Gå til innhold

Adobe Reader

Anbefalte innlegg

Gjest sarah berhard
Skrevet

Hvilken Adobe Reader-versjon kan jeg bruke på maskina mi, som er intel celeron?

Ser at alle (?) A. Reader krever intel pentium.

Hadde en versjon tidligere (som kanskje fulgte med maskina da den var ny?), men av ukjente grunner har jeg slettet den... :-/ og de som jeg har lastet ned fungerer selvfølgelig ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.adobe.com/no/products/acrobat/readstep2.html

Intel Celeron heter normalt sett også noe mer......... En Intel Celeron er ofte bare en pentium 1 celeron...men Celeron er Hyundai-versjon (billigvarianten...)Hehe..

Systemkrav for Adobe Reader 7.0.7Windows

Intel Pentium-prosessor

Microsoft Windows XP Professional eller Home Edition (Service Pack 1 eller 2), Windows 2000 (Service Pack 2), Windows XP Tablet PC Edition, Windows Server 2003 eller Windows NT (Service Pack 6 eller 6a)

128 MB RAM (256 MB anbefales)

Opptil 90 MB ledig plass på harddisken

Microsoft Internet Explorer 5.5 (eller nyere), Netscape 7.1

Er det en pentum 1/2/3 eller 4 du har?

Pentum 1 og 2 er el.avfall i dag :)

Hvis du skal åpne nye pdf dokumenter må du ha en av de nyere versjonene uansett. Hvis ikke pc'en klarer å dra rundt versjon 6 eller 7, er det i praksis Elkjøp neste :)

Er nå bare å prøve og laste ned siste versjon, å se om den virker på linken jeg la inn over...(Trykk last ned eller velg en annen versjon..... enkelt og greit)

Klarer den ikke å kjøre v.7 så kjøp ny pc...

Hvis det er en Pentium 1 Celeron er det typisk en klokkehastighet på rundt 75-100 mhz.... Nye pc'a i dag ligg på mellom 3-3500mhz..... bare som eksempel..

(Er det en så gammel pc'e er det i såfall snakk om versjon 4 eller 5, og den vil ikke klare å åpne nyere pdf dokumenter).

Gjest sarah berhard
Skrevet

http://www.adobe.com/no/products/acrobat/readstep2.html

Intel Celeron heter normalt sett også noe mer......... En Intel Celeron er ofte bare en pentium 1 celeron...men Celeron er Hyundai-versjon (billigvarianten...)Hehe..

Systemkrav for Adobe Reader 7.0.7Windows

Intel Pentium-prosessor

Microsoft Windows XP Professional eller Home Edition (Service Pack 1 eller 2), Windows 2000 (Service Pack 2), Windows XP Tablet PC Edition, Windows Server 2003 eller Windows NT (Service Pack 6 eller 6a)

128 MB RAM (256 MB anbefales)

Opptil 90 MB ledig plass på harddisken

Microsoft Internet Explorer 5.5 (eller nyere), Netscape 7.1

Er det en pentum 1/2/3 eller 4 du har?

Pentum 1 og 2 er el.avfall i dag :)

Hvis du skal åpne nye pdf dokumenter må du ha en av de nyere versjonene uansett. Hvis ikke pc'en klarer å dra rundt versjon 6 eller 7, er det i praksis Elkjøp neste :)

Er nå bare å prøve og laste ned siste versjon, å se om den virker på linken jeg la inn over...(Trykk last ned eller velg en annen versjon..... enkelt og greit)

Klarer den ikke å kjøre v.7 så kjøp ny pc...

Hvis det er en Pentium 1 Celeron er det typisk en klokkehastighet på rundt 75-100 mhz.... Nye pc'a i dag ligg på mellom 3-3500mhz..... bare som eksempel..

(Er det en så gammel pc'e er det i såfall snakk om versjon 4 eller 5, og den vil ikke klare å åpne nyere pdf dokumenter).

PC'en er et halvt år gammel.

