Gå til innhold

Pengefordeling, nye samboere. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Kanarita
Skrevet

Joda, men saken er at de fleste av de jobbene har noen allerede snappet opp. Jeg går gjennom annonsene for den byen ofte, og det meste krever en viss bakgrunn - som jeg ikke har.

Bodd på knøttplasser selv, og vet at det kan være vanskelig. Hvis du veldig gjerne vil ha jobb så anbefaler jeg deg å oppsøke plassene selv. Ikke alltid butikker og kiosker utlyser stillingene.

Men klarer du deg fint uten jobb så er det jo en anna sak.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

50

• flisa

15

• Sofline

10

• Ugga Bugga

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kanarita
Skrevet

men om DE har råd til at hun bruker tiden sin til å studere - så er det jo best at hun ikke jobber i tillegg. Man skal ikke slite seg ut om man ikke trenger heller.

Jeg tolka det som at hun veldig gjerne ville ha jobb, men at det var vanskelig å få på den plassen.

mil1365380270
Skrevet

Har du noen gang hatt lyst til å gi?

Visste noen ville oppfatte det sånn ;-) Ja, jeg er den som forsørger nå, og har gjort det i flere år. Og selv om det av og til føles som pengene mine bare renner ut (og jeg får lyst til å si "trenger vi virkelig å kjøpe dette og hint?"), er det en bedre følelse enn da det var jeg som ikke hadde penger. :-)

Gjest Skinnet
Skrevet

Med så liten inntekt som 6000 synes jeg ikke du skal betale noen verdens ting av fellesutgifter, annet enn din egen mat kansje.

6000 er en liten sum, knapt mat-klær-buss-penger.

De jeg kjenner til som har så lav inntekt, betaler ikke noen hovedting i husholdningen.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Bodd på knøttplasser selv, og vet at det kan være vanskelig. Hvis du veldig gjerne vil ha jobb så anbefaler jeg deg å oppsøke plassene selv. Ikke alltid butikker og kiosker utlyser stillingene.

Men klarer du deg fint uten jobb så er det jo en anna sak.

Jeg håper jo at det ikke vil bli nødvendig for meg å jobbe i tillegg til studiene, og tror vel egentlig ikke at kjæresten min vil vente at jeg skal det heller.

Gjest økonomien
Skrevet

Jeg håper jo at det ikke vil bli nødvendig for meg å jobbe i tillegg til studiene, og tror vel egentlig ikke at kjæresten min vil vente at jeg skal det heller.

Men det gjør faktisk de aller fleste da, hvis de er litt voksne og ansvarlige. Jeg jobbet ved siden av studier selv om jeg hadde samboer med jobb, selvsagt, kunne da ikke bra bruke hans penger heller. Må jo bidra litt selv også.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Med så liten inntekt som 6000 synes jeg ikke du skal betale noen verdens ting av fellesutgifter, annet enn din egen mat kansje.

De jeg kjenner til som har så lav inntekt, betaler ikke noen hovedting i husholdningen.

Hehe. Jeg vil jo gjerne bidra med det jeg kan.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Men det gjør faktisk de aller fleste da, hvis de er litt voksne og ansvarlige. Jeg jobbet ved siden av studier selv om jeg hadde samboer med jobb, selvsagt, kunne da ikke bra bruke hans penger heller. Må jo bidra litt selv også.

Ja, det er mange som gjør det, men få i den byen jeg skal flytte til. Det er rett og slett ikke jobber nok der.

Det har heller ikke vært snakk om å ikke bidra noen ting, men at det jeg har å bidra med kanskje ikke klarer å fylle opp ”min halvdel” av fellesutgiftene. Jeg nevnte jo også muligheten for at jeg kan gjøre ekstra husarbeid som kompensasjon hvis han legger ut mer økonomisk, så det er jo ikke snakk om å ikke vise ansvar.

Gjest økonomien
Skrevet

Ja, det er mange som gjør det, men få i den byen jeg skal flytte til. Det er rett og slett ikke jobber nok der.

Det har heller ikke vært snakk om å ikke bidra noen ting, men at det jeg har å bidra med kanskje ikke klarer å fylle opp ”min halvdel” av fellesutgiftene. Jeg nevnte jo også muligheten for at jeg kan gjøre ekstra husarbeid som kompensasjon hvis han legger ut mer økonomisk, så det er jo ikke snakk om å ikke vise ansvar.

