Gå til innhold

Nylig oppdaget jeg...Engangs (?)- barberhøvler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pleid å kjøpe Gillette høvel og blader til, men denne gangen så jeg at Gillette hadde engangs (?)-høvler, ihvertfall sånne med flere barberhøvler i en pakke til bare 25 kroner.

Så tenkte jeg at dette måtte prøves!

Og de funker jo likeså bra de, hvorfor har jeg ikke prøvd de før?

Spørs jo hvor lenge de varer da, men bladene er skarpe og de må da vare litt ihvertfall?

Eller er det en skjult bakdel med dem som jeg ikke har oppdaget ennå? Siden de er så billige mener jeg...

*dagens oppdagelse*

:-D

Videoannonse
Annonse
Kvinnen med utopiene
Skrevet

Vet jeg er kjip, men:

Tenk på miljøet!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns engangshøvlene er av mye dårligere kvalitet enn andre (jeg kutter meg lettere), men om du trives med dem så er jo ingenting bedre enn det.

sarah bernard
Skrevet

Jeg kjøpte ny høvel i fjor sommer og har ennå ikke skiftet blad. Det fungerer helt fint fortsatt og jeg bruker det hver gang jeg dusjer hjemme, dvs ca 4 ggr pr uke.

Tror jeg betalte 130,- for en høvel med ett ekstra blad. Gillette Venus.

Hører at herrebladene er bedre, fordi de former seg tettere til kroppen (men sort høvel er jo ikke så fint da ;)).

Skrevet

Vet jeg er kjip, men:

Tenk på miljøet!

Miljøet ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Men de må jo kastes de andre bladene og. Bytter jo ut hver eller annenhver uke, blir vel ikke så mye forskjell.?

jaja, får se. Har bare prøvd dem et par ganger ennå. :-)

Skrevet

Jeg syns engangshøvlene er av mye dårligere kvalitet enn andre (jeg kutter meg lettere), men om du trives med dem så er jo ingenting bedre enn det.

Autsh, vil ikke kutte meg da. Må kanksje være ekstra forsiktig. Får prøve litt til og se hva jeg syns etter noen ganger. Har bare prøvd dem et par ganger ennå. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte ny høvel i fjor sommer og har ennå ikke skiftet blad. Det fungerer helt fint fortsatt og jeg bruker det hver gang jeg dusjer hjemme, dvs ca 4 ggr pr uke.

Hører at herrebladene er bedre, fordi de former seg tettere til kroppen (men sort høvel er jo ikke så fint da ;)).

Er det mulig? Ikke byttet blad ennå?

Jeg bytter hver eller annenhver uke...

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Jeg vet det ikke helt sikkert, men har hørt at herrebladene passer til kvinnehøvlene. Kanskje noen med mann/samboer her kan teste det ut?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Miljøet ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Men de må jo kastes de andre bladene og. Bytter jo ut hver eller annenhver uke, blir vel ikke så mye forskjell.?

Det er jo mer plast i engangshøvlene, men hvis de er drøyere blir det jo en helt annen sak :)

Skrevet

Jeg vet det ikke helt sikkert, men har hørt at herrebladene passer til kvinnehøvlene. Kanskje noen med mann/samboer her kan teste det ut?

jeg bruker mach 3 blader til venus høvel. Har gjort det i noen år, det fungerer kjempebra :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg bruker også Gillette Venus, men jeg må skifte bladene jevnlig. Du har kanskje veldig god hud eller minimal hårvekst?

sarah bernard
Skrevet

Er det mulig? Ikke byttet blad ennå?

Jeg bytter hver eller annenhver uke...

Det er riktig. Samme blad som den gang.

Skrevet

jeg bruker mach 3 blader til venus høvel. Har gjort det i noen år, det fungerer kjempebra :)

Ja, man kan bruke bladene om hverandre.

sarah bernard
Skrevet

Jeg bruker også Gillette Venus, men jeg må skifte bladene jevnlig. Du har kanskje veldig god hud eller minimal hårvekst?

Huden min er nok god. Aldri problemer av noe slag.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Huden min er nok god. Aldri problemer av noe slag.

Heldiggris!

Jeg kan bare bruke helt skarpe blader, ellers kutter jeg meg eller får sånne stygge, røde nupper :(

Skrevet

Plast er greit det så lenge du hiver det i en plast container!

Eller om du har fått en egen plast dunk =)

Det har vi =)

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Ja, man kan bruke bladene om hverandre.

Så bra, for de er jo litt rimeligere også.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Plast er greit det så lenge du hiver det i en plast container!

Eller om du har fått en egen plast dunk =)

Det har vi =)

Heldiggris! Jeg vil også resirkulere plast. Det eneste stedet jeg vet om som tar plast her er IKEA, men det ligger så langt unna.

sarah bernard
Skrevet

Heldiggris!

Jeg kan bare bruke helt skarpe blader, ellers kutter jeg meg eller får sånne stygge, røde nupper :(

Uffda, ja, da forstår jeg at det kan bli dyrt! Hvor mye koster en pakke med nye barberblad da og hvor mange er det pr pakke?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Uffda, ja, da forstår jeg at det kan bli dyrt! Hvor mye koster en pakke med nye barberblad da og hvor mange er det pr pakke?

Det er vel tre blader pr pakke? Jeg lukker øynene når jeg kjøper dem, så jeg vet ikke prisen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...