Gå til innhold

HJELP! Må fjerne alarm fra bukse! :(

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn
Skrevet

Kjøpte ny bukse for flere dager siden. Den har av ulike årsaker ikke blitt brukt før i dag. Og nå oppdaget jeg at den lysegrå alarmen fremdeles henger på beinet!! Ja, jeg er svimete, jeg vet det.. :( Den må jo være avmagnetisert, for alarmen gikk ikke da vi gikk ut av butikken.

Men er det noe jeg kan gjøre her hjemme for å fjerne den? Er det fargepulver i sånn at den ødelegger buksa om jeg prøver meg? Argh, jeg skal på jobb snart og har ingen andre rene bukser!!

Noen som vet hvordan man fjerner den??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knipetang! Det samme hendte meg med en bikini - og jeg hadde kastet kvitteringen - så jeg turte ikke gå tilbake til butikken.

men det skal MASSE til for å få den av. to kæll måtte til.

Gjest tennep
Skrevet

Du må gå tilbake til butikken.Dette har skjedd medg også,og jeg ble møtt av en meget flau butikk ekspiditør og fikk et "plaster på såret" i form av en topp til 299,- så jeg ble i alle fall fornøyd

Gjest tennep
Skrevet

Du må gå tilbake til butikken.Dette har skjedd medg også,og jeg ble møtt av en meget flau butikk ekspiditør og fikk et "plaster på såret" i form av en topp til 299,- så jeg ble i alle fall fornøyd

...og jeg hadde heller ikke kvitering

Gjest sol etter regn
Skrevet

Knipetang! Det samme hendte meg med en bikini - og jeg hadde kastet kvitteringen - så jeg turte ikke gå tilbake til butikken.

men det skal MASSE til for å få den av. to kæll måtte til.

Ok.. hmm.. Men er det ikke fargestoff inni da, som ødelegger buksa? Er fremdeles redd for det, sjøh!

Gjest sol etter regn
Skrevet

hehe.. kanskje det er DET jeg skal gjøre.. Blir jo gratis bukse det gitt.. ;) Bare litt kjipt at jeg bare har denne å ha på i dag... :|

Takk for svar =)

Skrevet

Ok.. hmm.. Men er det ikke fargestoff inni da, som ødelegger buksa? Er fremdeles redd for det, sjøh!

det var ikke det i min...men man vet jo aldri

Skrevet

hehe.. kanskje det er DET jeg skal gjøre.. Blir jo gratis bukse det gitt.. ;) Bare litt kjipt at jeg bare har denne å ha på i dag... :|

Takk for svar =)

Har du ikke et skjørt eller en treningsbukse eller noe som du kan bruke fram til du får fjernet alarmen i butikken? Og så bytte på prøverommet der, slik at du kan gå i buksen din resten av dagen?

Gjest sol etter regn
Skrevet

det var ikke det i min...men man vet jo aldri

ok, tusen takk for svar! :)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Har du ikke et skjørt eller en treningsbukse eller noe som du kan bruke fram til du får fjernet alarmen i butikken? Og så bytte på prøverommet der, slik at du kan gå i buksen din resten av dagen?

jo, jeg har en joggebukse, men den måtte ha litt reperasjon først... Driver på å sysler nå.. Takk for svar =)

Gjest suspekt
Skrevet

Tror du ikke vi skjønner at du har stjelt den?

Hvis ikke har du vel kvitering, du går til butikken og ber dem ta den av. Enkelt og greit!

Skrevet

Hvis ikke har du vel kvitering, du går til butikken og ber dem ta den av. Enkelt og greit!

Gjemmer du på kvitteringa i flere dager etter at du har kjøpt klær? Det gjør ikke jeg.

Men hvis trådstarter har betalt med kort, vil beløpet stå på bankutskrift. Kanskje dette er en mulighet?

Skrevet

Det samme skjedde meg, men da gikk jeg tilbake til butikken. De beklaget det som hadde skjedd og fjernet alarmen. De ba ikke om å se kvitteringen engang.

Gjest suspekt
Skrevet

Gjemmer du på kvitteringa i flere dager etter at du har kjøpt klær? Det gjør ikke jeg.

Men hvis trådstarter har betalt med kort, vil beløpet stå på bankutskrift. Kanskje dette er en mulighet?

Selvsagt gjør jeg det! Nettopp pga at jeg skal kunne bytte ting. Man kan fint bytte klær som har blitt brukt også hvis det viser seg at det er feil på dem, eller at de ryker fort. Da er kvitteringen grei å ha.

Alle voksne folk har vel litt orden i sakene sine? Eller?

Skrevet

Det er ikke enkelt. Har testet det en gang. Kjøpte en skibukse på Obs og da jeg skulle bruke den var alarmen på.

Endte med hammer og slo løs. Etter en tid tenkte jeg: ALDRI IGJEN. Neste gang går jeg tilbake til butikken og får dem til å fjerne den.

Men jeg hadde flaks, og den gikk ikke i stykker:-) Men det var litt av en jobb.

Skrevet

Selvsagt gjør jeg det! Nettopp pga at jeg skal kunne bytte ting. Man kan fint bytte klær som har blitt brukt også hvis det viser seg at det er feil på dem, eller at de ryker fort. Da er kvitteringen grei å ha.

ikke på klær - jeg hiver alltid kvitteringen etter de er prøvd.

Gjest sol etter regn
Skrevet

HAHAHA, JEG stjele en bukse? Jeg tror du er gal?! Jeg hadde fått nervesammenbrudd før jeg var halvveis mot utgangen, så jeg er nok dødfødt som tyv.

Jeg HAR forøvrig kvitteringen, så det er ikke noe problem å få fjernet alarmen på butikken nå som jeg har litt bedre tid på meg. Men som jeg skrev i hovedinnlegget; jeg hadde ingen andre rene og skulle på jobb (kl 10)! Det var derfor det hastet litt..

Skrevet

Mange av de kan fjernes ved å legge et lett press bak dem og snurre mange ganger på låseknappen. Da skrur den seg av.

Noen har fått den av ved å koble en drill på knappen, etter en stund med hurtig rotasjon blir mekanismen utslitt inni, og knappen løsner. Ikke dra hardt i knappen, da løser du ut fargepatron som muligens finnes inni.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Mange av de kan fjernes ved å legge et lett press bak dem og snurre mange ganger på låseknappen. Da skrur den seg av.

Noen har fått den av ved å koble en drill på knappen, etter en stund med hurtig rotasjon blir mekanismen utslitt inni, og knappen løsner. Ikke dra hardt i knappen, da løser du ut fargepatron som muligens finnes inni.

Det skal jeg prøve neste gang jeg står i en lignende situasjon.. Jeg tror jeg skal ta den med på butikken, nå som jeg har bedre tid. I dag tidlig var det kles-krise fordi _noen_ ikke hadde giddet å vaske klær.. *kremt*

Takk for svar =)

Skrevet

Om jeg har orden i sakene mine?

:-o

Nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...