KaVa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ja, får vel sjekke det ut. Kanal? Det er "Kulturkanalens nest morsomste program" (jmfr dem selv) Altså p2 - lørdag klokka 15.00 (etter nyhetene). 0 Siter
Gjest Feil? Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Joda, det er han som hadde låta "Dra til helvete". Flere som rakk å kjøpe den før den ble forbudt?Ingen som ønsket å kjøpe den kansje. 0 Siter
Gjest Varg i Veum Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Flere som rakk å kjøpe den før den ble forbudt?Ingen som ønsket å kjøpe den kansje. Den ble ikke forbudt, den ble bare bannlyst på NRK. Og den tiden var det jo bare NRK å høre på radio.. 0 Siter
KaVa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Flere som rakk å kjøpe den før den ble forbudt?Ingen som ønsket å kjøpe den kansje. Den var i salg hele tida, var høyt oppe på salgslistene. Den ble bare "forbudt" i NRK - ble ikke spilt der. (Tror den ble spilt noen få ganger, før den ble forbudt). En sjebne den forøvrig delte med "Ute til lunsj" noen år senere. 0 Siter
Gjest Feil? Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Den ble ikke forbudt, den ble bare bannlyst på NRK. Og den tiden var det jo bare NRK å høre på radio.. Jeg mener bestemt at singelen ble forbudt å selge etterhvert også, fordi den glorifiserte narkobruk eller noe? 0 Siter
Gjest Varg i Veum Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er "Kulturkanalens nest morsomste program" (jmfr dem selv) Altså p2 - lørdag klokka 15.00 (etter nyhetene). Hva er det morsomste da? 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Er ikke han en gammel mann nå? Var det han som sang "Å dra te hælvete", den singelen som ble forbudt? Gammel??? *måper* 0 Siter
KaVa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg mener bestemt at singelen ble forbudt å selge etterhvert også, fordi den glorifiserte narkobruk eller noe? Neida. Den var i salg så det suste: Beranek – ”Dra te hælvete“ (1981) ”Dra te hælvete“ ble forbudt spilt på NRK. Større kontrovers og bedre markedsføring fikk man ikke i 1981. Låten gikk til førsteplass og tilbrakte tilsammen 22 uker på VG-listen. Synthpop og postpønk møtes i en novelty-hit. Huskes selvfølgelig for tekstlinjen ”Jeg dro ned til byen for å få meg et skudd“. Ironi før det var noe som het ironi. 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Dessuten er han veldig morsom, og flink til å imitere. 0 Siter
Gjest Feil? Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Neida. Den var i salg så det suste: Beranek – ”Dra te hælvete“ (1981) ”Dra te hælvete“ ble forbudt spilt på NRK. Større kontrovers og bedre markedsføring fikk man ikke i 1981. Låten gikk til førsteplass og tilbrakte tilsammen 22 uker på VG-listen. Synthpop og postpønk møtes i en novelty-hit. Huskes selvfølgelig for tekstlinjen ”Jeg dro ned til byen for å få meg et skudd“. Ironi før det var noe som het ironi. ...der møtte jeg en fyr som ...meg no ... ..............................................................Faen vil ha fler og jeg vil ha mer?....... Og de evinnelige mørke og monotone strofene: Å dra te hælvete, å dra te hælvete, å dra te hælvete....... 0 Siter
laban Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 ...pssst: Vil bare tipse som "Hallo i Uken" der han er fast bidragsyter. Genialt program!... Helt enig, det er ofte helgas høydepunkt for 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 ...der møtte jeg en fyr som ...meg no ... ..............................................................Faen vil ha fler og jeg vil ha mer?....... Og de evinnelige mørke og monotone strofene: Å dra te hælvete, å dra te hælvete, å dra te hælvete....... http://www.veslemjuk.com/beranek/sgl_01.html Jeg dro ned til by'n for å få meg et kick Der traff jeg en fyr som solgte no' shit Jeg sa: Jeg er blakk, men kan du låne meg litt? Men han sa: Å dra te' Hælvete Så gikk jeg litt lenger for jeg følte meg snål Da traff jeg en fyr som tilbød ei nål han sa: Det er helt gratis, du trenger ikke stål! Men jeg sa: Å dra te' Hælvete Litt seinere følte jeg at no' måtte jeg ha Så jeg gikk tilbake til fyren med sprøyta og sa: Jeg må ha noe stoff med en eneste gang Hvis ikke går jeg til.......jeg går til Hælvete Nå går jeg til fyren med nåla hver dag Og betaler en hundrings mer hver gang Mye vil ha mer og Faen vil ha fler Ned til Hælvete 0 Siter
matildes mor Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Nei,jeg deler ikke smaken din. Har sett han på Løvebakken(tv) og kan strekke meg til å si at han muligens kan være sjarmerende....Men kjekk?? Langt ifra. 0 Siter
Gjest Feil? Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 http://www.veslemjuk.com/beranek/sgl_01.html Jeg dro ned til by'n for å få meg et kick Der traff jeg en fyr som solgte no' shit Jeg sa: Jeg er blakk, men kan du låne meg litt? Men han sa: Å dra te' Hælvete Så gikk jeg litt lenger for jeg følte meg snål Da traff jeg en fyr som tilbød ei nål han sa: Det er helt gratis, du trenger ikke stål! Men jeg sa: Å dra te' Hælvete Litt seinere følte jeg at no' måtte jeg ha Så jeg gikk tilbake til fyren med sprøyta og sa: Jeg må ha noe stoff med en eneste gang Hvis ikke går jeg til.......jeg går til Hælvete Nå går jeg til fyren med nåla hver dag Og betaler en hundrings mer hver gang Mye vil ha mer og Faen vil ha fler Ned til Hælvete He he, takk! Det var kult å se hele teksten igjen! 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 http://www.veslemjuk.com/beranek/sgl_01.html Jeg dro ned til by'n for å få meg et kick Der traff jeg en fyr som solgte no' shit Jeg sa: Jeg er blakk, men kan du låne meg litt? Men han sa: Å dra te' Hælvete Så gikk jeg litt lenger for jeg følte meg snål Da traff jeg en fyr som tilbød ei nål han sa: Det er helt gratis, du trenger ikke stål! Men jeg sa: Å dra te' Hælvete Litt seinere følte jeg at no' måtte jeg ha Så jeg gikk tilbake til fyren med sprøyta og sa: Jeg må ha noe stoff med en eneste gang Hvis ikke går jeg til.......jeg går til Hælvete Nå går jeg til fyren med nåla hver dag Og betaler en hundrings mer hver gang Mye vil ha mer og Faen vil ha fler Ned til Hælvete hmmm...... skal tro om det er hans rumpe på det coveret også? *glise* 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Han imponerte stort i forestillingen "Hurra for Andersen" Sett den? 0 Siter
Reg@l Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Nei fysj. Morsom kan han være, men noen godteskål er han ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.