arb.helg, arb.giver var informert 1 mnd i forveien og dette ble skrevet på turnusen. Så blir jeg sykemeldt og kan ikke jobbe den helgen likevel. Nå mener arb.giver at jeg ikke har krav på sykelønn for den helgen pga av byttet. Jeg mener jeg skal ha lønn. Hvem har rett? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har du byttet og fått det godkjent, så skal du ha sykelønn om du ellers normalt har rett på det. Det er kun når bytte er uautorisert/ubekrefet eller at dere som bytter ikke blir enige at den som egentlig hadde vakta skal møte opp. Ellers ville det blitt uforutsigbart. Arbeidsgiver skal kreve alle bytter signert av begge byttere, så det ikke er tvil. 0 Siter
Gjest du tar feil Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvis du har byttet bort helgen har du fri og skal selvsagt ikke ha sykepenger. Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger. Du tar feil her. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Så lenge byttet er godkjent av arbeidsgiver (og dessuten ført opp på turnusen), så tror jeg at du har rett. Men jeg tør ikke garantere det. 0 Siter
Gjest sinnna nå Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvis du har byttet bort helgen har du fri og skal selvsagt ikke ha sykepenger. Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger. Du tar feil her. Ble sykemeldt helge jeg skulle jobbe for kollegaen min. Det stod jo også på turnusen. Ble fprøvrig ikke sykemeldt bare for en helg, men for flere uker 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvis du har byttet bort helgen har du fri og skal selvsagt ikke ha sykepenger. Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger. Du tar feil her. "Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger." Med andre ord mener du at vedkommende skal gå til lege og få sykmelding når h*n ikke skal jobbe (har byttet bort vakter), få sykepenger for disse vaktene, OG få lønn når h*n jobber de vaktene som h*n har byttet til seg? 0 Siter
Gjest du tar feil Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger." Med andre ord mener du at vedkommende skal gå til lege og få sykmelding når h*n ikke skal jobbe (har byttet bort vakter), få sykepenger for disse vaktene, OG få lønn når h*n jobber de vaktene som h*n har byttet til seg? Er det ikke lov å tulle litt da? 0 Siter
Speak Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Så lenge du er satt opp på denne vakta har du krav på lønn. Dette står i oppslagsverket mitt: Arbeidstakeren har krav på lønn under egen sykdom eller barns sykdom for de dagene vedkommende skulle ha mottatt lønn. (De dagene det er avtalt/planlagt at vedkommende skal arbeide.) Arbeidsgiveren er ansvarlig for utbetalingene de første 16 kalenderdagene regnet fra og med første hele fraværsdag, når det gjelder egen sykdom. Etter den tid overtar trygdekontoret. Jf forøvrig lønnsartene 060 og 065. 0 Siter
Gjest sinnna nå Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Blir du syk da du egentlig skal jobbe, som her den helgen du hadde byttet til deg, så hadde du hatt rett på sykepenger." Med andre ord mener du at vedkommende skal gå til lege og få sykmelding når h*n ikke skal jobbe (har byttet bort vakter), få sykepenger for disse vaktene, OG få lønn når h*n jobber de vaktene som h*n har byttet til seg? Nei, helt feil! Mener jeg skal ha utbetalt lønn for helga jeg hadde byttet til som stod oppført på turnusen, IKKE helga jeg hadde byttet med fri. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Er det ikke lov å tulle litt da? Svaret ditt fremsto som seriøst. Hvordan skulle man forstå at du mente å tulle? Jeg heller vel mer til at du tok feil, og ikke vil innrømme det ;-) 0 Siter
Gjest du tar feil Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Svaret ditt fremsto som seriøst. Hvordan skulle man forstå at du mente å tulle? Jeg heller vel mer til at du tok feil, og ikke vil innrømme det ;-) Samme for meg hva du tror.. Men litt sært å ikke skulle kunne tørre å innrømme en feil på et anonymt forum da vel? Lever du deg så inn her? 0 Siter
Gjest sinnna nå Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Så lenge du er satt opp på denne vakta har du krav på lønn. Dette står i oppslagsverket mitt: Arbeidstakeren har krav på lønn under egen sykdom eller barns sykdom for de dagene vedkommende skulle ha mottatt lønn. (De dagene det er avtalt/planlagt at vedkommende skal arbeide.) Arbeidsgiveren er ansvarlig for utbetalingene de første 16 kalenderdagene regnet fra og med første hele fraværsdag, når det gjelder egen sykdom. Etter den tid overtar trygdekontoret. Jf forøvrig lønnsartene 060 og 065. Fann du det på nettet? Kan jeg få en link dit i såfall? Må ha noe å vise fram til arb.giver. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, helt feil! Mener jeg skal ha utbetalt lønn for helga jeg hadde byttet til som stod oppført på turnusen, IKKE helga jeg hadde byttet med fri. Du misforstår det jeg skrev i akkurat dette innlegget. I og med at det ligger under "du tar feil" sitt innlegg, så betyr det også at jeg svarer på det "du tar feil" skriver. Så akkurat det svaret mitt var ikke ment til deg. Det er et system i hvilke svar som er ment til hvem her, avhengig av hvor svaret ligger. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Samme for meg hva du tror.. Men litt sært å ikke skulle kunne tørre å innrømme en feil på et anonymt forum da vel? Lever du deg så inn her? Nei, men når folk spør et seriøst spørsmål, så forventer de jo et seriøst svar, og ikke bare bullshit. Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Det er nok av andre forum på nett for bullshit og tøys, hvis det er hva du ønsker. 0 Siter
Gjest du tar feil Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, men når folk spør et seriøst spørsmål, så forventer de jo et seriøst svar, og ikke bare bullshit. Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Det er nok av andre forum på nett for bullshit og tøys, hvis det er hva du ønsker. Joda finnes andre, men det er nå engang slik at det er her det er mest bs. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Joda finnes andre, men det er nå engang slik at det er her det er mest bs. Ja, det er noen som er flinke til å bidra til det her... 0 Siter
Speak Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Fann du det på nettet? Kan jeg få en link dit i såfall? Må ha noe å vise fram til arb.giver. Nei, dette er klippet ut fra Sticos. Sticos er norgest største oppslagsverk for arbeidsgivere/regnskapsførere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.