Gå til innhold

Angående takkekort fra bryllupet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart sende ut takkekort med brudebilde.

Men det er slektninger o.l som bare har sendt lykke ønsker osv, ikke gitt gave.

Så hva skriver vi egentlig på kortet til dem? De som har gitt gave, får jo takke kort hvor vi takker for gaven osv.

Kan man f.eks sende takkekort hvor man bare takker for lykke ønskningene eller lignende?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg for min del ville bare sendt takkekort til de som kom med gaver.

Ellers går det jo an å skrive

Takk for oppmerksomheten på dagen vår hilsen.....

Skrevet

'Takk for oppmerksomheten i anledning vårt bryllup'.

Skrevet

Jeg for min del ville bare sendt takkekort til de som kom med gaver.

Ellers går det jo an å skrive

Takk for oppmerksomheten på dagen vår hilsen.....

Det er da mulig takke selv om man ikke har fått gave. Noen har jo i det minste sendt en tanke.

Kan ikke forstå at man ikke skal takke for det. Verdier måles da ikke bare i materielle ting?

Skrevet

Det er da mulig takke selv om man ikke har fått gave. Noen har jo i det minste sendt en tanke.

Kan ikke forstå at man ikke skal takke for det. Verdier måles da ikke bare i materielle ting?

Enig. Syntes det er koselig og riktig å sende et takkekort for at de tenkte på oss.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Nei det er klart. Men disse kortene med bilde av brudeparet (regner med at det er det det er snakk om) er relativt dyre fra fotografen, derfor villejeg ha sendt til de som kom med gave.

Hva andre gjør, må de selv få bestemme, det legger ikke jeg meg borti.

Gjest sirikat
Skrevet

Og jeg kan ikke forstå hvorfor man skal skrive hva man fikk av personen. Takk for gaven holder synes jeg.

Skrevet

Og jeg kan ikke forstå hvorfor man skal skrive hva man fikk av personen. Takk for gaven holder synes jeg.

Det blir jo mye hyggeligere og mer personlig.

Får man et håndskrevet takkekort hvor de nevner hva de fikk i gave vet du liksom at de har lagt merke til det du brukte tid og penger på å finne til de.

Gjest sirikat
Skrevet

Får man et håndskrevet takkekort hvor de nevner hva de fikk i gave vet du liksom at de har lagt merke til det du brukte tid og penger på å finne til de.

Hm, nei..jeg ser ikke hva du mener. Man skriver jo gjerne navnet på den som kortet skal til, så det er jo personlig uansett.

Man kan heller droppe de vanligste høflighetsfrasene for å gjøre det mer personlig synes jeg.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg er helt enig med deg =)

den opprinnelige m&m
Skrevet

"Takk for hyggelig hilsen på vår bryllupsdag" ville jeg skrevet

Gjest Mom33
Skrevet

"Takk for hyggelig hilsen på vår bryllupsdag" ville jeg skrevet

Vi sendte takkekort med bilde til de som gav gaver (og vi skrev slike ting som "Takk for det flotte kakefatet"!).

De som var såpass perifere at vi "bare" fikk kort, fikk brev med bilde til jul samme år - der vi takket for kortet til bryllupet.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Enig med deg!

Gjest glaice
Skrevet

Nei det er klart. Men disse kortene med bilde av brudeparet (regner med at det er det det er snakk om) er relativt dyre fra fotografen, derfor villejeg ha sendt til de som kom med gave.

Hva andre gjør, må de selv få bestemme, det legger ikke jeg meg borti.

"Men disse kortene med bilde av brudeparet (regner med at det er det det er snakk om) er relativt dyre fra fotografen, derfor ville jeg ha sendt til de som kom med gave."

Helt enig med deg!

Skrevet

Jeg skrev til og med hvor gaven er plassert etc. i heimen jeg :)

Gjest kun til de som ga gave
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt kort til de som ikke sendte gaver.

Trodde det var "ut" å bare sende telegrammer idag jeg ...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror jeg hadde syns det var pinlig å få takkekort med bilde hvis jeg bare hatt gitt en lykkeønskning og ikke gave.

Da hadde jeg lurt på om de hadde forvekslet meg med noen og trodd at noen annens gave var fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...