Lillemus Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det var denne etterhvert-kommende visningen igjen da... På stua har jeg et lakkert (?) tregolv, furu eller gran eller noe sånt. Men det er så matt og slitt, hva kan jeg gjøre for en rimelig penge slik at det ser blankt og fint ut på visningen? Bonevoks? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 For å få det fint må du fjerne gammel bonevoks og legge på ny. Jeg ville ikke ha lagt noe tid og penger i det. Hvis noen faller for leiligheten din kjøper dem den uansett hvordan gulvet ser ut. En jeg kjenner tapetserte kjøkkenet før visning. Det første de nye eierne gjorde var å rive ned den nye tapeten. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 For å få det fint må du fjerne gammel bonevoks og legge på ny. Jeg ville ikke ha lagt noe tid og penger i det. Hvis noen faller for leiligheten din kjøper dem den uansett hvordan gulvet ser ut. En jeg kjenner tapetserte kjøkkenet før visning. Det første de nye eierne gjorde var å rive ned den nye tapeten. Jeg er uenig. Vi ser etter ny leilighet, og det er helt uaktuelt å lakke om et gulv. Selv lurer jeg på om det virkelig er så mange som vil h ubehandlete gulv. Jeg er ikke så praktisk anlagt, men tror ikke jeg hadde orket det. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er uenig. Vi ser etter ny leilighet, og det er helt uaktuelt å lakke om et gulv. Selv lurer jeg på om det virkelig er så mange som vil h ubehandlete gulv. Jeg er ikke så praktisk anlagt, men tror ikke jeg hadde orket det. Ubehandlede gulv er ganske in for tiden. Jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe bolig med annet slags gulv. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det er peanuts å fikse et gulv når alle møblene er vekk - gjort på noen få timer. Skla du få det pent må du nok slipe det før behandling. La heller de nye som overtar fikse det. hvis de ikke er nevenyttige, er det jo ikke dyrt å få noen til å gjøre det for seg heller 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Ubehandlede gulv er ganske in for tiden. Jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe bolig med annet slags gulv. Det er jo fint, men jeg er glad jeg ikke skal vaske de gulvene. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det er jo fint, men jeg er glad jeg ikke skal vaske de gulvene. Hvorfor er det så vanskelig? 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hvorfor er det så vanskelig? Fordi ubehandlet tre ikke er glatt. Jævlig tungt å vaske. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Fordi ubehandlet tre ikke er glatt. Jævlig tungt å vaske. Du vasker kanskje veldig ofte du...? hehe :-) 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Du vasker kanskje veldig ofte du...? hehe :-) Noen ganger i måneden..? Her er mynten din tilbake: du vasker kanskje veldig sjeldent? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Noen ganger i måneden..? Her er mynten din tilbake: du vasker kanskje veldig sjeldent? Støvsugeren er min venn. Jeg har for tiden gulvteppe (æsj, æsj), men savner å kunne vaske gulvet. Jeg har ikke tenkt over det før, men når jeg tenker over det er det jo vanskeligere å vaske ubehandlet tregulv. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er uenig. Vi ser etter ny leilighet, og det er helt uaktuelt å lakke om et gulv. Selv lurer jeg på om det virkelig er så mange som vil h ubehandlete gulv. Jeg er ikke så praktisk anlagt, men tror ikke jeg hadde orket det. Jeg må jo innrømme at jeg ikke er begeistret for ubehandlede gulv selv. Det trekker til seg både smuss og vann, og det er vanskelig å vaske. Bonevoks eller lakk gjør at gulvet holder seg fint mye lengre. Det som var poenget mitt til Lillemus er om det lønner seg i tid og penger å bone eller lakke gulvet. Hvis leiligheten skal tømmes før visning er det en enkel sak. Noe annet er det å tømme leiligheten, bone gulvet, og så inn med møblene igjen. For jeg vet jo ikke om hun skal bo en stund etter visning, eller om hun allerede er på vei for å flytte. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Støvsugeren er min venn. Jeg har for tiden gulvteppe (æsj, æsj), men savner å kunne vaske gulvet. Jeg har ikke tenkt over det før, men når jeg tenker over det er det jo vanskeligere å vaske ubehandlet tregulv. På et ubehandlet furugulv trekker alt fuktig søl seg inn i treverket, og du må SKURE eller slipe for å få det bort. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 På et ubehandlet furugulv trekker alt fuktig søl seg inn i treverket, og du må SKURE eller slipe for å få det bort. Det er bare å sette det inn med grønnsåpe, så går det lettere. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Det er peanuts å fikse et gulv når alle møblene er vekk - gjort på noen få timer. Skla du få det pent må du nok slipe det før behandling. La heller de nye som overtar fikse det. hvis de ikke er nevenyttige, er det jo ikke dyrt å få noen til å gjøre det for seg heller Det kommer til å være møblert under visningen (vi flytter ikke før det) så det er uaktuellt å slipe golv. Da fpr jeg heller bare satse på en real golvskrubb så det ser rent ut i alle fall. 0 Siter
Gjest jphoenix Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er bare å sette det inn med grønnsåpe, så går det lettere. Jeg har erfaring med ubehandlet tregulv, og det er et hekkan å holde rent. Støvsuging er greit nok, men alle flekkene som liksom suger seg ned i treet. Jeg smurte på med grønnsåpe gang på gang, men synes aldri det ble fint. Aldri mer, har jeg sagt. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hah - det så jeg på svensk TV for få dager siden. Du kjøper parkettboning. Hun tok det på et lakkert tregulv, og det ble helt blankt og fint etterpå :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Hah - det så jeg på svensk TV for få dager siden. Du kjøper parkettboning. Hun tok det på et lakkert tregulv, og det ble helt blankt og fint etterpå :-) Parkettboning på vanlig lakkert tregolv altså? Det kan ikke koste mangen kronene og er nok verdt et forsøk. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Parkettboning på vanlig lakkert tregolv altså? Det kan ikke koste mangen kronene og er nok verdt et forsøk. Ja, hun bare smurte det utover et lakkert tregulv. Så kjempelett ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Jeg må jo innrømme at jeg ikke er begeistret for ubehandlede gulv selv. Det trekker til seg både smuss og vann, og det er vanskelig å vaske. Bonevoks eller lakk gjør at gulvet holder seg fint mye lengre. Det som var poenget mitt til Lillemus er om det lønner seg i tid og penger å bone eller lakke gulvet. Hvis leiligheten skal tømmes før visning er det en enkel sak. Noe annet er det å tømme leiligheten, bone gulvet, og så inn med møblene igjen. For jeg vet jo ikke om hun skal bo en stund etter visning, eller om hun allerede er på vei for å flytte. Golvet _er_ jo lakkert jo! Ville bare prøve å få det litt blankere og finere til visningen uten å legge timesvis og hundrevis av kroner i det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.