Gjest i portugal Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hei! Vi er 5 jenter som skal til portugal en uke i juli. Er det noen som vet om det er dyrt der? Hvor mye bruker man sånn ca på en uke. Skal spise ute lunsj og middag hver dag. Noen drinker og noen øl blir det nok også. Har liksom ikke priling på hvor mye jeg burde ha med. Jeg lurer på hvor mye en person ca bruker. Skal ikke shoppe. 0 Siter
petter smart Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det er ikke så dyrt, men pengene renner fort ut likevel. 50,- for frokost og 50,- for lunsj. En bedre middag med god drikke koster 100-200,- Kanskje går det noen øl eller drinker tidlig på dagen, kanskje litt is. På kveldene blir det fort noen øl, og selv om det er billigere enn i norge går det fort noen hundrelapper. Skal en sole seg koster solstolene. Kanskje kjøper dere aviser, bademadrasser, handklær osv. Selv om en ikke "shopper" går det med penger. Erfaringsmessig går det med ca 1000 kr dagen, men det er kanskje jeg som lever flott. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Selv om det er billig forsvinner pengene jævla fort. Du kommer til å bruke penger på mye du normalt ikke ville kjøpt. 1000 kroner dagen er en grei sum å forholde seg til. Men da lever du bra, og med mindre du shopper mye svada sitter du sannsynligvis igjen med litt penger når ferien er over. Jeg pleier å beregne 1000 kroner om dagen, men da spiser og drikker jeg som en konge. En full konge. Svenskekongen. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg sier som de andre her, 1000 kr om dagen så bør du være sikret. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Enig med de andre, regn minst 1000,- per dag. 0 Siter
Gjest magdalen Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Selv om det er billig forsvinner pengene jævla fort. Du kommer til å bruke penger på mye du normalt ikke ville kjøpt. 1000 kroner dagen er en grei sum å forholde seg til. Men da lever du bra, og med mindre du shopper mye svada sitter du sannsynligvis igjen med litt penger når ferien er over. Jeg pleier å beregne 1000 kroner om dagen, men da spiser og drikker jeg som en konge. En full konge. Svenskekongen. I Norge bruker vi 1000 pr dag nesten bare på mat når vi ferierer, det er svindyrt å feriere i sitt eget land. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det er ikke så dyrt, men pengene renner fort ut likevel. 50,- for frokost og 50,- for lunsj. En bedre middag med god drikke koster 100-200,- Kanskje går det noen øl eller drinker tidlig på dagen, kanskje litt is. På kveldene blir det fort noen øl, og selv om det er billigere enn i norge går det fort noen hundrelapper. Skal en sole seg koster solstolene. Kanskje kjøper dere aviser, bademadrasser, handklær osv. Selv om en ikke "shopper" går det med penger. Erfaringsmessig går det med ca 1000 kr dagen, men det er kanskje jeg som lever flott. Så på en to ukers tur bruker du 14000? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Så på en to ukers tur bruker du 14000? Aner ikke hvordan man gjør det på 14-dagers turer all den tid jeg aldri har vært i syden lenger enn 7 dager, men sånn kan det i hvert fall se ut: Lunsj med drikke: 100 kroner (mulig jeg overdriver litt der). Middag med drikke: 200 kroner. Diverse annen mat i løpet av dagen: 100 kroner. Det er 400 kroner. Jenta over skal på jentetur. Det er nærliggende å tro det kan bli en del drikke ute. Det går fort 400 kroner til drikke. Da er det 200 kroner igjen, og i syden handler man jo gjerne litt tøv av et eller annet slag, man skal se ting, tar litt taxi, buss, leier bil eller moped, betaler for solsenga på stranda og diverse strandaktiviteter, muligens noen øl, osv. Man lever godt for 1000 kroner om dagen, men det er et greit utgangspunkt. 0 Siter
petter smart Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Så på en to ukers tur bruker du 14000? Det er sørgelig å måtte si det, men ja - det går med ca 10-15 tusen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.