Gå til innhold

Hva synes dere om tjukke folk?

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

Ganske vanlig å tenke sånn, tror jeg. Folk liker å fremheve det de er gode på selv, og gjerne rakke ned på andre som ikke er like gode på akkurat det.

At den andre personen garantert har 1000 egenskaper som er bedre enn ens egne på andre områder, ser man glatt bort i fra.

Jeg tenker stygt om folk uten utdanning, folk med lav IQ generelt (min er høy, ja), og hjemmeværende mødre (uten sammenlikning for øvrig).

Men egentlig tror jeg at "lastenes sum er konstant" (i alle fall sånn nogenlunde), både mellom mennesker og hos den enkelte.

"Lastenes sum er konstant":)

Den tanken var ikke så dum!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

23

• ShitDiddelyDo

9

• Prozak

8

• keinstein

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet du hva? Jeg ble skikkelig såra av innlegget ditt..Jeg er sykelig overvektig (BMI 45) og sliter veldig psykisk. Et av de store problemene mine er at jeg ikke tør å gå ut blant folk fordi jeg tror de tenker som deg. Jeg tør ikke spise foran noen andre fordi jeg tenker at noen vil tenke, herregud, skal hun spise nå igjen? Eller, gud så jævlig den personen ser ut?

Jeg har prøvd i mange år å prøve å snu denne tankegangen, prøve å heller tro på at folk gir faen i hvordan andre ser ut..men denne tråden bare bekrefter det jeg bestandig har trodd, folk liker ikke tjukke mennesker, tjukke mennesker er viljesvake og burde bare ta seg sammen..

Takk for at du ødela kvelden min

ShitDiddelyDo
Skrevet

Frekt? Neppe, så lenge du holder det for deg selv. Men du bør legge det av deg så fort som mulig - slikt gjør overhodet ingenting positivt for personligheten.

Nyfrelste slankere, ikke-røykere etc. er også utrolig dumme når de begynner å snakke høylydt om hvor lett det er å slutte å spise, røyke etc.

"............................................"

Enkelte eksrøykere er helt utrolige.

En eldre fyr (ok, i femtiåra, det er nesten "eldre") jeg engang jobbet litt sammen med var helt ram mens han røyka. Han insisterte på å røyke overalt. Det var hans rett. Folk som klaga kasta han nærmest på hue og ræva ut, og han var ikke mild i sine ordlag når han omtalte disse folka.

Men så sluttet han å røyke og da fikk pipa en annen låt. Han ble en av disse vannvittige ikke-røykerne av typen som gjerne skjeller ut røykere på busstoppen.

Dobbeltmoralen eide ingen grenser hos den mannen.

Og det er mange av dem.

Gjest vanilje er godt
Skrevet

Jeg støtter ikke denne tankegangen jeg heller. Jeg har selv noen ekstra kilo på kroppen (ikke mange, da), men de er plassert på de "riktige" stedene visstnok, og jeg har aldri hatt problemer med gutter, svært mange ser ut til å like formene mine ihvertfall. Likevel har jeg dager jeg føler meg feit og ulekker og da vil jeg spise pizzaen min i fred. Det er litt merkelig dette, at jeg alltid spiser sunt "offentlig" men lett tyr til ulumskheter når ingen ser på. Kanskje er det redselen for at andre jenter skal tenke slik som deg.

Gjest vanilje er godt
Skrevet

man blir ganske fokusert på utseendet og kosthold når man slanker seg, og det er kjedelig å se på at andre koser seg med masse god mat.

Jeg stiller store krav til meg selv. Sliter med å stramme inn kroppen selv. Vil bytte ut noe fett med muskler men det er ikke lett da. Må være ekstremt opptatt av hva man dytter i seg, for ikke snakke om hva man IKKE skal dytte i seg.

Ja, desverre ser jeg litt ned på tykke folk. Selv føler jeg at det ikke er verdt å leve hvis jeg blir for stor (i mine øyne) Går ikke på stranda hvis jeg er tre kilo ekstra. Jeg beundrer store folk som bærer kiloene med stolthet. De er flotte. Selv om jeg synes tynne mennesker er finest.

