Gå til innhold

Nummeret til eksen på telefonen

Anbefalte innlegg

Gjest mitt syn
Skrevet

Fordi du ikke kan diktere hvordan slikt er for andre. Det er like naturlig å ha et normalt forhold til en eks, som det er å unngå vedkommende for resten av livet. Og hvis noen har et så godt forhold i ettertid at de kan møtes i ny og ned, så kan hverken du eller andre komme og presse deres motstridende (og ganske så barnslige) syn på vedkommende.

Hadde madamen kicket på at jeg møtte en eks et par ganger i året (sannsynligvis også sammen med madamen), så hadde hun fått valget mellom å godta normal menneskelig adferd, eller å pelle seg vekk.

Slik barnslig og fjollete sjalusi hører fjortenårsalderen til, og burde ikke aksepteres i noen andre tilfeller.

".........................................."

Men du vet da like godt som meg at for noen så ligger det mer bak det at de beholder kontakten til exer enn de vil innrømme. En grunn må de jo ha til å fortsatt treffe dem. Bare fordi du synes det er latterlig og dumt så betyr ikke det at det ER det vet du.

Uansett burde det ikke være et stort problem å slippe denne eksen en gang for alle om det plager en ny kjæreste, såpass moden bør man greie å være.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• laguna1365380434

8

• Klara Q

2

• Angelica :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mitt syn
Skrevet

"Sånn jeg ser det er det forøvrig ingen vits å ha sånn kontakt med ekser da om de ikke har felles barn, eller er i hverandres omgangskrets uansett. En ex er en ex, og fortid. En ex kan aldri bli "bare" en venn slik jeg ser det."

For deg, ja. Men er det umulig å forestille deg at det kan være annerledes for mange andre?

".........................................."

Derfor skrev jeg for meg? Comprende? Du derimot skriver din mening som om det skulle være fasiten for man er psykotisk sjalu og umoden om man synes noe annet enn det.

Skjerp deg da Prozak!

Skrevet

Tror mange gutter særlig ikke sletter numrene til de de har knullet tidligere. Da får de seg lettere ett knull den dagen det skjærer seg med dama.

Heh-heh. Jeg kunne ikke tenke meg å knulle noen av eksene mine. Og de fleste jeg har knullet utenom forhold har jeg ikke nummeret til.

"..........................................."

Skrevet

Er du "til partner" på samliv? I så fall så syns jeg du trekker dette vel langt.

Skrevet

Derfor skrev jeg for meg? Comprende? Du derimot skriver din mening som om det skulle være fasiten for man er psykotisk sjalu og umoden om man synes noe annet enn det.

Skjerp deg da Prozak!

Våkn opp, nå. Du skrev ikke "for meg". Du skrev "slik jeg ser det". Det kan selvfølgelig også bety at du mener at det skal være slik for alle andre også. Derfor spurte jeg. Svar på ordentlig måte på ordentlige spørsmål, istedet for å oppføre deg som en unge. (Sorry, men den "skjerp-deg-reaksjonen" var for barnslig.)

Gjest mitt syn
Skrevet

Våkn opp, nå. Du skrev ikke "for meg". Du skrev "slik jeg ser det". Det kan selvfølgelig også bety at du mener at det skal være slik for alle andre også. Derfor spurte jeg. Svar på ordentlig måte på ordentlige spørsmål, istedet for å oppføre deg som en unge. (Sorry, men den "skjerp-deg-reaksjonen" var for barnslig.)

Du er skikkelig syk i hodet skjønner jeg, eller ikke helt tørr bak øra kanskje?

Var det personer vi skulle diskutere her eller sak? Greier du ikke si noe fornuftig noengang?

Skrevet

Men du vet da like godt som meg at for noen så ligger det mer bak det at de beholder kontakten til exer enn de vil innrømme. En grunn må de jo ha til å fortsatt treffe dem. Bare fordi du synes det er latterlig og dumt så betyr ikke det at det ER det vet du.

Uansett burde det ikke være et stort problem å slippe denne eksen en gang for alle om det plager en ny kjæreste, såpass moden bør man greie å være.

"Men du vet da like godt som meg at for noen så ligger det mer bak det at de beholder kontakten til exer enn de vil innrømme."

