Gå til innhold

Hva synes dere om tjukke folk?

Anbefalte innlegg

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Er fullstendig klar over det! :) Jeg røyker jo selv, så det fins sikkert dem som tenker stygge tanker om min ufyselige uvane også. Og den plager jo i tillegg andre, noe ikke overvekten gjør! Huff.

Lynsjes burde du :P

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

23

• ShitDiddelyDo

9

• Prozak

8

• keinstein

5

Mest aktive i denne tråden

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Er fullstendig klar over det! :) Jeg røyker jo selv, så det fins sikkert dem som tenker stygge tanker om min ufyselige uvane også. Og den plager jo i tillegg andre, noe ikke overvekten gjør! Huff.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja, ettersom du bare tenker det og ikke sier det, er det vel ikke akkurat frekt - men det tyder på en viss smålighet fra din side, ja. Ikke et veldig sympatisk trekk.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg er jo tjukk selv, så jeg har jo på en måte "lov" til å tenke sånn. Sier det jo selvfølgelig ikke høyt, men ingen kan jo vite hva jeg tenker.

Hva jeg synes om tjukke? Burde jeg synes noe spesielt om dem? Mennesker kommer i alle former. Men ser jeg noen med sykelig fedme, kan jeg tenke: "Oi, det der ser tungt ut". Eller: "Oi, det der er faktisk farlig". Det kan også hende jeg funderer på hvordan personen har det inni seg, og/eller hvordan det kunne gå så langt. Slik jeg også selvsagt kan begynne å lure på om en ekstremt tynn person kanskje kan ha problemer av psykisk art.

Hvordan gir det at du selv er tjukk deg rett til å se ned på andre tjukke? Det forstår jeg ikke helt.

Som Kvinnen med Utopiene påpeker, er vel overvektige forskjellige. Noen er fornøyde med å ha litt ekstra kurver, andre er det ikke. I tillegg har vi ulike grader av overvekt og fedme.

Hvis til og med tjukke folk ler av og tenker stygt om andre tjukke, selv om det er bak deres rygg, hvordan skal vi da få slutt på samfunnets diskriminering av de fete?

Hvordan skal vi få bedret behandlingstilbudet for de som lider av fedme (BMI over 30)-som faktisk er en alvorlig helsefare-om til og med de som har kjent problemet på egen kropp, tar det så lite seriøst som det du gjør?

"Legger også merke til om folk har lagt på seg etc, da flirer jeg litt innvendig og føler meg ganske fornøyd med meg selv."

Det er godt å være fornøyd med seg selv, men pass deg så ikke selvtilfredsheten tar helt overhånd. Det finnes mange grunner til overvekt, også psykiske (ganske ofte faktisk). Med mindre du kjenner personen veldig godt, og vet hva overvekten skyldes, synes jeg det er lite fint av deg å godte deg. Konkurrer med deg selv, og finn et nivå der DU trives. Da trenger du ikke være bedre enn naboen for å føle deg vel.

Ett eksempel: Sett at jeg har hatt problem med akne før, men er kvitt det nå. Så ser jeg en med masse kviser gå forbi. Og flirer *ondt, hihi*, fordi jeg nå har ferskenhud...

"Kan for eksempel sitte og tenke om noen som spiser et kakestykke i kantina "oi, så mange tomme kalorier du stapper i deg nå"

Skal ikke store mennesker også få kose seg med kake iblant? Hva vet du om hvor ofte vedkommende spiser kake og hvorfor h*n gjør det? Kanskje h*n feirer noe spsesielt?

Det var noen tanker fra

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hveordan andre se rut, og hvorfor skulle jeg godte meg over at andre har lagt på seg? Hjelper det meg da? Nei, ikke det spøtt.

Når jeg en sjelden gang går på Burger King og ser tykke folk der, så tenker jeg at; Her skulle vi ikke vært noen av oss;o)

Gjest medilix
Skrevet

man blir ganske fokusert på utseendet og kosthold når man slanker seg, og det er kjedelig å se på at andre koser seg med masse god mat.

Jeg stiller store krav til meg selv. Sliter med å stramme inn kroppen selv. Vil bytte ut noe fett med muskler men det er ikke lett da. Må være ekstremt opptatt av hva man dytter i seg, for ikke snakke om hva man IKKE skal dytte i seg.

