Gå til innhold

Utseende og hvordan man kommenterer det

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå har det vært mange tråder i det siste om utseende, så jeg hiver meg på trenden :-)

Jeg tenker på hvordan man kommenterer andres utseende.

I går støtte jeg tilfeldig på en venninne som jeg ikke hadde sett på et års tid. Hun utbryter straks (før hun har hilst): "Hvor har det blitt av deg?" Jeg ser nok noe spørrende ut, for hun legger til: "Du har jo blitt så tynn!"

Dermed tar jeg et godt overblikk over henne også og legger merke til at hun har gått mye opp i vekt; fra å være slank har hun nå blitt ganske rund. Men det sier jeg selvsagt ikke, jeg bare mumler noe om at jeg nok ikke har gått ned i vekt siden sist, ikke mer enn et par kg i hvert fall.

Hadde jeg kommentert hennes vektøkning så hadde hun sikkert blitt fornærmet, men jeg syns ikke det var høfflig å påstå at jeg er blitt tynn heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke kommentere
Skrevet

De aller fleste ser på det å bli tynn som positivt da, og kan dermed kommenteres. Du kunne jo sagt spøkefult at det hadde nok hun fått eller noe.

Jeg kommenterer aldri folks utseende slik jeg, synes det er unødvendig. Klær, frisyre kan man jo si er fint da om man synes det, og det passer seg slik.

Gjest pekka
Skrevet

Jeg møtte en bekjent som jeg ikke hadde sett på noen mndr. Hun var blitt ganske så smal, men jeg kommenterte ikke pga var redd hun var blitt syk. Det var aktiv slanking fikk jeg vite senere.

Har hørt andre spørre min venninne om -næmen er du gravid (med stort smil)? Men det var fedme. Jeg synes vekt til folk uansett ikke skal kommenteres...... Antrekk frisyre mm sier jeg noe om dersom det er positivt ;)

Skrevet

Jeg kommenterer aldri folks tykkelse/"tynnelse". Man vet aldri hva som ligger bak vektendringen. Selvsagt med mindre jeg vet at noen er på slanker'n, så kan jeg godt nevne det hvis vedkommende har gått ned i vekt.

Pene klær, ny frisyre, osv. er noe helt annet.

Skrevet

Jeg møtte en bekjent som jeg ikke hadde sett på noen mndr. Hun var blitt ganske så smal, men jeg kommenterte ikke pga var redd hun var blitt syk. Det var aktiv slanking fikk jeg vite senere.

Har hørt andre spørre min venninne om -næmen er du gravid (med stort smil)? Men det var fedme. Jeg synes vekt til folk uansett ikke skal kommenteres...... Antrekk frisyre mm sier jeg noe om dersom det er positivt ;)

Jeg har en gang kommentert det jeg trodde var gravidmage. Det var ikke det... Piiinlig!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var garantert fint ment!

Det var det nok, men om hun hadde brukt ordet "slank" i stedet for tynn, så hadde det hørtes mye bedre ut.

Men nå har jeg ikke gått nevneverdig ned i vekt, så jeg følte ikke noe behov for å få utseendet mitt kommentert sånn.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har en gang kommentert det jeg trodde var gravidmage. Det var ikke det... Piiinlig!

Det har jeg gjort også! :-o Argh, så jævlig pinlig jeg trodde jeg skulle dø av skam..Og jeg skravla og skravla også, før jeg så ansiktsutrykket..*grem*

En annen gang var jeg på med masse sypatiærkleringer til en venninnes venninne, om at fingerne hennes så KJEMPE vonde ut og au og ekkelt og hadde hun brukket eller forstuet, eller bare slått seg noe inni gamperæva sv, osv..Også var hun født sånn. Flott.

Jeg vil jo bare være grei, men taktfullhet ligger visst ikke hlt for meg! ;-)

Skrevet

Jeg komplementrer om noen har fått nye klær, farger, sminke, hår osv.

Syns det er veldig slitsomt når andre skal sammenligne sin kropp med min og omvendt.

Skrevet

Jeg tør ikke spørre om noen er gravid i tilfelle det kan være fedme som legger seg på magen! Er de lykkelig gravid, vil de som regel si det før eller siden!

