Gjest leolina Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 *sukk*. I morgen har jeg utstillingseksamen. Alt vi har jobbet med (går kunst og håndverk) skal stillest ut. Jeg har alltid hørt, siden jeg var liten, at jeg er så kreativ, flink til å tegne o.s.v. Har også drevet en del på med slike ting. Og så plutselig er jeg 20 år og går på høgskolen, vi får en karakter. Om jeg får C eller dårligere, vet jeg ikke om jeg finner motivasjon til å holde på med slike ting lenger. Jeg har i hele år jobbet mot en B, men tror kanskje det ikke holder. Det ville være et personlig nederlag, hva er vitsen med å utdanne meg videre innen faget da? Og ALLE de timene jeg har lagt i arbeidet..."sukk" Angrer på at jeg går på dette studiet akkuratt nå... 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Karakterer på kunst...tja jo, det går vel an. Ville ikke blitt knust av en dårlig karakter her. Karakterer på håndverk er som i andre fag. En god karakter bør motivere til fortsatt flittighet, mens en dårlig karakter gir rom for forbedringer. 0 Siter
Gjest lille hiawatha Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det skjer ofte at en som "alltid har vært så flink" får en hard oppvåkning når han eller hun begynner på et studie der stort sett alle er flinke, men det er det man vokser på:-) Man må kjempe, sette seg nye mål og utvikle talentet sitt, og man må jobbe med innstillingen sin slik at de ekstremt flinke medstudentene kan bli en kilde til inspirasjon heller enn å ta motet fra en. De fleste kunstnere har spesilisert seg innenfor det de trives best med og er best på. Det er langt fra alle som er like gode på alle områder. En som utmerker seg på det todimensjonale kan være middelmådig på det tredimensjonale, osv. En slik utdanning som du går omfatter vel mange ulike medier? Du kan ikke forvente å være like god på alt, men heller gå for å utvikle deg i positiv retning. Lykke til! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg ville ikke blitt knust av en dårlig karakter i kunst, det er verre med en dårlig karakter i matematikk. Det er uansett vanskelig å sette objektive karakterer i kunst. Det går helt sikkert fint. Det høres ut som om du brenner for dette, og det er jo det viktigste, ikke hva en eller annen sensor eller lærer synes. Lykke til! 0 Siter
Idéfix Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg ville ikke blitt knust av en dårlig karakter i kunst, det er verre med en dårlig karakter i matematikk. Det er uansett vanskelig å sette objektive karakterer i kunst. Det går helt sikkert fint. Det høres ut som om du brenner for dette, og det er jo det viktigste, ikke hva en eller annen sensor eller lærer synes. Lykke til! Vel, om det er verre med dårlig karakter i matte eller kunst kommer vel an på hva en ønsker å drive med. Til leolina - det er helt naturlig med nerver. Det betyr ikke at det kommer til å gå dårlig. Uansett, det er bare en karakter. Folk blir feks. skuespillere uten teaterhøyskolen. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Vel, om det er verre med dårlig karakter i matte eller kunst kommer vel an på hva en ønsker å drive med. Til leolina - det er helt naturlig med nerver. Det betyr ikke at det kommer til å gå dårlig. Uansett, det er bare en karakter. Folk blir feks. skuespillere uten teaterhøyskolen. Sånn just for the record; Da jeg sa det var verre med dårlig karakter i matte enn i kunst, mente jeg at en mattekarakter i større grad forteller sannheten om dine prestasjoner, fordi det er lettere å vurdere en matematikkeksamen objektivt enn en kunsteksamen. Jeg mente ikke at det var verre å være dårlig i matte enn å være dårlig i kunst. 0 Siter
Idéfix Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Sånn just for the record; Da jeg sa det var verre med dårlig karakter i matte enn i kunst, mente jeg at en mattekarakter i større grad forteller sannheten om dine prestasjoner, fordi det er lettere å vurdere en matematikkeksamen objektivt enn en kunsteksamen. Jeg mente ikke at det var verre å være dårlig i matte enn å være dårlig i kunst. Aha. Da er jeg enig med deg! Min feil... 0 Siter
Gjest sarah berhard Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Mange som henfaller til slike tanker, like før den O' Store Dagen. Det går nok bra skal du se 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Unnskyld, men.... 1 år er veldig liten del av livet da. En annen sak er at det er vanskelig å være i tvil om yrkesvalget sitt, for det er veldig viktige år rundt 20-25 på den måten. Hvis du tviler etter eksamen, bør du vel snakke med en veileder? ikke verre enn det.. Sånn bare for å ha gjort det, før du fortsetter jobbinga. LYkke til da. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 håper du ikke lar kunstnerspiren i deg dø om du får en dårlig karakter. finnes jo nesten ikke noe så subjektivt som kunst , og så skal folk sette karakter på det. husker forøvrig en scene i titanic hvor rose har kjøpt noen malerier fra en eller annen kalt van gogh. forloveden sier at det var bortkastede penger og at han vil aldri bli til noe. må ikke gi opp det du liker. Men dessverre er det jo ikke mange som kan leve av kunst i norge da 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 håper du ikke lar kunstnerspiren i deg dø om du får en dårlig karakter. finnes jo nesten ikke noe så subjektivt som kunst , og så skal folk sette karakter på det. husker forøvrig en scene i titanic hvor rose har kjøpt noen malerier fra en eller annen kalt van gogh. forloveden sier at det var bortkastede penger og at han vil aldri bli til noe. må ikke gi opp det du liker. Men dessverre er det jo ikke mange som kan leve av kunst i norge da Å nei du, det var Picasso, ikke van Gogh. Så filmen seinest på søndag. *litt flau* 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Å nei du, det var Picasso, ikke van Gogh. Så filmen seinest på søndag. *litt flau* Jeg tenkte på det samme. Men ikke vær flau, Titanic er da en god film.. :-) 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg tenkte på det samme. Men ikke vær flau, Titanic er da en god film.. :-) jeg er supertitanic fan. Når jeg så den filmen var også når jeg var superforelska for første gang og det ble gjengjeldt. synes det er en supergod fin film jeg. Til og med Pappa som ikke liker søtsuppete romantikk og drama og kun action likte den filmen her. Selvfølgelig fordi den var så bra laget med spesialeffekter da 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg er supertitanic fan. Når jeg så den filmen var også når jeg var superforelska for første gang og det ble gjengjeldt. synes det er en supergod fin film jeg. Til og med Pappa som ikke liker søtsuppete romantikk og drama og kun action likte den filmen her. Selvfølgelig fordi den var så bra laget med spesialeffekter da Kjæresten min liker den også. Jeg har den på video, og så den mye da jeg hadde videospiller. Spørs om jeg ikke må skaffe meg den på DVD snart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.