Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Noen ganger skal jeg til å banne, men så tar jeg meg i det og sier "faaa....derullandullandei!" istedet. Banner altfor mye, egentlig. Banner, røyker og tenker skadefro tanker om andre. Hvor skal dette ende?! Kanskje det er på tide å begynne å tenke på terapi? Jeg sier fytterakker'n mye, og filler'n. Eller bare huff. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Kanskje det er på tide å begynne å tenke på terapi? Jeg sier fytterakker'n mye, og filler'n. Eller bare huff. Næhæ. De gærne har det godt! 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, herregud, hvorfor skulle jeg bli sint? Bør kanskje jobbe med holdningene mine, men samtidig gidder jeg ikke å være så prektig hele tiden heller. Jeg tenker som så, at "man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil". Og så gjør jeg gode miner til slett spill. Syntes kanskje jeg var litt kvass;) Mnja, jo, alle er frie til å tenke hva de vil. Og så lenge du er smart nok til å ikke si det høyt, så... Men visse mennesker er svært dyktige på å avsløre holdninger og eventuell falskhet. bare en liten advarsel;) Ellers har vi jo de gode livsreglene: "Gjød opp de rundt deg, så virker du slankere selv". Og "Om du spiser sammen med andre, er det bare de kaloriene du får i deg utover det de andre spiser, som regnes". 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Syntes kanskje jeg var litt kvass;) Mnja, jo, alle er frie til å tenke hva de vil. Og så lenge du er smart nok til å ikke si det høyt, så... Men visse mennesker er svært dyktige på å avsløre holdninger og eventuell falskhet. bare en liten advarsel;) Ellers har vi jo de gode livsreglene: "Gjød opp de rundt deg, så virker du slankere selv". Og "Om du spiser sammen med andre, er det bare de kaloriene du får i deg utover det de andre spiser, som regnes". Tar til meg den advarselen. Hehehe, de livsmottoene tror jeg at jeg skal adoptere! 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, det bryr jeg meg ikke om. Jeg har en stor amerikansk lunchbox, som jeg har fått noen kommentarer for. Ser jo ut som jeg har med meg et lass med mat, men det er jo for å få plass til noen brødskiver, en yoghurt, litt grønt og kanskje en frukt. Hvor får man tak i sånne store amerikanske lunsjbokser? Her i Norge altså, eller kjøpte du fra amerikanske nettbutikker (eller over there)? 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Tar til meg den advarselen. Hehehe, de livsmottoene tror jeg at jeg skal adoptere! Det får du gjerne,hihi. Helt gratis, til og med;) 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvor får man tak i sånne store amerikanske lunsjbokser? Her i Norge altså, eller kjøpte du fra amerikanske nettbutikker (eller over there)? Bestilte fra www.lunchboxes.com. Ville egentlig ha en med flammelakkering, men det var utsolgt, så jeg endte opp med denne: http://www.lunchboxes.com/mean.html 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det får du gjerne,hihi. Helt gratis, til og med;) Kjempeflott! 0 Siter
Sofline Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg tenker litt som deg. A là "hun kunne vel hatt godt av en gulrot i stedet for kake". 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Bestilte fra www.lunchboxes.com. Ville egentlig ha en med flammelakkering, men det var utsolgt, så jeg endte opp med denne: http://www.lunchboxes.com/mean.html Stilig! Tror kanskje ikke den passer inn på min litt for seriøse og mannsdominnerte arbeidsplass. Eller nettopp derfor... hehe Men takk, jeg skal se på utvalget av motiver der. Det ble ikke fryktelig dyrt med frakt i tillegg? (jadda, jeg kan sikkert lese sjøl også, men...) 0 Siter
muriel Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvordan da? Jeg mener bare at ingen legger på seg fordi de har lyst til det. Det kan være mange grunner til dette, men det er en kjent sak at det vanskeligste er ikke å slanke seg, men å holde vekta. Mange av de du godter deg over har lagt på seg, kan ha vært i akkurat samme situasjon som du - lykkelige over vektreduksjonen sin og mer eller mindre fokusert på vekt og mat. Dersom de i tillegg da har frydet seg (med en "ond latter" som du selv sier) over de andre som gikk opp i vekt, så har de det neppe godt med selv nå. Det er ingen grunn til å fryde seg når folk av en eller annen grunn mister grepet og begynner å legge på seg. De eneste tilfellene jeg syns dette er greit, er når de sjøl har forfektet slike holdninger som du gjør nå. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Stilig! Tror kanskje ikke den passer inn på min litt for seriøse og mannsdominnerte arbeidsplass. Eller nettopp derfor... hehe Men takk, jeg skal se på utvalget av motiver der. Det ble ikke fryktelig dyrt med frakt i tillegg? (jadda, jeg kan sikkert lese sjøl også, men...) Husker ikke hva jeg betalte, et par hundrelapper, kanskje? Har fått en del kommentarer på arbeidsplassen jeg også, ja! 