Gjest togli
Skrevet

Der kjenner jeg meg utrolig godt igjen!

Før fikk jeg titt og ofte høre at "du er jo aaaltfor tynn!". Kjempemorsomt :-(

Nå er jeg litt mer normalvektig og slipper heldigvis slike teite kommentarer. Nå får jeg ofte høre at jeg er heldig som er slank - og det har jeg ikke problemer med å forholde meg til.

Gjest pekka
Skrevet

Jeg tør ikke spørre om noen er gravid i tilfelle det kan være fedme som legger seg på magen! Er de lykkelig gravid, vil de som regel si det før eller siden!

sant det, men noen blir tilogmed fornærmet dersom man ikke -ser- det. Ikke like lett alltid ;)

Skrevet

Jeg kommentere aldri kropp.

De gangene jeg legger merke til en ny hårfrisyre eller nye klær, kommenterer jeg det. (Aldri negativt.)

Gjest Starling
Skrevet

Det oppfattes vel mer positivt om man kommenterer at noen har gått ned i vekt, enn opp. Det er jo som folk sier under her, man kan lett plumpe ut med noe pinlig. Jeg kommenterer det bare når jeg vet det er noen som slanker seg, ellers gir jeg komplimenter for hårfrisyre og klær.

Gjest sandex
Skrevet

Det var det nok, men om hun hadde brukt ordet "slank" i stedet for tynn, så hadde det hørtes mye bedre ut.

Men nå har jeg ikke gått nevneverdig ned i vekt, så jeg følte ikke noe behov for å få utseendet mitt kommentert sånn.

Hvordan kan man "lukte" da, hva den andre vil og ikke... Man sier ofte det første som faller en inn.... Tenk at man også skulle hele tiden tenke på om en eller annen blir fornærmet...

Gjest ikke klag
Skrevet

Slikt kaller jeg sutring/luksusproblem. Har alltid bare vært stolt når noen har sagt jeg er tynn/blitt tynn.

Feite personer blir stadig rakket ned på, de bør f.eks ikke gå i shorts, de bør slanke seg osv. Det har flere ganger vært svært nedlatende innlegg på DOl om overvektige folk. Det mange ikke skjønner er at man kan bli like avhengig av sukker som av alkohol. Har aldri sett slike nedlatende innlegg om tynne. Det er tatt for å være pent å være tynn. Skjønner ikke hva du klager over.

Gjest Starling
Skrevet

Slikt kaller jeg sutring/luksusproblem. Har alltid bare vært stolt når noen har sagt jeg er tynn/blitt tynn.

Feite personer blir stadig rakket ned på, de bør f.eks ikke gå i shorts, de bør slanke seg osv. Det har flere ganger vært svært nedlatende innlegg på DOl om overvektige folk. Det mange ikke skjønner er at man kan bli like avhengig av sukker som av alkohol. Har aldri sett slike nedlatende innlegg om tynne. Det er tatt for å være pent å være tynn. Skjønner ikke hva du klager over.

Klart det ikke er morsomt å få høre hvor tynn man har blitt hvis man ikke har noe ønske om å bli tynnere! Du går vel ikke bort til en person og sier "oisann, du hadde jaggu meg lagt på deg!". Nei. Men det er liksom akseptert å kommentere når folk blir tynnere, for det er skjønnhetsnormen i dag å være så tynn som mulig.

Angelica :o)
Skrevet

Mulig hun er veldig klar over sin vektøkning og prøver å slanker seg. Og så legger hun ekstra godt merke til andre som har gått ned/er tynnere enn henne.. ?

Gjest anonym da....
Skrevet

Jeg kommentere aldri kropp.

De gangene jeg legger merke til en ny hårfrisyre eller nye klær, kommenterer jeg det. (Aldri negativt.)

En venninne spurte meg om jeg la på meg av de nye medisinene......

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det at du blir stolt av å bli kalt tynn, betyr ikke at jeg blir det.

Det er en himmelvid forskjell på å bli kalt tynn og det å bli kalt slank. Sjekk en ordbok siden det virker som om du tror det er synonymer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...