Gå til innhold

Nummeret til eksen på telefonen

Anbefalte innlegg

Gjest mitt syn
Skrevet

Jeg synes jeg begrunnet svært godt i forrige innlegg hvorfor jeg synes det er lurere å a hensyn til dem i et forhold om faktisk ikke tar av og lager drama for ingenting, mot å ta hensyn til oppkonstruerte sjalusitanker, som bare vil skade begge i forholdet om de fikk råde. Sånn vil hvertfall ikke JEG ha det, og det er ikke noe jeg unnner så mane ansre heller.

Ellers så må jeg jo bare flire litt da.."Innlegget oser av empati" hehehe..Hvor var jeg ego NÅ da? ;-)

Er det noe om er ego og hensynløst er det vel å undelegge uskyldige mennesker,og da til og med kjærester, som det jo er meningen en skal stole på, terrorregimer av sjalusi og paranoide regler.

Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til ikke noe en kjæreste automatisk får tildelt da. Og er det virkelig så ille og rart at noen kan føle det litt ubehagelig at en du har delt hus og seng med i tre år nå plutselig er "bare" en bestevenn. Som du sier er det historie og gode minner der. Kult å tenke på at kjæresten er på besøk hos bestevenne som er ex og sitter og mimrer om gamle dager osv. Not! Sammenlikner senge-prestasjoner og sånn.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• laguna1365380434

8

• Klara Q

2

• Angelica :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis forholdet mellom min samboer og ekser/andre kvinner er av en sånn karakter at det ikke bare er fordi de er opptatt på annet hold at de ikke har sex sammen, må de gjerne være venner og drikke kaffe og ha numrene hverandres på telefonene sine.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvorfor må det være sjalusi? Fordi du sier det? Om jeg ikke liker noe en annen gjør så er det pga sjalusi per def? Kan det ikke være fordi man selv ikke ser poenget eller en annen grunn?

Jeg tror at det blir sjalusi når tanken om at du ikke liker det eller finner det meningsløst blander seg med negative følsler (sinne, tristhet osv).

Tingen er vel om sjalusien er et produkt av en rasjonell eller irrasjonell følelse - evt. en virkelig mistanke om utroskap eller ikke.

laguna1365380434
Skrevet

Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til ikke noe en kjæreste automatisk får tildelt da. Og er det virkelig så ille og rart at noen kan føle det litt ubehagelig at en du har delt hus og seng med i tre år nå plutselig er "bare" en bestevenn. Som du sier er det historie og gode minner der. Kult å tenke på at kjæresten er på besøk hos bestevenne som er ex og sitter og mimrer om gamle dager osv. Not! Sammenlikner senge-prestasjoner og sånn.

Hvis du tenker på at det blir sammenlignet sengeprestasjoner og sånn, har du jo et problem! Og jeg synes synd på deg! :-I Men, da burde du kanskje prøve å la være å tenke sånn, i stedet for å forsøke å forandre andres oppførsel? Det er sikkert ikke lett, men å ønske å jobbe litt med seg selv burde være et minimum?

Jeg stoler på folk.Jg tror i utgangspunktet at folk som sier de er glad i meg og vil være kjærester med meg, faktisk vil det. Tillit bør følge kjærlighet, og det blir urimelig å måtte bevise slik tillit utover å være glad i, på en normal sunn måte.

Kontrollerende sjalusi og paranoide regler tilfører ikke verken kjærlighet eller vennskap noe godt i min verden. jeg vil ikke tro det tilfører selvfølelsen noe særlig heller.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvis forholdet mellom min samboer og ekser/andre kvinner er av en sånn karakter at det ikke bare er fordi de er opptatt på annet hold at de ikke har sex sammen, må de gjerne være venner og drikke kaffe og ha numrene hverandres på telefonene sine.

Godt sagt :)

Skrevet

Hvorfor må det være sjalusi? Fordi du sier det? Om jeg ikke liker noe en annen gjør så er det pga sjalusi per def? Kan det ikke være fordi man selv ikke ser poenget eller en annen grunn?

Hvilken annen grunn enn sjalusi kan du ha for ikke å tåle at parteneren har et normalt vennskapsforhold med en eks?

Det holder ikke med "ikke liker", eller "ikke nødvendig" - begge de trenger en underliggende årsak.

Forøvrig, når det gjelder sjalusi: Jeg er fullt klar over, forhåpentligvis i likehet med flere

her, at sjalusi er på grunn av usikkerthet og/eller dårlig selvtillit eller selvfølelse. Og det er jo trist - men det er ingen grunn til å forsøke å fremstille det som noe som er greit. Og det er selvfølgelig ekstrem sjalusi som er problemet - ikke en helt vanlig småsjalusi som ikke skader noen.