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg mener bare at ingen legger på seg fordi de har lyst til det. Det kan være mange grunner til dette, men det er en kjent sak at det vanskeligste er ikke å slanke seg, men å holde vekta. Mange av de du godter deg over har lagt på seg, kan ha vært i akkurat samme situasjon som du - lykkelige over vektreduksjonen sin og mer eller mindre fokusert på vekt og mat. Dersom de i tillegg da har frydet seg (med en "ond latter" som du selv sier) over de andre som gikk opp i vekt, så har de det neppe godt med selv nå. Det er ingen grunn til å fryde seg når folk av en eller annen grunn mister grepet og begynner å legge på seg. De eneste tilfellene jeg syns dette er greit, er når de sjøl har forfektet slike holdninger som du gjør nå. Ja, det er nok sant det. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Joda, jeg bare har ekstra sterke meninger om dette emnet fordi mange har en mening om min helse - uten nok kunnskap om den til egentlig å kunne danne seg en mening. Mange kan være overvektige og likevel ha god helse! Du har helt rett. Man skal ikke anta at en person har dårlig helse fordi om han/hun er rund. Men i de yngre gruppene er det sånn at det generelt sett er gunstigst med en BMI mellom 20 og 25. Ligger man under eller over dette, løper man-GENERELLT sett- større risiko for helseproblemer.(Men selvsagt spiller både gener, muskelmasse og det ene med det andre inn her). For eldre personer (over 70) er det faktisk slik at de fyldigste er de sunneste, og de med størst sjanse for å bli hundre:) BMI på rundt 27 anses være optimalt for en 75-åring:) PS: det ligger mange helsegevinster i å være fornøyd med seg selv også! 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Mange kan være overvektige og likevel ha god helse! Du har helt rett. Man skal ikke anta at en person har dårlig helse fordi om han/hun er rund. Men i de yngre gruppene er det sånn at det generelt sett er gunstigst med en BMI mellom 20 og 25. Ligger man under eller over dette, løper man-GENERELLT sett- større risiko for helseproblemer.(Men selvsagt spiller både gener, muskelmasse og det ene med det andre inn her). For eldre personer (over 70) er det faktisk slik at de fyldigste er de sunneste, og de med størst sjanse for å bli hundre:) BMI på rundt 27 anses være optimalt for en 75-åring:) PS: det ligger mange helsegevinster i å være fornøyd med seg selv også! Jeg visste ikke det med eldre mennesker. Jeg har personlig ikke så stor tro på BMI-skalaen, siden min spinkle kjæreste blir satt som meget overvektig. Men ellers er jeg enig! 0 Siter
Gjest nånei, ikke nå Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ganske vanlig å tenke sånn, tror jeg. Folk liker å fremheve det de er gode på selv, og gjerne rakke ned på andre som ikke er like gode på akkurat det. At den andre personen garantert har 1000 egenskaper som er bedre enn ens egne på andre områder, ser man glatt bort i fra. Jeg tenker stygt om folk uten utdanning, folk med lav IQ generelt (min er høy, ja), og hjemmeværende mødre (uten sammenlikning for øvrig). Men egentlig tror jeg at "lastenes sum er konstant" (i alle fall sånn nogenlunde), både mellom mennesker og hos den enkelte. 0 Siter
Gjest enrikka Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Slik tenker jeg aldri på.... kanskje fordi jeg aldri har opplevd vektproblemer selv 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Frekt? Neppe, så lenge du holder det for deg selv. Men du bør legge det av deg så fort som mulig - slikt gjør overhodet ingenting positivt for personligheten. Nyfrelste slankere, ikke-røykere etc. er også utrolig dumme når de begynner å snakke høylydt om hvor lett det er å slutte å spise, røyke etc. "............................................" 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg visste ikke det med eldre mennesker. Jeg har personlig ikke så stor tro på BMI-skalaen, siden min spinkle kjæreste blir satt som meget overvektig. Men ellers er jeg enig! BMI tar ikke hensyn til muskelmasse, og sier også fint lite om hvor kroppsfettet sitter hen. Du har sikkert hørt at pæreformen, med fettet hovedsakelig plassert på rumpe og lår, er sunnere enn epleform, der bukfettet er dominerende. En stor, hard mage er det farligste...det betyr oftest at man er "innfeit",altså at fettet sitter rundt og inni de indre organene. En slik kanonkule der framme, som mange middelaldrende menn går omkring med, formelig roper "varsku her!" :-/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.