Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Stemmer det at egenandelen til behandling hos fysioterapi er 2500 kr? Hvis det stemmer, hvem skal 'søke' trygdekontoret om å dekke overskytende beløp, meg eller fysioterapeuten. Jeg har jo ingen 'bevis' på hva jeg har betalt, det ligger inne på datasystemet til fysioterapeuten. Hvordan vil videre behandling da være, skal jeg betale å få penger tilbake fra trygdekontoret, eller vil jeg slippe å betale til fysioterapeuten. Håper noen kan svare meg. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du får en utskrift fra fysioterapeut over utgiftene, som du tar med til Trygdekontoret. Er de smidige, som der jeg bor, så får du det overskytende utbetalt direkte. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=helsetjenester&path_sub=frikortordning_mr2 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du får en utskrift fra fysioterapeut over utgiftene, som du tar med til Trygdekontoret. Er de smidige, som der jeg bor, så får du det overskytende utbetalt direkte. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=helsetjenester&path_sub=frikortordning_mr2 Jeg er ikke ferdig behandlet ennå, ser ut til at det kan ta lang tid, og mange timer til. Betyr det at jeg må betale fysioterapeuten, og få utskrift som jeg eventuelt sender trygdekontoret så jeg får pengene tilbake. Har tre timer i uka, så det blir jo et utlegg på 660 i uka, mye penger for en med lite fra før. Uansett, tusen takk for svar. 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Gjelder beløpet 2500 kr i egenandel pr år eller? tenker på fra 1.1 til 31.12? Går selv til fysioterapi, og har ikke tenkt på dette. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er ikke ferdig behandlet ennå, ser ut til at det kan ta lang tid, og mange timer til. Betyr det at jeg må betale fysioterapeuten, og få utskrift som jeg eventuelt sender trygdekontoret så jeg får pengene tilbake. Har tre timer i uka, så det blir jo et utlegg på 660 i uka, mye penger for en med lite fra før. Uansett, tusen takk for svar. Så du på det som sto i linken som jeg la ved? "Når du har nådd egenandelstaket, sender du kvitteringene i posten eller leverer dem direkte til ditt trygdekontor, som deretter vil utstede et frikort til deg." :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Gjelder beløpet 2500 kr i egenandel pr år eller? tenker på fra 1.1 til 31.12? Går selv til fysioterapi, og har ikke tenkt på dette. Ja, det gjelder per kalenderår. Se linken i mitt første svar, så finner du info på trygdeetatens sider ang. dette. 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 jeg fikk fysioen til å skrive på egeneandelkortet mitt hver gang jeg....da kan man jo følge med selv - men det gjelder jo fra januar da. Skaff deg et kort, får en kvittering fra fysioen, kontakt trygdekontoret - -jeg fikk for reisevei også - noe jeg ikke hadde regnet med - så det ble en hyggelig pluss. Så får du frikort. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 jeg fikk fysioen til å skrive på egeneandelkortet mitt hver gang jeg....da kan man jo følge med selv - men det gjelder jo fra januar da. Skaff deg et kort, får en kvittering fra fysioen, kontakt trygdekontoret - -jeg fikk for reisevei også - noe jeg ikke hadde regnet med - så det ble en hyggelig pluss. Så får du frikort. Fysio skal på egenandelstak 2, mens reiseutgifter på egenandelstak 1, sånn om det skal gjøres riktig. Men hvis det gavnet deg å få alt på et kort, så er jo ingenting bedre enn at fysioen satt alt på samme kort. Så lenge trygdekontor dekker det. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Så du på det som sto i linken som jeg la ved? "Når du har nådd egenandelstaket, sender du kvitteringene i posten eller leverer dem direkte til ditt trygdekontor, som deretter vil utstede et frikort til deg." :-) Jo, jeg så det. Måtte bare få det inn med teskje. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Så du på det som sto i linken som jeg la ved? "Når du har nådd egenandelstaket, sender du kvitteringene i posten eller leverer dem direkte til ditt trygdekontor, som deretter vil utstede et frikort til deg." :-) Var forresten hos fysioterapeut nå nettop. Da forhørte jeg meg med han også. Så til neste time skulle han skrive ut oversikten over betalte timer (han hadde den liggende på pc, den blir oppdatert hver gang jeg betaler han), til og med den timen. Så da kunne jeg dra til trygdekontoret å få frikort og overskytende beløp utbetalt. Men han nevnte også at jeg måtte få ny henvisning av legen, kan det stemme da? Bare fordi jeg får frikort? Vet du noe om det? Hørtes ut som du hadde litt greie på dette. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Gjelder beløpet 2500 kr i egenandel pr år eller? tenker på fra 1.1 til 31.12? Går selv til fysioterapi, og har ikke tenkt på dette. Det gjelder pr. kalenderår. Det var fysioterapeuten min som i forbifarten nevnte noe om dette på første time jeg hadde. Men som sagt bare i forbifarten. Fysioterapeuten din har helt sikkert oversikt over hvor mye du har betalt. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Var forresten hos fysioterapeut nå nettop. Da forhørte jeg meg med han også. Så til neste time skulle han skrive ut oversikten over betalte timer (han hadde den liggende på pc, den blir oppdatert hver gang jeg betaler han), til og med den timen. Så da kunne jeg dra til trygdekontoret å få frikort og overskytende beløp utbetalt. Men han nevnte også at jeg måtte få ny henvisning av legen, kan det stemme da? Bare fordi jeg får frikort? Vet du noe om det? Hørtes ut som du hadde litt greie på dette. Nei, det vet jeg ikke noe om. Kan det ha noe å gjøre med antallet behandlinger du har fått hittil? At henvisningen gjaldt fx 20 behandlinger, og at du derfor må ha ny? Kanskje noen andre her kan svare, ellers må du nok spørre fysioterapeuten din nærmere om dette. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 jeg fikk fysioen til å skrive på egeneandelkortet mitt hver gang jeg....da kan man jo følge med selv - men det gjelder jo fra januar da. Skaff deg et kort, får en kvittering fra fysioen, kontakt trygdekontoret - -jeg fikk for reisevei også - noe jeg ikke hadde regnet med - så det ble en hyggelig pluss. Så får du frikort. Har vært hos fysioterapeuten nå. Så til neste time skulle jeg få utskriften over mine timer, så da får jeg ta en tur til trygdekontoret å få frikort og utbetalt overskytende beløp jeg har betalt. Men fysioterapeuten nevnte jeg måtte ha en ny henvisning fra legen også, kan det stemme da? Bare fordi jeg skulle få frikort. Men ang. reisevei, førte du det på egenandelskortet, eller kom det opp når du var på trygdekontoret? 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, det vet jeg ikke noe om. Kan det ha noe å gjøre med antallet behandlinger du har fått hittil? At henvisningen gjaldt fx 20 behandlinger, og at du derfor må ha ny? Kanskje noen andre her kan svare, ellers må du nok spørre fysioterapeuten din nærmere om dette. På rekvisisjonen jeg fikk sist, stod det ikke noe ang. antall timer i det hele tatt. Stod vel bare ferdig trykket på baksiden at det var terapeuten som avgjorde hvor mange timer jeg trengte. Hittil har jeg hatt 12 timer. Nei, får høre med han neste gang. Takk igjen for svar. 0 Siter
flisa Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har vært hos fysioterapeuten nå. Så til neste time skulle jeg få utskriften over mine timer, så da får jeg ta en tur til trygdekontoret å få frikort og utbetalt overskytende beløp jeg har betalt. Men fysioterapeuten nevnte jeg måtte ha en ny henvisning fra legen også, kan det stemme da? Bare fordi jeg skulle få frikort. Men ang. reisevei, førte du det på egenandelskortet, eller kom det opp når du var på trygdekontoret? Hun på trygdekontoret skrev opp reiseveien og bare ga meg et frikort. Ja, det skal jo være at legen har "sendt deg" til fysioen - så du kan vel bare ringe legen? 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hun på trygdekontoret skrev opp reiseveien og bare ga meg et frikort. Ja, det skal jo være at legen har "sendt deg" til fysioen - så du kan vel bare ringe legen? Jo, jeg vet at du skal ha rekvisisjon, det har jeg også, men fysiter. sa jeg måtte ha en ny! Det var det jeg ikke helt forstod. Men jeg får høre med han i morgen. Takk i allefall for svar. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 På rekvisisjonen jeg fikk sist, stod det ikke noe ang. antall timer i det hele tatt. Stod vel bare ferdig trykket på baksiden at det var terapeuten som avgjorde hvor mange timer jeg trengte. Hittil har jeg hatt 12 timer. Nei, får høre med han neste gang. Takk igjen for svar. 12 timer er vanlig. Så må en ha ny rekvisisjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.