Lillemus Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Har sittet og sett på boligannonser på nettet og funnet ut at 90% av leilighetene er identiske omtrent. ) Mye lyst (hvitt, eggskall osv) på vegger, mye lyst treverk i golv og møbler og mye hvitt i kjøkken. Ingenting i hyller og på skap, seksjoner og slikt. Jeg må visst ut og shoppe litt før visning... 0 Siter
Speak Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 En viktig ting er i hvertfall å ta vekk mest mulig stæsj som bilder og andre private ting. Og selvsakt en super-rydding. (Egentlig greit å gjøre før man flytter, selv om man kanskje ikke har så lyst...) 0 Siter
amber sun Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Viktig å få bort personlige ting ja. Og minst mulig møbler - ikke overmøblert. Lyse tekstiler, evt. noe som med en farge som står i stilig kontrast til resten av et lyst rom. Friske blomster er bra. Det samme er et fruktfat på bordet f eks. Og la håndklærne på badet matche, det ser stilig ut og løfter rommet så det ser mer innbydende ut. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Moren min pleier å si: Det er da ingen som bor sånn. (Henvist til boligannonsene) Da hun solgte huset, fjernet hun ikke noe privat, og det ble solgt med en gang. Men jeg har inntrykket av at de fleste fjerner alt av privat karakter, og gjerne litt mer. Mange kjøper sikkert også inn moderne ting. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det ser ut som "alle" har hengt opp gardiner fra Ikea på soverommet, sånne som er litt for lange og subber godt nedi gulvet. Nesten FOR gjennomskuelig med sånt stæsj, jeg blir litt dårlig av det. Du har fått gode råd ellers her 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Vi solgte hus for litt siden, og siden vi eier mange ting OG synes dette med å fjerne private ting er idioti (for hvem faen bor vel slik???), lot vi ting stå/henge som de pleier. Vi ryddet godt, vasket og gjorde det pent, ja, med levende lys, frukt og blomster - og kokte kaffe like før folk kom. Alle kommenterte hvor koselig det var hos oss, og huset ble solgt på ei drøy uke for mer enn prisantydning og takst. Tror de "fjern-alt-privat" i større grad gjelder for urbane strøk enn for salg av familiebolig. Faktisk synes jeg det er å undervurdere kjøperne, jeg da, å tro at folk er så dumme at de lar seg lure av alskens triks. Lykke til med salget! 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Skrevet 23. mai 2006 Viktig å få bort personlige ting ja. Og minst mulig møbler - ikke overmøblert. Lyse tekstiler, evt. noe som med en farge som står i stilig kontrast til resten av et lyst rom. Friske blomster er bra. Det samme er et fruktfat på bordet f eks. Og la håndklærne på badet matche, det ser stilig ut og løfter rommet så det ser mer innbydende ut. :-) Har handlet nye trekk til sofaputene, en løper og en liten brikke til et lite bord i dag. Alt i helt lys bomull, noe jeg jo kan ha når jeg flytter også. ) En god del ting til skal ned i kjelleren før visning ja, bl.a. et skatoll som står på soverommet mitt og enda flere bøker... 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 En viktig ting er i hvertfall å ta vekk mest mulig stæsj som bilder og andre private ting. Og selvsakt en super-rydding. (Egentlig greit å gjøre før man flytter, selv om man kanskje ikke har så lyst...) Veggene i kjellerbodene mine buler... ;o) 0 Siter
Speak Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Veggene i kjellerbodene mine buler... ;o) Altså helt normale kjellervegger:-) Men det er sikkert mye som kan kastes....kanskje jeg skal komme å hjelpe til? Jeg er superflink til å kaste. Ingen vits i å flytte ting som man egentlig ikke trenger. (Min definisjon av å ikke trenge noe er at man ikke har brukt det på 2 år!!!! Unntaket er klær. Der er det 1 års regel.) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Altså helt normale kjellervegger:-) Men det er sikkert mye som kan kastes....kanskje jeg skal komme å hjelpe til? Jeg er superflink til å kaste. Ingen vits i å flytte ting som man egentlig ikke trenger. (Min definisjon av å ikke trenge noe er at man ikke har brukt det på 2 år!!!! Unntaket er klær. Der er det 1 års regel.) Jeg _er_ flink til å kaste! Stort sett.. Det er bare det at jeg ikke klarer å kaste bøker... ) Og så har jeg, som den av oss søstrene som har største kjellerplassen, påtatt meg å lagre div. til hytta vår. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.