Gjest down and out Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Er straks ferdig med en utdannelse der jeg skal ha mye med barn og unge å gjøre. Sitter med eksamen og tenåringene begynner å krangle fordi jeg ber dem vise hensyn. Så krangler de med hverandre og sier de styggeste ting til hverandre. Jeg har dårlig tid på eksamen, skal leveres onsdag. Jeg brøler. De fortsetter. Ryker i tottene på hverandre. Ødelegger hverandres ting. Og jeg tenker: Jeg klarer ikke få egne unger til å oppføre seg - dte er ingen vits i å ta eksamen, ingen vits i å søke jobber - jeg kan umulig jobbe med barn som har egne unger som sloss og ødelegger og ikke hører på noe av det jeg sier. Hva sier dere? Er jeg en hykler som ikke klarer få egne barn til å oppføre seg som folk - hvis jeg begynner å jobbe med andres barn? 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Har noen fortalt deg hvordan dine barn oppfører seg når de er borte hos andre? Oppfører de seg fint der, ja da kan du være ganske sikker på at oppdragelsen av barna har funket. Det er oftest sånn, de oppfører seg borte og "tar det ut" hjemme. Husk, det er noe som heter for "det er barn til skomakeren som har dårligst sko";o) 0 Siter
Gjest down and out Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg får stadig høre hvor snille og hyggelige unger jeg har. Virker som om noe klikker fullstendig bare i min nærhet? De kan sitte side om side og kose seg i sofaen, men straks jeg er innafor døra, reiser de seg og en krangel begynner før vi vet ordet av det. Men må jo si at å sitte her og skrive om barneoppdragelse på eksamen etter at garderobe har fått merker etter slag i veggen, vet jeg ikke om jeg får til... 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg får stadig høre hvor snille og hyggelige unger jeg har. Virker som om noe klikker fullstendig bare i min nærhet? De kan sitte side om side og kose seg i sofaen, men straks jeg er innafor døra, reiser de seg og en krangel begynner før vi vet ordet av det. Men må jo si at å sitte her og skrive om barneoppdragelse på eksamen etter at garderobe har fått merker etter slag i veggen, vet jeg ikke om jeg får til... "De kan sitte side om side og kose seg i sofaen, men straks jeg er innafor døra, reiser de seg og en krangel begynner før vi vet ordet av det." Dette kan nok bety at de kjemper om din oppmerksomhet, negativ oppmerksomhet er bedre enn lite/ingen oppmerksomhet. 0 Siter
soleil Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Når du er ferdig med eksamen så får du prøve å sette noen av teoriene ut i livet Tenk på alle de som ikke har barn selv som tar utdanning for å jobbe med barn. Tror nok ofte de føler seg mer på jordet enn du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.