Ja, desverre ser jeg litt ned på tykke folk. Selv føler jeg at det ikke er verdt å leve hvis jeg blir for stor (i mine øyne) Går ikke på stranda hvis jeg er tre kilo ekstra. Jeg beundrer store folk som bærer kiloene med stolthet. De er flotte. Selv om jeg synes tynne mennesker er finest.

Etter at jeg merket at jeg begynte å spise med følelsene selv, har jeg fått mer respekt for de som sliter med overvekt. Prøver selv og stoppe i tide.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hva jeg synes om tjukke? Burde jeg synes noe spesielt om dem? Mennesker kommer i alle former. Men ser jeg noen med sykelig fedme, kan jeg tenke: "Oi, det der ser tungt ut". Eller: "Oi, det der er faktisk farlig". Det kan også hende jeg funderer på hvordan personen har det inni seg, og/eller hvordan det kunne gå så langt. Slik jeg også selvsagt kan begynne å lure på om en ekstremt tynn person kanskje kan ha problemer av psykisk art.

Hvordan gir det at du selv er tjukk deg rett til å se ned på andre tjukke? Det forstår jeg ikke helt.

Som Kvinnen med Utopiene påpeker, er vel overvektige forskjellige. Noen er fornøyde med å ha litt ekstra kurver, andre er det ikke. I tillegg har vi ulike grader av overvekt og fedme.

Hvis til og med tjukke folk ler av og tenker stygt om andre tjukke, selv om det er bak deres rygg, hvordan skal vi da få slutt på samfunnets diskriminering av de fete?

Hvordan skal vi få bedret behandlingstilbudet for de som lider av fedme (BMI over 30)-som faktisk er en alvorlig helsefare-om til og med de som har kjent problemet på egen kropp, tar det så lite seriøst som det du gjør?

"Legger også merke til om folk har lagt på seg etc, da flirer jeg litt innvendig og føler meg ganske fornøyd med meg selv."

Det er godt å være fornøyd med seg selv, men pass deg så ikke selvtilfredsheten tar helt overhånd. Det finnes mange grunner til overvekt, også psykiske (ganske ofte faktisk). Med mindre du kjenner personen veldig godt, og vet hva overvekten skyldes, synes jeg det er lite fint av deg å godte deg. Konkurrer med deg selv, og finn et nivå der DU trives. Da trenger du ikke være bedre enn naboen for å føle deg vel.

Ett eksempel: Sett at jeg har hatt problem med akne før, men er kvitt det nå. Så ser jeg en med masse kviser gå forbi. Og flirer *ondt, hihi*, fordi jeg nå har ferskenhud...

"Kan for eksempel sitte og tenke om noen som spiser et kakestykke i kantina "oi, så mange tomme kalorier du stapper i deg nå"

Skal ikke store mennesker også få kose seg med kake iblant? Hva vet du om hvor ofte vedkommende spiser kake og hvorfor h*n gjør det? Kanskje h*n feirer noe spsesielt?

Det var noen tanker fra

*nikke*

Gjest Starling
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hveordan andre se rut, og hvorfor skulle jeg godte meg over at andre har lagt på seg? Hjelper det meg da? Nei, ikke det spøtt.

Når jeg en sjelden gang går på Burger King og ser tykke folk der, så tenker jeg at; Her skulle vi ikke vært noen av oss;o)

He he, godt sagt. :)

Man må jo selvsagt få kose seg innimellom, enten man er tjukk eller tynn!

Gjest Starling
Skrevet

Tja, ettersom du bare tenker det og ikke sier det, er det vel ikke akkurat frekt - men det tyder på en viss smålighet fra din side, ja. Ikke et veldig sympatisk trekk.

Huff... :P

Men alle har vel litt stygge tanker en gang i blant?

Gjest medilix
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å leve med overvekt. Hadde sikkert gått deprimert hele tiden. Det er stygt, men jeg liker derfor å se at folk er mye større enn meg, for det får meg til å føle meg mindre

Gjest Starling
Skrevet

Bytt ut de tørre brødskivene med godt knekkebrød, og klin til med noe godt og sunt pålegg.

Da blir det plutselig ikke så ille likevel.

Og grønn Farris er noe av det beste jeg kan drikke, så jeg synes ikke så veldig synd på deg. :)

Aaarrrghh, jeg som håpet på litt sympati! :)

Neida, jeg vet at det er mye godt man kan spise istedet for tørre brødskiver, men akkurat den dagen var jeg så trøtt om morran at jeg ikke gadd annet enn å smøre to skiver med prim.