Intel Celeron M processor 370 (1.5 GHz, 400 MHz, 1MB L2 cache, står det her, om det sier det noe). Om det er 1, 2, 3 eller 4 aner jeg ikke.

Har lastet ned nyeste versjon av Ad. Reader, men nedlasting av pdf er ikke mulig og alle browsere forsvinner i dragsuget når jeg avslutter prosessen (som da allerede har stoppet opp).

Skrevet

Intel Celeron M processor 370 (1.5 GHz, 400 MHz, 1MB L2 cache, står det her, om det sier det noe). Om det er 1, 2, 3 eller 4 aner jeg ikke.

Har lastet ned nyeste versjon av Ad. Reader, men nedlasting av pdf er ikke mulig og alle browsere forsvinner i dragsuget når jeg avslutter prosessen (som da allerede har stoppet opp).

Prøv å av-installere Adobe Acrobat Reader, og så last ned installasjon på nytt. Lukk ALLE andre programmer mens nedlastingen pågår.

Du kan velge i oppsettet om pdf-filer skal åpnes i nettleservinduet eller i Reader.

Skrevet

Det er jo en LITT annen pc enn du gav uttrykk for....

Det er jo en bærbar Celeron Mobile..... det er billigvarianten av Pentium 4 Mobile/ Centrino 1..

Kurant laptop..! Den skal klare å dra rundt Acrobat da..

Høyreklikk på en pdf-link og trykk "lagre som". (Hvis du får valget mellom å åpne eller å lagre, så velg lagre). Når den er ferdig lagret, prøv å åpne den og se om det fungerer.

Gjør det det kan det være noe ift integrasjon mellom IE og Acrobat... Funker ikke det heller kan det være noe ift enten programmet eller operativsystemet som er bananas..

Hvor mye morroting er installert på pc'en....

En ting som virker er re-installasjon av pc'en... enkelt og greit..

Gjest sarah berhard
Skrevet

Det er jo en LITT annen pc enn du gav uttrykk for....

Det er jo en bærbar Celeron Mobile..... det er billigvarianten av Pentium 4 Mobile/ Centrino 1..

Kurant laptop..! Den skal klare å dra rundt Acrobat da..

Høyreklikk på en pdf-link og trykk "lagre som". (Hvis du får valget mellom å åpne eller å lagre, så velg lagre). Når den er ferdig lagret, prøv å åpne den og se om det fungerer.

Gjør det det kan det være noe ift integrasjon mellom IE og Acrobat... Funker ikke det heller kan det være noe ift enten programmet eller operativsystemet som er bananas..

Hvor mye morroting er installert på pc'en....

En ting som virker er re-installasjon av pc'en... enkelt og greit..

Nå har jeg reinstallert en versjon her og det fungerer fint, har testet et par pdf-dokumenter direkte fra google. Men, skal jeg laste ned fra uib.no eller uio.no, så stopper det opp.

Har ikke mye morroting - kun skype, limewire, audiograbber og et tegneprogram.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Prøv å av-installere Adobe Acrobat Reader, og så last ned installasjon på nytt. Lukk ALLE andre programmer mens nedlastingen pågår.

Du kan velge i oppsettet om pdf-filer skal åpnes i nettleservinduet eller i Reader.

Hvis jeg får behov for å prøve dette, vil du så anbefale å laste ned i nettleser?

Skrevet

Hvis jeg får behov for å prøve dette, vil du så anbefale å laste ned i nettleser?

Det er smak og behag, og noe man kan forandre på etter behov. Men jeg foretrekker nok å åpne pdf, doc (word) osv. i det "riktige" programmet og ikke i nettleseren. Men igjen, det går kun på smak og behag.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Det er smak og behag, og noe man kan forandre på etter behov. Men jeg foretrekker nok å åpne pdf, doc (word) osv. i det "riktige" programmet og ikke i nettleseren. Men igjen, det går kun på smak og behag.

Ok. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...