Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Handablu
Skrevet

Etter å ha solgt en leilighet, har jeg ca nihundretusen kr i kapital. Vil jeg få lån når jeg går på attføring, samt at jeg har den egenkapitalen? Har tenkt å kjøpe en leilighet til ca 2 mil. Ergo 1.1 mil i lån.Er pr i dag student og er ferdig med 3-års høgskoleutdanning neste år innen helse og sosial.

Videoannonse
Annonse
Gjest studielån
Skrevet

Jeg fikk studielån i hvertfall.

Hvis du ikke allerede har fått opp til øvre grense fra før av da. Det var yrkesrettet attføring.

Skrevet

Hvis du ikke allerede har fått opp til øvre grense fra før av da. Det var yrkesrettet attføring.

Alle studenter får studielån.

Skrevet

Alle studenter får studielån.

går du på attføring, får du ikke studielån, been there

Gjest glaice
Skrevet

Få 1,1 mill i studielån???

Hallo! Det var vel ikke studielån tråstarter lurte på...

Skrevet

Det er kun din betalingsevne, altså evnen til å betjene lånet, som bestemmer om du får lån. Hvorfra du mottar dine inntekter, så lenge de er faste, er ikke fullt så viktig.

Skrevet

går du på attføring, får du ikke studielån, been there

Det må være noen gamle regler. Du får 8000 i lån pr. måned uansett attføringsinntekten, men ingenting blir omgjort til stipend.

Skrevet

Tror helt sikkert at du får lån. Så lenge over 20% av boligens verdi er egenkapital så trenger du ikke stille med sikkerhet.

Om du vil ha evne til å betjene lånet vil jo avhenge om du får jobb eller ikke.

Du har vell seks måneder med ventelønn og etter det er det sosialen om du ikke får jobb.

Men du kan jo alltids selge igjen. Eller vente til du får deg jobb med å kjøpe dyrere leilighet. Det er jo kostnader knyttet til kjøp og salg.

Skrevet

Det er kun din betalingsevne, altså evnen til å betjene lånet, som bestemmer om du får lån. Hvorfra du mottar dine inntekter, så lenge de er faste, er ikke fullt så viktig.

Ikke alltid - noen banker ser på atrtføring som usikker lønn, fordi man kan komme opp i den situasjoen at man mister inntekt noen måneder, man har bare attføring i tidsperioder og får man ikke jobb så tar det jo slutt en dag. Uføretrygd er bedre overfor banken.

Gjest ghgyy
Skrevet

Tviler på du får så mye i lån. Jeg fikk så vidt 450.000 i boliglån, selv om jeg hadde en fast årsinntenkt på nesten 300.000. men da hadde jeg heller ikke egenkapital.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...