Mari25 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Tenkte ikke gjennomsnitt nå jeg da. Av første stipend så legger man av penger til studieekskursjoner, pensumbøker og slikt, men klart man kan sapre mye av de pengene likevel. Tror likevel de fleste lever på 6000 kr i mnd, og ikke på gjennomsnittet. Man må jo regne gjennomsnittet. Det er jo sånn for oss som jobber og at det enkelte måneder går mer penger enn andre. Som når studielånet skal betales f.eks... 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Nei, han ble ikke med meg hit, så han er en eks nå. Men har hatt husleie på 3400 kr her jeg nå bor. Følte at det bel litt for mye, derfor flyttet jeg. Betaler nå 3000 kr. Bor alene, og får utbetalt 6200 kr fra lånekassen. (noe av det er reisestipend) For å få resisestipend, har du bostedsadresse hos dine foreldre da? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det høres lurt ut, både det med prosenten og felleskontoen Hvordan ble det 27, 27%? Du tjener 6000 kr, han tjener 16000 kr. Tilsammen har dere en inntekt på 22000 kr. Din andel av inntekten er 6000/22000, eller 27,27%. Dermed betaler du 27,27% av de faste utgiftene. Skjønner? :-) 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Hehe... sånn synes jeg også det er med meg. Den som er uenig bruker alltid et anonymt nick (les: et nick jeg ikke har sett før). Det er nesten så man blir litt paranoid 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 8000 kr nei?! Har aldri hørt om noen som får så mye! Jeg får 6200 kr, og jeg studerer på andre siden av landet, så det er inkludert reisestipend. Ikke har jeg noe formue heller, eller rike foreldre, eller jobb ved siden av. http://www.lanekassen.no/templates/Page____5545.aspx 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Du tjener 6000 kr, han tjener 16000 kr. Tilsammen har dere en inntekt på 22000 kr. Din andel av inntekten er 6000/22000, eller 27,27%. Dermed betaler du 27,27% av de faste utgiftene. Skjønner? :-) Ah *slå seg til hodet og rulle med øynene* 0 Siter
Gjest Kanarita Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 For å få resisestipend, har du bostedsadresse hos dine foreldre da? Jeg har folkeregistrert adresse hos dem ja. Reisestipend er ikke på så mye i disse dager, var mer før. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er nesten så man blir litt paranoid Det er noen som bare er ute etter å kverrulere. Det er ikke til å vite om de vanligvis fremstår med seriøse nick. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 For å få resisestipend, har du bostedsadresse hos dine foreldre da? Jeg fikk reisestipend selv om jeg ikke hadde bostedadresse hos foreldrene mine. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ah *slå seg til hodet og rulle med øynene* :-) 0 Siter
Gjest Kanarita Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Man må jo regne gjennomsnittet. Det er jo sånn for oss som jobber og at det enkelte måneder går mer penger enn andre. Som når studielånet skal betales f.eks... Regninger har studenter også, vi lever jo vi også... Men man betaler gjerne ekskursjoner og pensumbøker i begynnelsen av semesteret. Og det er snakk om store beløp. Og akkurat det er grunnen til at vi får utbetalt mer i begynnelsen, fordi vi må ha de pengene da. Men for å _leve_ av, så har vi fortsatt bare 6000 kr i mnd. dvs til husleie, mat, strøm, buss + alt annet. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Jeg har folkeregistrert adresse hos dem ja. Reisestipend er ikke på så mye i disse dager, var mer før. Kanskje jeg skal vurdere å også gjøre det. Alle monner drar 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Jeg fikk reisestipend selv om jeg ikke hadde bostedadresse hos foreldrene mine. Fikk du? Du studerer vel ikke i nord eller noe? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Det er noen som bare er ute etter å kverrulere. Det er ikke til å vite om de vanligvis fremstår med seriøse nick. :-) Ja, hadde uansett vært interessant å vite hvem det er. Og om det er den samme. Jeg har en liten mistanke om at noen av dem er den samme. 0 Siter
Gjest Kanarita Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Kanskje jeg skal vurdere å også gjøre det. Alle monner drar Jeg vet ikke om du trenger det. Du kan sjekke på lånekassen sine hjemmesider. Jeg har bare aldri giddet å endre adresse. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Vi har hele tida hatt felles økonomi og det fungerer veldig bra! Noen ganger har han hatt størst inntekt, andre ganger jeg Det høres veldig greit ut det da 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Jeg vet ikke om du trenger det. Du kan sjekke på lånekassen sine hjemmesider. Jeg har bare aldri giddet å endre adresse. Hehe, ok, jeg er sånn som må oppdatere alt når jeg flytter. Adresseendringer, bytte fastlege osv.. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Fikk du? Du studerer vel ikke i nord eller noe? Jeg studerte i Danmark, så det kan hende det har noe med det å gjøre (man er nødt til å melde flytting til Danmark for å få lov til å studere her). 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ja, hadde uansett vært interessant å vite hvem det er. Og om det er den samme. Jeg har en liten mistanke om at noen av dem er den samme. Det har jeg også. Det var en som var "etter meg" i flere tråder for en stund siden. Vedkommende holdt opp da jeg spurte om det var h*n som også stod bak det og det nicket. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Jeg studerte i Danmark, så det kan hende det har noe med det å gjøre (man er nødt til å melde flytting til Danmark for å få lov til å studere her). Hmm, ja det blir vel kanskje noe annet igjen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.