Gå til innhold

Pengefordeling, nye samboere. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Det har jeg også. Det var en som var "etter meg" i flere tråder for en stund siden. Vedkommende holdt opp da jeg spurte om det var h*n som også stod bak det og det nicket.

Jeg kan egentlig ikke skjønne at det kan være så festlig å kverulere bare for å kverulere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

50

• flisa

15

• Sofline

10

• Ugga Bugga

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Regninger har studenter også, vi lever jo vi også... Men man betaler gjerne ekskursjoner og pensumbøker i begynnelsen av semesteret. Og det er snakk om store beløp. Og akkurat det er grunnen til at vi får utbetalt mer i begynnelsen, fordi vi må ha de pengene da.

Men for å _leve_ av, så har vi fortsatt bare 6000 kr i mnd. dvs til husleie, mat, strøm, buss + alt annet.

Det er jo bare å jobbe ved siden av studiene. Da jeg studerte, jobbet jeg 50% ved siden av

Skrevet

Hvis dere gifter dere, slipper dere problemet du beskriver. Da har dere gjensidig forsørgelseplikt, du trenger ikke føle at du snylter på ham og har større trygghet for fremtiden.

Gjest Kanarita
Skrevet

Det er jo bare å jobbe ved siden av studiene. Da jeg studerte, jobbet jeg 50% ved siden av

Mange som jobber ved siden av studiene. Kommer sikkert mye an på type studie. Jeg føler ikke behov for å jobbe ved siden av. Klarer meg fint med mine 6000 kr i mnd.

Skrevet

Mange som jobber ved siden av studiene. Kommer sikkert mye an på type studie. Jeg føler ikke behov for å jobbe ved siden av. Klarer meg fint med mine 6000 kr i mnd.

Da er det jo greit:-) Kommer til å føle deg rik når du begynner å jobbe da:-)

Gjest Kanarita
Skrevet

Da er det jo greit:-) Kommer til å føle deg rik når du begynner å jobbe da:-)

Gleder meg til det ja! Da skal jeg spare til hus og hjem;)

Gjest det går vel ann det.
Skrevet

Min mann betalte ca 500 kr mer i leie, men han tjener ikke særlig mye mer enn meg. 4000 kr mer.

Jeg jobber deltid på kveld.

Nå betaler vi likt, ettersom han ikke tjener så mye mer enn meg uansett.

Gjest mikkkel rev
Skrevet

Hver vår brukskonto, men setter penger inn på felles konti til regninger og mat.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvis dere gifter dere, slipper dere problemet du beskriver. Da har dere gjensidig forsørgelseplikt, du trenger ikke føle at du snylter på ham og har større trygghet for fremtiden.

Vi har pratet om å gifte oss, men ikke før om ett års tid.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hver vår brukskonto, men setter penger inn på felles konti til regninger og mat.

Setter dere inn like mye?

Gjest mikkkel rev
Skrevet

Setter dere inn like mye?

Ja. Regningene blir fordelt og vi setter inn penger til dem. Legger inn like mye "matpenger".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...