Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to pakker fløte som jeg skal bruke i en marsipankake. Fløten går ut samme dagen som kaka bakes. Bursdagen er dagen etter, og kaka blir ikke spist av før da.

Kremkaker generelt holder seg jo ikke så lenge, bare noen få dager i kjøleskap før kremen blir stygg. Men vil en kake som spises en dag etter at fløten gikk ut på dato bli fortere ødelagt?! Noen som vet? Bør jeg dra og kjøpe to nye pakker fløte med lengre holdbarhetsdato?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville gjort det, så er du iallefall på den sikre siden.

Jeg er en sånn person at jeg kaster alt som datoen har gått ut på, untatt frysevarer da, melk som er datert den dagen den skal drikkes tømmer jeg ut :), så jeg er litt overhysterisk på den måten da.

Men det hadde jo vært kjedelig om det smakte surt av kaka da.

kakki1365380609
Skrevet

Jeg hadde nok kjøpt to nye siden det er til en kake som skal serveres i besøk. Hadde ikke tatt sjansen på å gi noen magesjau eller at kaken smaker surt.

Har selv spist dårlig kremkake og blitt riktig elendig etterpå :o)

Bruk heler fløten i mat de nærmeste par dagene.

Skrevet

Jeg er IKKE så hysterisk som de nedenfor ift. melkeprodukter, kan godt spise/drikke yoghurt og melk som er på/rett over dato hvis det ikke er guffen lukt/konsistens.

MEN - i et tilfelle som ditt, med kremkake som skal serveres andre, og hvor kaken kanskje skal stå litt framme i romtemperatur, så hadde jeg ikke tatt sjansen på å bruke fløte som gikk ut dagen før servering. Absolutt ikke!

:-)

Skrevet

Heisann!

Tuuusen takk for svar alle sammen:)

Da kjøper jeg to nye pakker fløte om et par dager.

Vil ikke at kaken skal bli ødelagt nei, i alle fall ikke en marsipankake som det er så mye styr og lage, og som i tillegg er midtpunktet blandt bursdagskakene:) (og selvfølgelig heller ikke at folk blir sjuke...hehe).

Igjen takk for svar:)

Skrevet

Heisann!

Tuuusen takk for svar alle sammen:)

Da kjøper jeg to nye pakker fløte om et par dager.

Vil ikke at kaken skal bli ødelagt nei, i alle fall ikke en marsipankake som det er så mye styr og lage, og som i tillegg er midtpunktet blandt bursdagskakene:) (og selvfølgelig heller ikke at folk blir sjuke...hehe).

Igjen takk for svar:)

Forslag: Frys den "gamle" fløten i isterningsboks/-pose og ha til supper og sauser.

Annonse

Skrevet

Fløte holder seg ofte flere dag over dato. Jeg er litt hysterisk med kremkaker, og spiser de i nød dagen etter den er pyntet. Dvs. at jeg mener de har tilnærmet 0 holdbarhet.

Så jeg hadde brukt fløta om den fortsatt så/smakte godt.

Skrevet

Forslag: Frys den "gamle" fløten i isterningsboks/-pose og ha til supper og sauser.

Det var smart! Notert..

sarah bernard
Skrevet

Dét tror jeg går helt fint! Produsentene setter utløpsdato litt for tidlig for å sikre at varen er fordervet ved siste salgsdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...