Etter at jeg merket at jeg begynte å spise med følelsene selv, har jeg fått mer respekt for de som sliter med overvekt. Prøver selv og stoppe i tide.

Mener du dette? At du ikke går på stranda hvis du har tre kilo ekstra?

Men kjære.

Jeg har seks kilo ekstra men jeg går ikke på stranden for å vise fram kroppen min (eller se på andres), men for å bade, sole meg og ha det gøy.

Stakkars deg.

Skrevet

Enkelte eksrøykere er helt utrolige.

En eldre fyr (ok, i femtiåra, det er nesten "eldre") jeg engang jobbet litt sammen med var helt ram mens han røyka. Han insisterte på å røyke overalt. Det var hans rett. Folk som klaga kasta han nærmest på hue og ræva ut, og han var ikke mild i sine ordlag når han omtalte disse folka.

Men så sluttet han å røyke og da fikk pipa en annen låt. Han ble en av disse vannvittige ikke-røykerne av typen som gjerne skjeller ut røykere på busstoppen.

Dobbeltmoralen eide ingen grenser hos den mannen.

Og det er mange av dem.

Jeg hadde en sjef som satt og proklamerte overfor oss andre i lunchen, om at hvis vi også sluttet å røyke så ville vi også få rå til et skikkelig fett stereoanlegg. Han hadde vært røykfri i fire mnd., og kjøpte seg en Dynamic Precision forsterker til 140.000,- :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg bryr meg katta om folk er tynne eller tjukke!

Hipp hurra for mangfoldet :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde en sjef som satt og proklamerte overfor oss andre i lunchen, om at hvis vi også sluttet å røyke så ville vi også få rå til et skikkelig fett stereoanlegg. Han hadde vært røykfri i fire mnd., og kjøpte seg en Dynamic Precision forsterker til 140.000,- :-)

Åh, steike. Han må ha vært skikkelig innrøykt!! ;-)

Skrevet

Vet du hva? Jeg ble skikkelig såra av innlegget ditt..Jeg er sykelig overvektig (BMI 45) og sliter veldig psykisk. Et av de store problemene mine er at jeg ikke tør å gå ut blant folk fordi jeg tror de tenker som deg. Jeg tør ikke spise foran noen andre fordi jeg tenker at noen vil tenke, herregud, skal hun spise nå igjen? Eller, gud så jævlig den personen ser ut?

Jeg har prøvd i mange år å prøve å snu denne tankegangen, prøve å heller tro på at folk gir faen i hvordan andre ser ut..men denne tråden bare bekrefter det jeg bestandig har trodd, folk liker ikke tjukke mennesker, tjukke mennesker er viljesvake og burde bare ta seg sammen..

Du vet det vanilje, at de som skriver slike innlegg som det der sjelden representerer flertallet. De fleste av oss er akkurat som du nevner - vi gir stort sett faen i om folk er små eller store i de fleste situasjoner. Det er ikke det som teller :-)

Skrevet

Han må ha røkt no jævlig mye :P

Skrevet

Åh, steike. Han må ha vært skikkelig innrøykt!! ;-)

Ja, det var et åpent spørsmål hvor mye han røykte :-)

Skavvisee....jeg tipper at en 20-pakning kostet ca. 50,- den gang. 140.000 / 50 = 2.800 pakker. 4 mnd. har ca. 122 dager, noe som gir 2.800 / 122, altså litt under 23 pakker, eller 460 sigaretter pr. dag. Med ca. 16 timer i våken tilstand pr. dag gir dette litt under 29 sigaretter i timen, eller omtrent 1 sigarett hvert andre minutt. Hadde jeg røykt så mye, så hadde jeg kanskje merket det litt mer på økonomien da jeg sluttet også :-)

"............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er mange røyk om dagen.

Spørs om det var vanlig røyk han røyka. :)

Skrevet

"Lastenes sum er konstant":)

Den tanken var ikke så dum!

Også kjent som ønsketenkning.

"....................................."