Pleier ellers å ha med meg godt brød, godt sunt pålegg, feks makrell i tomat, noe grønt på eller en salat. Og grønn farris bris er faktisk kjempegodt, ja!

Gjest medilix
Skrevet

Ok :) Men det er vel uansett ikke opp til deg å bedømme?

Det er også slik at fett ikke alltid er et synonym for sunnhet. Det finnes mange slanke folk som bøtter ned med cola og pottis.

Ja, det der er veldig rart. Mange tynne er usunne, mange tykke er sunne. Selv har jeg merket at mens jeg hadde en periode der jeg spiste masse sjokolade og kaker, så la jeg ikke på meg mer enn tre kilo. Men ved å bare kutte ut kakene og sjokoladene sjer det ikkeno med vekta. Det er vel litt rart? Gir nesten opp jeg. Det skal mye til å bli stram ass.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Ja, det der er veldig rart. Mange tynne er usunne, mange tykke er sunne. Selv har jeg merket at mens jeg hadde en periode der jeg spiste masse sjokolade og kaker, så la jeg ikke på meg mer enn tre kilo. Men ved å bare kutte ut kakene og sjokoladene sjer det ikkeno med vekta. Det er vel litt rart? Gir nesten opp jeg. Det skal mye til å bli stram ass.

Det er snodig. Men det viktigste er vel at du er sunn, er det ikke?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aaarrrghh, jeg som håpet på litt sympati! :)

Neida, jeg vet at det er mye godt man kan spise istedet for tørre brødskiver, men akkurat den dagen var jeg så trøtt om morran at jeg ikke gadd annet enn å smøre to skiver med prim.

Pleier ellers å ha med meg godt brød, godt sunt pålegg, feks makrell i tomat, noe grønt på eller en salat. Og grønn farris bris er faktisk kjempegodt, ja!

Tips:

Ta en boks makrell i tomat og en boks tunfisk i vann. Rør det sammen i en salig smørje. Tilsett krydder du liker. Jeg bruker pepper, basilikum og orgeano.

Del det i to posjoner. Det holder til to måltider. To knekkebrød i hvert måltid (da får du mye pålegg på hvert knekkebrød, men det er poenget. Det er pålegget som er sunt og pålegget som skal mette).

Jada, jeg vet det høres vondt ut, men prøv. Det koster nesten ingenting (så du taper ikke mer en ti-ern på å prøve), og det smaker jævla godt hvis du bruker rett krydder.

Det er meget sunt også.

Gjest Starling
Skrevet

Det var noen tanker fra

Mange fine tanker her, baremei. Må bare få presisere at jeg mente bestemte personer jeg kjenner som har lagt på seg (og folk jeg ikke liker så godt), som jeg godtet meg over. Og ja, jeg vet at det er stygt, men skadefryd er nå den eneste sanne glede.

Det var ikke de tjukke jeg ikke unnet et kakestykke i kantina, altså! Samme hvem det er. Det har nok med at jeg har blitt mer bevisst på kostholdet og vet hva maten inneholder.

Gjest baremei
Skrevet

*nikke*

*nikke* tilbake. Jeg tror vi to er ganske enige:)

Gjest Starling
Skrevet

Tips:

Ta en boks makrell i tomat og en boks tunfisk i vann. Rør det sammen i en salig smørje. Tilsett krydder du liker. Jeg bruker pepper, basilikum og orgeano.

Del det i to posjoner. Det holder til to måltider. To knekkebrød i hvert måltid (da får du mye pålegg på hvert knekkebrød, men det er poenget. Det er pålegget som er sunt og pålegget som skal mette).

Jada, jeg vet det høres vondt ut, men prøv. Det koster nesten ingenting (så du taper ikke mer en ti-ern på å prøve), og det smaker jævla godt hvis du bruker rett krydder.

Det er meget sunt også.

Det hørtes jo godt og proteinrikt ut. Du heller av vannet av tunfisken, ja?

Gjest Starling
Skrevet

Ja, vræææl! Jeg er en grusom person.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hørtes jo godt og proteinrikt ut. Du heller av vannet av tunfisken, ja?

Ja. Du må kvitte deg med vannet.

Gjest Starling
Skrevet

Joda, jeg bare har ekstra sterke meninger om dette emnet fordi mange har en mening om min helse - uten nok kunnskap om den til egentlig å kunne danne seg en mening.

Det er bra at du har sterke meninger! Og du gir uttrykk for dem uten å gå til personangrep, det synes jeg er veldig tøft. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...