Hvor gammel er du?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?

Merkelig at den éne somma alltid er mest uenig med meg i dol-diskusjoner er den med det midlertidige/situasjonsbetingede nicket...

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvor gammel er du?

Merkelig at den éne som alltid er mest uenig med meg i dol-diskusjoner er den med det midlertidige/situasjonsbetingede nicket...

Gjest økonomien
Skrevet

Merkelig at den éne som alltid er mest uenig med meg i dol-diskusjoner er den med det midlertidige/situasjonsbetingede nicket...

Du virker umoden.

Hva med ditt nick da, er ikke det situasjonsbetinget kanskje? Nå ror du fælt.

Skrevet

Jeg har jo 6000 i måneden, og det emst av det vil gå med til fellesutgifter og reise til og fra skolen. Om jeg skal besøke familien min vil det komme på ca. 1500 kr, og det er da snakk om helgebesøk og lignende. Det betyr at jeg ikke kan dekke hele min andel av fellesugiftene. Da tenker jeg at han kanskje kan yte litt ekstra, og skyte mer inn i fellesen. Er det helt teit?

Jeg skjønte at du ikke mente det, og vet at muligheten for at det blir et brudd er der, men jeg forsøker å leve etter og bygge opp ting i det håp om at det motsatte vil skje.

Dere bør uansett snakke sammen. Det er bedre at du snakker med ham om dette enn at du snakker med oss. Så får det jo bli opp til han hva han vil akseptere.

Skrevet

Visste noen ville oppfatte det sånn ;-) Ja, jeg er den som forsørger nå, og har gjort det i flere år. Og selv om det av og til føles som pengene mine bare renner ut (og jeg får lyst til å si "trenger vi virkelig å kjøpe dette og hint?"), er det en bedre følelse enn da det var jeg som ikke hadde penger. :-)

enig:-)

Skrevet

Vi gjorde det slik: da vi ble samboere delte vi det vi hadde. Han tjente litt mer enn meg, og vi brukte pengene våre på regninger og ellers det vi trengte. Noe kom fra min konto og noe fra hans.

Sånn har vi det, og!

Er man samboere, deler man på alt! Ellers er det vel ingen vits i å bo sammen? *hæ?*

Skrevet

Men det finnes jo ensige studenter som lever for den summen, og de klarer å få det til å rekke til både bolig, busspenger, mat og klær.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Dere bør uansett snakke sammen. Det er bedre at du snakker med ham om dette enn at du snakker med oss. Så får det jo bli opp til han hva han vil akseptere.

Jaja, jeg tar det bare opp her for å bli litt klokere på hva som er vanlig og hva som kanskje vil fungere :)

Skrevet

Jaja, jeg tar det bare opp her for å bli litt klokere på hva som er vanlig og hva som kanskje vil fungere :)

Ja, det er sikkert lurt å ta det opp her også.

Det viktigste er at dere har et ryddig forhold, også økonomisk, at dere har omtrent samme innstilling til penger, og at ingen føler seg snytt.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Du virker umoden.

Hva med ditt nick da, er ikke det situasjonsbetinget kanskje? Nå ror du fælt.

Hehe, jo vel.

Om du synes jeg virker umoden får det være din sak. Jeg har forsørget meg selv en god stund nå, og har aldri løpt hjem med skittentøyet eller spurt foreldre etter penger. Hadde jeg vært umoden hadde jeg ikke forberedt meg som jeg gjør nå, og luftet muligheten for at dette er urimelig.

Gjest økonomien
Skrevet

Hehe, jo vel.

Om du synes jeg virker umoden får det være din sak. Jeg har forsørget meg selv en god stund nå, og har aldri løpt hjem med skittentøyet eller spurt foreldre etter penger. Hadde jeg vært umoden hadde jeg ikke forberedt meg som jeg gjør nå, og luftet muligheten for at dette er urimelig.

Neinei, synes fortsatt som du bare fisker etter aksept for at du har rett jeg da men.

Snakk med ham du, bare han vet og det er også mest modent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...