Gå til innhold

Hva synes dere om tjukke folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg ser at folk er veldig overvektige (Dvs. at de sliter med en del dagligdagse ting) så tenkter jeg ofte "at de orker å velge å være slik".

MEN innerst inne så vet jeg jo at det ikke er så enkelt....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

23

• ShitDiddelyDo

9

• Prozak

8

• keinstein

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Starling
Skrevet

Dersom jeg ser at folk er veldig overvektige (Dvs. at de sliter med en del dagligdagse ting) så tenkter jeg ofte "at de orker å velge å være slik".

Nei... Det er tungt å være tung.

Skrevet

Jeg tror det er vanlig å tenke sånn, og helt naturlig.

Fordi du er blitt mer opptatt av hva du selv spiser, er det naturligvis vanskelig å ikke legge merke til hva andre mennesker spiser.

Fordi du er blitt mer bevisst på og opptatt av din egen kropp, legger du i større grad merke til hvordan andres kropper ser ut.

Skadefryd er også en menneskelig følelse, og mange av oss liker jo å vite at vi er flinkere enn andre til visse ting.

Men vi bør selvsagt ikke la disse negative følelsene ta overhånd. Kanskje du hadde hatt mer utbytte av å alliere deg med noen andre som også sliter med vekta, så kan dere motivere hverandre, oppmuntre hverandre og glede seg over hva den andre får til?

Lykke til med slankingen!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tror mange på slankekur studerer hva andre spiser.

Ikke bare andre overvektige, men også slanke.

Jeg har opplevd mange ganger at folk legger merke til hva jeg spiser.

- Du kan spise litt mer kake, du som er så så tynn.

- Hvorfor drikker du light-brus, isteden for ordentlig brus?

-Rart at du er så tynn, når du spiser varmmat istedenfor brødskiver.(i lunsjen)

- Og så denne som er ment ironisk. - Har du tenkt å spise ALT det der?

Gjest blue cucumber
Skrevet

Tenker slik jeg også. Tror nok at en del har med gener å gjøre.Også en god del har med forbrenning å gjøre. Men likevel tenker jeg "huff" hvis jeg ser en veldig overvektig person som hiver i seg et kakestykke.

Hvis jeg ser en ekstrem tynn person som spiser salatblader et sted, så tenker jeg jo mitt da også. Kanskje personen har spiseforstyrrelser?

Jeg har en fetter som er mer fysisk aktiv enn det jeg er. Han er svært overvektig. Jeg er normalvektig. Men noe av forskjellen er kanskje hva vi putter i oss, og hva vi er vant til å putte i oss. I hans familie er de oppvokst med fete desserter hver dag, og mye fast food. ikke så lett å avlære det heller.

Skrevet

Nei... Det er tungt å være tung.

Ja, det både ser og forstår jeg jo.

Skrevet

Tenker slik jeg også. Tror nok at en del har med gener å gjøre.Også en god del har med forbrenning å gjøre. Men likevel tenker jeg "huff" hvis jeg ser en veldig overvektig person som hiver i seg et kakestykke.

Hvis jeg ser en ekstrem tynn person som spiser salatblader et sted, så tenker jeg jo mitt da også. Kanskje personen har spiseforstyrrelser?

Jeg har en fetter som er mer fysisk aktiv enn det jeg er. Han er svært overvektig. Jeg er normalvektig. Men noe av forskjellen er kanskje hva vi putter i oss, og hva vi er vant til å putte i oss. I hans familie er de oppvokst med fete desserter hver dag, og mye fast food. ikke så lett å avlære det heller.

Det teller nok mer hva man putter inn en fysisk aktivitet.

Som en liten sammenligning:

Jeg forbrenner ca. 400 kalorier på en spinningtime hvor jeg tar i skikkelig. Det er over 500 kalorier i 100 gram sjokolade....

Ikke akkurat vanskelig å spise 100 gram sjokolade, men å sykle for fullt i 1 time er veldig tungt.

Men får å se på både vekt og ikke minst helse så teller begge deler.

Det er bevist at det er bedre å være overvektig og i god form enn normalvektig i dårlig form.

