Gå til innhold

Krise - tyggegummi i skinnsofa - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

Småsnuppene har tydeligvis funnet tyggegummi i dag, denne er nå godt klint inn i skinnsofaen flere steder.

Jeg er ingen god husmor. Har prøvd å skrape av med fingrene, har prøvd å bruke våt klut, har prøvd å bruke våt miljøklut og jeg har prøvd å bruke bittelitt såpe (på et sted som ikke synes).

Ingenting virker!

Hva gjør jeg nå??????

Gjest ice ice baby...
Skrevet

Kjøl det ned med isbiter og se om du klarer å "brekke" tyggegummien av. Det har i alle fall fungert fint på mine klær.

Gjest et kaldt tips
Skrevet

Hold isbiter mot tyggien så den blir hard, se om den kan fås av da.

Skrevet

Prøv med frysespray. Tyggisen blir sprø som kjeks og da "ruller" du huden mellom fingrene så den lsøner. Prøv på et sted det ikke syns først.

Gjest Mom33
Skrevet

Prøv med frysespray. Tyggisen blir sprø som kjeks og da "ruller" du huden mellom fingrene så den lsøner. Prøv på et sted det ikke syns først.

Har ikke. Er det kritisk om det står til i morgen?

Gjest Mom33
Skrevet

Hold isbiter mot tyggien så den blir hard, se om den kan fås av da.

Har ikke det heller! Svarte, blir det ille om jeg venter til i morgen? Kan fryse ned biter, ja, men det tar jo gjerne litt tid.

Gjest Mom33
Skrevet

Kjøl det ned med isbiter og se om du klarer å "brekke" tyggegummien av. Det har i alle fall fungert fint på mine klær.

Er det greit for sofan, da?

Skrevet

Tygg på en tyggis, ta den ut og prøv å rull tyggisen over der det sitter fast tyggisrester slik at tyggisen fisker opp det som sitter fast.

Tror det fins noe å få kjøpt på apotek som fjerner tyggis. Plasterfjerner eller noe. Bør undersøke på en usynlig flekk på sofaen om det tar fargen først da.

Gjest ice ice baby...
Skrevet

Er det greit for sofan, da?

Tror det burde gå greit. Du kan jo bruke hva som helst av kalde ting du har i fryseren og se om det fungerer. Da blir ikke sofaen våt, og du trenger ikke vente på at isbitene skal fryse.

Skrevet

Har ikke. Er det kritisk om det står til i morgen?

Sukker eller andre stoffer fra tyggisen kan trekke inn i huden og lage flekk, men ikke så mye.

Frysespray tror jeg de har på apotek?

Gjest Mom33
Skrevet

Sukker eller andre stoffer fra tyggisen kan trekke inn i huden og lage flekk, men ikke så mye.

Frysespray tror jeg de har på apotek?

Pokker også, det er mange flekker, både på sittedelen og på ryggen.

Jeg må vel bare bite i det sure eplet og vente til i morgen...

Gjest Mom33
Skrevet

Tror det burde gå greit. Du kan jo bruke hva som helst av kalde ting du har i fryseren og se om det fungerer. Da blir ikke sofaen våt, og du trenger ikke vente på at isbitene skal fryse.

Smart!

Jeg henter KOTELETTER!

Gjest Mom33
Skrevet

Tygg på en tyggis, ta den ut og prøv å rull tyggisen over der det sitter fast tyggisrester slik at tyggisen fisker opp det som sitter fast.

Tror det fins noe å få kjøpt på apotek som fjerner tyggis. Plasterfjerner eller noe. Bør undersøke på en usynlig flekk på sofaen om det tar fargen først da.

Tester kotelett-trikset først, går ikke det prøver jeg med tyggis.

Går ikke det heller, må jeg vente til i morgen og håpe at det ikke blir stygge flekker...

Gjest ice ice baby...
Skrevet

Smart!

Jeg henter KOTELETTER!

Hihi... Håper du får det til.

Gjest et kaldt tips
Skrevet

Har ikke det heller! Svarte, blir det ille om jeg venter til i morgen? Kan fryse ned biter, ja, men det tar jo gjerne litt tid.

Legg på en pose frosne grønnsaker eller noe annet da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...