"............................................"

laguna1365380434
Skrevet

Dessuten synes jeg forøvrig at man er uskyldig il det motsatte er bevist, ikke omvendt..;-)

Vanslkelig forholde seg til det motsatte. Tillit kan forsvinne, men i forhold til nye mennesker innleder jeg selvsagt forhold uten å tenke på om de kanskje vil skade meg eller såre meg.. Å holde guarden fornn annsiktet hele tiden og å mistenkeliggjøre andres motiver uten at de har gjort noe or å fortjene mistanker, sperrer ofte kjærligheten også ute. Med god grunn, faktisk.

Jeg hadde ikke orket en sånn kjæreste i lngden, i allefall o han ikke inså at det var ham som hadde et problem.

Skrevet

Det er det du raller om der som jeg kaller psykotisk. Hvor har du det fra at man pleier å sitte å mimre om gamle dager, sammenlikne sengeprestasjoner etc. med ekser? Slikt gjør jeg sjeldent med kompiser - hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det med en eks?

Sorry, men du lyser av usikkerhet. Og den typen usikkerhet er jeg tilbøyelig til å kalle umodenhet - selv om det finnes de som er altfor gamle til å være så umodne.

Så får du enten la være å svare meg, eller svare med å slenge med leppa - siden du virker å ha problmer med å ta kritikk av meningene dine (noe som henger fint sammen med sjalusi, egentlig... :-)

Gjest Det er greit ja
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Hvorfor være sammene med noen man ikke stoler på, kan man vel heller spørre seg.

Skrevet

*LOL*

Personlig så ville jeg egentlig ikke hatt lyst å ta i noen av mine ekser med ildtang engang, på den måten :-)

"........................................."

Gjest mitt syn
Skrevet

Det er det du raller om der som jeg kaller psykotisk. Hvor har du det fra at man pleier å sitte å mimre om gamle dager, sammenlikne sengeprestasjoner etc. med ekser? Slikt gjør jeg sjeldent med kompiser - hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det med en eks?

Sorry, men du lyser av usikkerhet. Og den typen usikkerhet er jeg tilbøyelig til å kalle umodenhet - selv om det finnes de som er altfor gamle til å være så umodne.

Så får du enten la være å svare meg, eller svare med å slenge med leppa - siden du virker å ha problmer med å ta kritikk av meningene dine (noe som henger fint sammen med sjalusi, egentlig... :-)

Fordi den eneste eksen som drev og ringte til meg etter at det ble slutt mellom oss, gjorde nettopp sånt. La ut om detaljer om sexlivet til han og ny damer og sammenliknet. Snakket også nedsettende om dem, til og med hun han har nå som han skal ha bran med. Ungen hadde hun survet seg til mente han. Snakk om respekt. Han kunne nok tenkt seg å være "venn" med meg, men ikke faen om jeg vil være det med ham. Jeg blir ikke sjalu av dette da, er så over ham som jeg kan bli, men synes han er så utrolig respektløs mot sine nye.

sarah bernard
Skrevet

Greit.

Problemet vil eventuelt være at man føler kjæresten ikke er kommet helt over eksen. Da er ikke en flik av eksen velkommen inn i parets svermeriske sfære, ikke en gang nummeret på telefonlista ;)

Skrevet

Fordi den eneste eksen som drev og ringte til meg etter at det ble slutt mellom oss, gjorde nettopp sånt. La ut om detaljer om sexlivet til han og ny damer og sammenliknet. Snakket også nedsettende om dem, til og med hun han har nå som han skal ha bran med. Ungen hadde hun survet seg til mente han. Snakk om respekt. Han kunne nok tenkt seg å være "venn" med meg, men ikke faen om jeg vil være det med ham. Jeg blir ikke sjalu av dette da, er så over ham som jeg kan bli, men synes han er så utrolig respektløs mot sine nye.

Ah, men det der er jo et tilfelle av en komplett idiot. Det er ikke min erfaring at folk flest gjør slikt, og jeg kan derfor ikke definere noe generellt ut fra enkeltstående, psyke tilfeller.

Skrevet

Kjæresten min har eksen på mobilen, og jeg har nummer til alle mine ekser på min mobil. Ser ikke noe galt i det.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg har akkurat gjort det slutt med kjæresten min. Vil nok ha nummeret hans på mobilen framover, siden vi fortsatt er gode venner. Men jeg vet ikke hvordan det vil bli i framtida når vi får nye partnere..

Da vi var sammens så hadde han nr til en annen eks av seg. Det gjorde meg ingenting. :)

Angelica :o)
Skrevet

Hvis du ikke har noen psykotiske sjalusiproblemer med at de har kontakt 2-4 ganger i året - mener du at h*n da skal måtte lete i telefonkatalogen hver gang de skal avtale en kaffe? *Rister på hodet*

"............................................."

...eller bare pugge det og kunne nr utenat? ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148313943' post='3125376]

...eller bare pugge det og kunne nr utenat? ;)

Evt. det, ja :-)

"..................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...