Hvordan skal jeg "vite" det? Jeg har aldri hatt det slik. Snakker vi om voksne mennesker her, eller tenåringer?

"Uansett burde det ikke være et stort problem å slippe denne eksen en gang for alle om det plager en ny kjæreste, såpass moden bør man greie å være."

He-heh. Hvis man f.eks har hatt et forhold, som man avslutter, hvorpå man blir gode venner. Så er man venner i et par år. Og så får den ene en kjæreste. Mener du da at det er "modent" å kutte vennskapet p.g.a av drittunge av en ny kjæreste som ikke takler det? Sorry, men slikt kan jeg ikke ta seriøst. Jeg forventer at voksne mennesker oppfører seg som nettopp det. Hvis ikke kan de holde seg unna meg, kjæreste eller ikke.

Gjest mitt syn
Skrevet

"Men du vet da like godt som meg at for noen så ligger det mer bak det at de beholder kontakten til exer enn de vil innrømme."

Hvordan skal jeg "vite" det? Jeg har aldri hatt det slik. Snakker vi om voksne mennesker her, eller tenåringer?

"Uansett burde det ikke være et stort problem å slippe denne eksen en gang for alle om det plager en ny kjæreste, såpass moden bør man greie å være."

He-heh. Hvis man f.eks har hatt et forhold, som man avslutter, hvorpå man blir gode venner. Så er man venner i et par år. Og så får den ene en kjæreste. Mener du da at det er "modent" å kutte vennskapet p.g.a av drittunge av en ny kjæreste som ikke takler det? Sorry, men slikt kan jeg ikke ta seriøst. Jeg forventer at voksne mennesker oppfører seg som nettopp det. Hvis ikke kan de holde seg unna meg, kjæreste eller ikke.

Og du er tydeligvis ikke et av disse voksne menneksene du snakker om. Du oppfører deg da som en bortskjemt drittunge nå!

Skrevet

Du er skikkelig syk i hodet skjønner jeg, eller ikke helt tørr bak øra kanskje?

Var det personer vi skulle diskutere her eller sak? Greier du ikke si noe fornuftig noengang?

LOL...nei, jeg er nok spesiellt "våt" bak ørene i forhold til visse her...:-)

Du sa noe. Jeg spurte om noe spesifikkt, på en ordentlig måte. Du reagerte med å svare krasst. Jeg poengterte det barnslige i måten du svarte på. Ingenting mer å diskutere. Ferdig.

"............................................."

Gjest til partner
Skrevet

Er du "til partner" på samliv? I så fall så syns jeg du trekker dette vel langt.

Nei, jeg står for bare den ene tråden, tydeligvis tok det av for noen andre.

Skrevet

Og du er tydeligvis ikke et av disse voksne menneksene du snakker om. Du oppfører deg da som en bortskjemt drittunge nå!

Kan du definere hva i det jeg sier som leder tankene hen på "bortskjemthet"? *Ler*

De siste par innleggene har du ikke svart på det som diskuteres, men kommet med barnslige personangrep. Like greit å slutte nå, tror du ikke?

"............................................"

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes nye kjærester som ikke takler at en har et ufarlig og totalt platonisk vennskapsforhold til en eks nok er de som bør skjerpe seg, jeg da.

En ting er om man blir overmannet av sjalusi, men innser at det er grunnløst, og kanskje, om det er omfattende og et problem både for en selv og andre, søke hjelp og prøve å få orden på følelsene sine. En helt annen ting er å kreve at andre skal inrette seg etter grunnløs sjalusi g eiesyke hos partneren.

Det hadde jeg aldri gjort, og jeg tror det er usunt å gjøre det, både for en som blir avkrevs sånt, og for den som krever det.

Det er mange grunner til å ville beholde kontakt med ekser. En av mine nåværende bestevenner var jeg kjæreste og amboer med i tre år, og jeg ser INGEN grunn til at vi ikke kan evare noe vennskap. Vi har historie, vi har gode minner, vi liker hverandre og er glade i hverander og jeg ser absolutt ingen grunn til å slå av vennskapet og sympatien il hverandre selvom det er mere enn slutt på alt kjæresteri. Det er heller absolutt ingen trussel i dette, verken for hns eller for min kjæreste. det skjønner de heldigvis av seg selv begge to, men hadde ikke min unnet mg det, tror jeg nesten jeg hadde måttet revurdere hele kjæresten, rett og slett for at så smålige og slalu kjærester vil jg ikke ha. Jeg vil selvfølgelig heller ikke være en.

laguna1365380434
Skrevet

Helt enig med deg, prozak:-)

Gjest mitt syn
Skrevet

Jeg synes nye kjærester som ikke takler at en har et ufarlig og totalt platonisk vennskapsforhold til en eks nok er de som bør skjerpe seg, jeg da.

