Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hvor mange kalorier bør jeg få i meg når jeg vil gå ned 4-5 kg? Jeg veier 60 kg nå. Jeg har funnet en diett som anbefaler 1600-1800 kalorier om dagen (pluss mosjon), men menyforslagene gir bare cirka 1300 kalorier, så jeg er veldig forvirret. Jeg har tidligere prøvd en diett på maximum 1200 kalorier pluss en kosedag i uka, men da stagnerte vektreduksjonen etter en ukes tid. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 16-1800 høres greit ut. Vet du også noe om hvor mange kalorier jeg skal ha i meg når jeg er ferdig med slankekuren? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Vet du også noe om hvor mange kalorier jeg skal ha i meg når jeg er ferdig med slankekuren? Jeg ville ikke kalt det en slankekur men en livsstilsendring. En månededs slankekur har fint lite for seg. Uansett: Går du tilbake til gamle synder går du opp i vekt igjen. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg ville ikke kalt det en slankekur men en livsstilsendring. En månededs slankekur har fint lite for seg. Uansett: Går du tilbake til gamle synder går du opp i vekt igjen. Jeg spiser allerede ganske sunt. Mye frukt og grønnsaker, fettfattig, aldri fastfood eller ferdigmat, og sjelden kaker og godteri utenfor helgene. Så det jeg har behov for er en regelrett slankekur. Jeg veier noen kg for mye fordi jeg for noen år siden spiste litt for usunt en lengre periode, og jeg har aldri gått av meg alle kiloene igjen. 0 Siter
fresja Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg spiser allerede ganske sunt. Mye frukt og grønnsaker, fettfattig, aldri fastfood eller ferdigmat, og sjelden kaker og godteri utenfor helgene. Så det jeg har behov for er en regelrett slankekur. Jeg veier noen kg for mye fordi jeg for noen år siden spiste litt for usunt en lengre periode, og jeg har aldri gått av meg alle kiloene igjen. Kanskje du ikke er for tykk. 60 kg er jo ikke så mye om du har normal høyde. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Kanskje du ikke er for tykk. 60 kg er jo ikke så mye om du har normal høyde. Jeg er 165 cm. Det er sikkert mange som synes jeg høres normalvektig ut, men trivselsvekten min er 55-56 kg. Da ser jeg mye bedre ut. 0 Siter
tøytiger Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har gått på Grethe Roede kurs. For personer med din vekt ble det anbefalt en diett på 1300 kalorier dersom du har en normalt stillesittende hverdag. Kurslederen sa at de fleste følte at det ble vanskelig å få til en meny på 1300 kalorier og at mange derfor la seg på 1500. Mat utenfor disse kaloriene ble en anbefalt å trimme for før man spiste den. Dersom du skal holde vekta bør du regne med å bruke 2 måneder på å redusere vekta med fire kilo. 0 Siter
tøytiger Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Vet du også noe om hvor mange kalorier jeg skal ha i meg når jeg er ferdig med slankekuren? Jeg veide 67 kg og ble anbefalt ett kosthold på 2000 kalorier for å holde vekta dersom jeg ikke trente. Jeg vil gå ut i fra at dersom du går ned til 55-56 kg så vil du trenge ca 1800 kalorier. Hvis du trener bør du øke tilsvarende det du forbruker for å trene. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har gått på Grethe Roede kurs. For personer med din vekt ble det anbefalt en diett på 1300 kalorier dersom du har en normalt stillesittende hverdag. Kurslederen sa at de fleste følte at det ble vanskelig å få til en meny på 1300 kalorier og at mange derfor la seg på 1500. Mat utenfor disse kaloriene ble en anbefalt å trimme for før man spiste den. Dersom du skal holde vekta bør du regne med å bruke 2 måneder på å redusere vekta med fire kilo. Takk for informativt svar! 0 Siter
Gjest 165 høy Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er 165 cm. Det er sikkert mange som synes jeg høres normalvektig ut, men trivselsvekten min er 55-56 kg. Da ser jeg mye bedre ut. Det høres ut som om du ikke behøver å gå ned i vekt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg spiser allerede ganske sunt. Mye frukt og grønnsaker, fettfattig, aldri fastfood eller ferdigmat, og sjelden kaker og godteri utenfor helgene. Så det jeg har behov for er en regelrett slankekur. Jeg veier noen kg for mye fordi jeg for noen år siden spiste litt for usunt en lengre periode, og jeg har aldri gått av meg alle kiloene igjen. Hvis du spiser sunt er det kanskje ikke kostholdet ditt du trenger å gjøre så mye med. Hva med å legge inn noen ekstra treningsøkter i uka? Noen joggeturer? Et par-tre styrkeøkter etterfulgt av en liten løpetur? Hva med spinning? Det er ikke mye du skal ned, og du sier du spiser sunt. Tren. Det vil gi raske resultater. Det ville i hvert fall jeg gjort hvis jeg var deg. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det høres ut som om du ikke behøver å gå ned i vekt. Men det gjør jeg. 0 Siter
Speak Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Men det gjør jeg. Dette er jo ditt valg. Om du trives bedre litt lettere så gjør du det. Jeg er like høy som deg og veier et par kilo mindre og synes det er mye bedre enn 60. Ditt valg. Før veide jeg 65, så jeg har vært gjennom det. Nr. 1 så har jeg aldri telt kalorier. Jeg blir sprø av det. Noen dager trenger jeg mer mat, og andre dager klarer jeg meg med mindre. Nr. 2 er det ikke likegyldig hvor disse kaloriene kommer fra. Jeg har kjøpt boka til Fedon Lindberg. Han forklarer litt ang. de berømte raske karbohydratene. Jeg har gjort småendringer som nå har blitt min livsstil. (Litt mindre poteter/ris/pasta og litt mer grønnsaker. Magrere kjøttvarianter.) Jeg plukket av 6 kilo våren for to år siden. Gjorde småendringer i kostholdet. KUTTET godterier i noen mnd. + trente spinning hjemme i kjelleren 2-3 ganger i uka. Tror cluet er å ikke endre for mye i maten slik at du klarer å holde det. Veknedgangen går saktere da, men den holder seg der. Selvsakt også viktig å trene. 0 Siter
Gjest vektnedgang Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Dette er jo ditt valg. Om du trives bedre litt lettere så gjør du det. Jeg er like høy som deg og veier et par kilo mindre og synes det er mye bedre enn 60. Ditt valg. Før veide jeg 65, så jeg har vært gjennom det. Nr. 1 så har jeg aldri telt kalorier. Jeg blir sprø av det. Noen dager trenger jeg mer mat, og andre dager klarer jeg meg med mindre. Nr. 2 er det ikke likegyldig hvor disse kaloriene kommer fra. Jeg har kjøpt boka til Fedon Lindberg. Han forklarer litt ang. de berømte raske karbohydratene. Jeg har gjort småendringer som nå har blitt min livsstil. (Litt mindre poteter/ris/pasta og litt mer grønnsaker. Magrere kjøttvarianter.) Jeg plukket av 6 kilo våren for to år siden. Gjorde småendringer i kostholdet. KUTTET godterier i noen mnd. + trente spinning hjemme i kjelleren 2-3 ganger i uka. Tror cluet er å ikke endre for mye i maten slik at du klarer å holde det. Veknedgangen går saktere da, men den holder seg der. Selvsakt også viktig å trene. Takk for tips og støtte! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.