Gjest togli
Skrevet

Ja, det var et åpent spørsmål hvor mye han røykte :-)

Skavvisee....jeg tipper at en 20-pakning kostet ca. 50,- den gang. 140.000 / 50 = 2.800 pakker. 4 mnd. har ca. 122 dager, noe som gir 2.800 / 122, altså litt under 23 pakker, eller 460 sigaretter pr. dag. Med ca. 16 timer i våken tilstand pr. dag gir dette litt under 29 sigaretter i timen, eller omtrent 1 sigarett hvert andre minutt. Hadde jeg røykt så mye, så hadde jeg kanskje merket det litt mer på økonomien da jeg sluttet også :-)

Det blir omtrent så mye som Elisabeth Grannemann (husker du henne?) røykte det (nesten iallefall ;-)). Jeg husker iallefall at hun måtte stå opp flere ganger hver natt for å ta en røyk...

Skrevet

Det blir omtrent så mye som Elisabeth Grannemann (husker du henne?) røykte det (nesten iallefall ;-)). Jeg husker iallefall at hun måtte stå opp flere ganger hver natt for å ta en røyk...

Elisabeth Grannemann og Alf Norhus sto vel egenhendig for omtrent halvparten av den totale tobakksomsetningen her til lands. Jeg husker et intervju med Nordhus, hvor han forklarte hvordan han røykte ti røyk før han var ferdig med morgenstellet - før frokost. Han sa også noe sånt som at "det et sikkert enkelte mennesker som ikke tåler røyk, og for de er det sikkert ikke sundt". Ikke så mange år etter døde han - var det ikke av lungekreft, da?

"........................................"

Skrevet

Stort sett tenker jeg ikke over det. Men da jeg jobba på bensinstasjon og noen skikkelig overvektige kjøpte pølse, kunne jeg tenke at de hadde nok hatt bedre av noe sunnere....

Gjest Violsa
Skrevet

utrolig trist at det innleggete her såret deg sånt. Jeg vet ikke hva alle andre mener og tenker om overvektige folk og ble selv litt sjokket og kvalm over holdningene som kom fram her. Men jeg vet ikke om det her er representativt for resten av norge. Men uansett så er det alltid noen som vil tenke sånn. Og ha fordommer .

Håper du engang kommer til det stedet hvor du kan gå på ryggen rak og prøve så godt du kan å ignorere den indre dialogen inni deg som forteller at de feks tenker du mangler viljestyrke. De sier det vel ikke til deg direkte antageligvis.

Du vet ikke hva alle andre tenker. Sannsynligvis tror jeg ikke de tenker særlig over om de ser en overvektig person spise på burgerking eller ikke. Selv om tråden her kanskje sier noe annet. Mener folk Erna Solberg mangler viljestyrke eller er lat?

Disse fremmede menneskene på gata kjenner ikke deg , din historie eller personlighet.

Og selv om vi nok er veldig forskjellig så setter jeg pris på deg som person og kunne ikke bry meg et gram om du veide 10000 kg. Andre mennesker rundt deg som kjenner deg bryr seg vel heller ikke om evt overvekt.

kommer ikke fram til noe poeng. Skulle ønske du bare kunne drite i hva fremmede på gata tenker om deg. Du kan uansett ikke gjøre noe med det. Og dessuten behøver de slettes ikke tenke det den tråden her antyder.

synd du forsvant fra ranglere og håper du får det bedre senere.

tenker på deg.

Gjest baremei
Skrevet

Hvis man tjener SÅ mye på å slutte å røyke, tror jeg jammen jeg må begynne. Aner jeg en gullgruve, eller aner jeg en gullgruve?;D

Skrevet

Hvis man tjener SÅ mye på å slutte å røyke, tror jeg jammen jeg må begynne. Aner jeg en gullgruve, eller aner jeg en gullgruve?;D

La oss starte en bedrift. Hele maskineriet går på at alle ansatte (flere tusen) begynner å røyke, for så å slutte. Det vil bli et enormt overskudd :-)

Skrevet

Hvis poenget ditt var å såre, og å ødelegge dagen/kvelden for noen, så ser det ihvertfall ut til at du oppnådde det.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...