En ting er om man blir overmannet av sjalusi, men innser at det er grunnløst, og kanskje, om det er omfattende og et problem både for en selv og andre, søke hjelp og prøve å få orden på følelsene sine. En helt annen ting er å kreve at andre skal inrette seg etter grunnløs sjalusi g eiesyke hos partneren.

Det hadde jeg aldri gjort, og jeg tror det er usunt å gjøre det, både for en som blir avkrevs sånt, og for den som krever det.

Det er mange grunner til å ville beholde kontakt med ekser. En av mine nåværende bestevenner var jeg kjæreste og amboer med i tre år, og jeg ser INGEN grunn til at vi ikke kan evare noe vennskap. Vi har historie, vi har gode minner, vi liker hverandre og er glade i hverander og jeg ser absolutt ingen grunn til å slå av vennskapet og sympatien il hverandre selvom det er mere enn slutt på alt kjæresteri. Det er heller absolutt ingen trussel i dette, verken for hns eller for min kjæreste. det skjønner de heldigvis av seg selv begge to, men hadde ikke min unnet mg det, tror jeg nesten jeg hadde måttet revurdere hele kjæresten, rett og slett for at så smålige og slalu kjærester vil jg ikke ha. Jeg vil selvfølgelig heller ikke være en.

Du oser av empati må jeg si. Man kan faktisk ha en annen mening enn deg uten å være hverken smålig eller sjalu eller noe annet negativt. Noen synes det er litt rart at noen skal være bestevenn med en ex, andre ikke. Hvorfor skal alle ta hensyn til deg? Kan ikke du også greie å ta hensyn til noen andre med andre meninger?

Skrevet

Helt enig med deg, prozak:-)

Det skulle da bare mangle, kjære :-)

"........................................."

Skrevet

Du oser av empati må jeg si. Man kan faktisk ha en annen mening enn deg uten å være hverken smålig eller sjalu eller noe annet negativt. Noen synes det er litt rart at noen skal være bestevenn med en ex, andre ikke. Hvorfor skal alle ta hensyn til deg? Kan ikke du også greie å ta hensyn til noen andre med andre meninger?

Poenget er at det kun er én "mening" hos de som ikke takler at partneren har kontakt med eksen: Sjalusi.

Og sjalusi er, tragisk som det enn må være for de som lider av det, patetisk og overhodet ingenting å være stolt av eller argumenterere for.

laguna1365380434
Skrevet

Det skulle da bare mangle, kjære :-)

"........................................."

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes jeg begrunnet svært godt i forrige innlegg hvorfor jeg synes det er lurere å a hensyn til dem i et forhold om faktisk ikke tar av og lager drama for ingenting, mot å ta hensyn til oppkonstruerte sjalusitanker, som bare vil skade begge i forholdet om de fikk råde. Sånn vil hvertfall ikke JEG ha det, og det er ikke noe jeg unnner så mane ansre heller.

Ellers så må jeg jo bare flire litt da.."Innlegget oser av empati" hehehe..Hvor var jeg ego NÅ da? ;-)

Er det noe om er ego og hensynløst er det vel å undelegge uskyldige mennesker,og da til og med kjærester, som det jo er meningen en skal stole på, terrorregimer av sjalusi og paranoide regler.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, hvis de har kontakt er det naturlig at han har nummeret til ex'en på mobilen.

Gjest mitt syn
Skrevet

Poenget er at det kun er én "mening" hos de som ikke takler at partneren har kontakt med eksen: Sjalusi.

Og sjalusi er, tragisk som det enn må være for de som lider av det, patetisk og overhodet ingenting å være stolt av eller argumenterere for.

Hvorfor må det være sjalusi? Fordi du sier det? Om jeg ikke liker noe en annen gjør så er det pga sjalusi per def? Kan det ikke være fordi man selv ikke ser poenget eller en annen grunn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...