Skrevet

Det blir ikke frekt før du sier det høyt. "Die gedanke sind frei.."

Jeg syns ikke det er så rart at du blir litt ekstra fokusert på hva andre spiser siden du selv er på slanker'n.

Jeg syns ikke noe spesielt annet om tjukke folk enn om tynne. Vekta har ingenting å si for meg, så lenge folk er hyggelige å omgås.

Gjest Starling
Skrevet

Det blir ikke frekt før du sier det høyt. "Die gedanke sind frei.."

Jeg syns ikke det er så rart at du blir litt ekstra fokusert på hva andre spiser siden du selv er på slanker'n.

Jeg syns ikke noe spesielt annet om tjukke folk enn om tynne. Vekta har ingenting å si for meg, så lenge folk er hyggelige å omgås.

Jeg sier det selvfølgelig ikke til noen!

"Jeg syns ikke noe spesielt annet om tjukke folk enn om tynne. Vekta har ingenting å si for meg, så lenge folk er hyggelige å omgås."

Helt enig!

Gjest Starling
Skrevet

Ja, det var det jeg mente. Jeg legger merke til hva ALLE spiser, ikke bare de som er overvektige. Kommenterer det ikke høyt, da.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å tenke sånn, og helt naturlig.

Fordi du er blitt mer opptatt av hva du selv spiser, er det naturligvis vanskelig å ikke legge merke til hva andre mennesker spiser.

Fordi du er blitt mer bevisst på og opptatt av din egen kropp, legger du i større grad merke til hvordan andres kropper ser ut.

Skadefryd er også en menneskelig følelse, og mange av oss liker jo å vite at vi er flinkere enn andre til visse ting.

Men vi bør selvsagt ikke la disse negative følelsene ta overhånd. Kanskje du hadde hatt mer utbytte av å alliere deg med noen andre som også sliter med vekta, så kan dere motivere hverandre, oppmuntre hverandre og glede seg over hva den andre får til?

Lykke til med slankingen!

Jeg og en venninne begynte nesten samtidig med dette, så vi pusher hverandre og er flinke til å støtte hverandre. Mener ikke at jeg sitter og tenker stygt om folk hele tiden, bare av og til får jeg noen "stikk" i meg. :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, det var det jeg mente. Jeg legger merke til hva ALLE spiser, ikke bare de som er overvektige. Kommenterer det ikke høyt, da.

Da er det greit.

Skrevet

He he, akkurat de samme kommentarene har jeg fått hundre ganger.

Særlig den med varmmat til lunsj. Ærlig talt, tror folk at man legger mer på seg av varm mat enn kald? Er det varmen som er fetende, liksom?

Gjest Starling
Skrevet

Særlig den med varmmat til lunsj. Ærlig talt, tror folk at man legger mer på seg av varm mat enn kald? Er det varmen som er fetende, liksom?

Jada, dampen fra den varme maten siver ut fra magesekken og inn i fettcellene så man bare eser ut! ;)

Skrevet

Jada, dampen fra den varme maten siver ut fra magesekken og inn i fettcellene så man bare eser ut! ;)

He he, ja det er nok slik det foregår :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja de tror visst det.

Har ei dame på jobben, som ikke skjønner hvorfor jeg kan være så tynn som spiser VARM mat.

Hun ser ikke på mengden jeg spiser, bare det at maten er varm.

Hun er ikke tjukk, men normalt lubben.

Hvis hun hadde spist varm mat i lunsjen hadde hun blitt tjukk, sier hun.

Derfor har hun med seg matpakke og spiser heller to brødskiver med smør og brunost hver eneste dag.

Hun tenker heller ikke på at vi lever to vidt forskjellige liv med h.n.t fysisk aktivitet.

Men men, det er ikke min sak.

Mrs. Wallace
Skrevet

Huff... :P

Men alle har vel litt stygge tanker en gang i blant?

Selvsagt har alle litt stygge tanker iblant. Men det går jo an å ta en alvorsprat med seg selv av og til også. Og smålighet er som sagt ulekkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...