Hawkwind Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hvordan ser man hva denne "optikken" er? Man er ikke hva denne optikken er. Derfor lurt å se litt rundt på nettet etter anmeldelser. www.akam.no kan være et greit sted å starte. 0 Siter
Goliath Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hvordan ser man hva denne "optikken" er? Det ser du ikke, og derfor er de ulike testene du kan finne på nettet veldig gode å bruke. Der har de ofte utført ulike kvalitative tester som sier mye om objektivets kvalitet (samt praktiske vurderinger av kameraenes ulike andre egenskaper). 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har 2.1 megapixler (det beste som var å få da jeg fikk kameraet mitt), og et fungerer fint til vanlige 15*10cm bilder. Det går også fint å forstørre litt, men ikke til megastørrelse. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er faktisk ikke pixler som er det viktigste. Har et gammeltdigitalkamera med "bare" 4,1. Fungerer strålende også til forstørrelser. MEN det er alikevel ikke bra. Hovedproblemet er at når jeg trykker på utløseren tar det tid før bildet blir tatt. (Og motivet har sprunget/fløyet ut av bildet) Så se etter mye mer enn bare pixler. Sånn er det med alle kameraer. Skal du ha et kamera som tar bilde med en enste gang, må du kjøpe speilrefleks. 0 Siter
Gjest takk for pikselhjelp :-) Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har 2.1 megapixler (det beste som var å få da jeg fikk kameraet mitt), og et fungerer fint til vanlige 15*10cm bilder. Det går også fint å forstørre litt, men ikke til megastørrelse. For litt over 3 år siden fikk jeg et kamera til jul som vi aldri har fått brukt ordentlig, det har vel 1 mp eller noe sånt. I alle fall er bildene dårlige så vi brukte heller et annet vanlig kamera. Synd det ikke går å oppdatere det som det går med pc. 0 Siter
Speak Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Sånn er det med alle kameraer. Skal du ha et kamera som tar bilde med en enste gang, må du kjøpe speilrefleks. Ja, det må du. Men de digitale kameraene har også blitt vedlig bra her. (Sammenligner det jeg kjøpte i fjor med et jeg kjøpte for 3 1/2 år siden.) 0 Siter
Excelsion Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Mamma har ett Ixus II 2 Mpix. Det tar så jævla bra bilder, kan forstørre de opptil A3 og de er like gode. Skulle jeg hatt nytt digitalt kamera ønsker jeg att de heller fokuserer på å lage de mindre med god optikk, enn beholde størrelsen og øke mpixlene. Vi har ett HP 935 5,3 Mpix. Det kosta godt over 4000 når vi kjøpte det, MYE dårligere bilder på det enn på Ixusen. 0 Siter
Gjest ixus bra ja Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Mamma har ett Ixus II 2 Mpix. Det tar så jævla bra bilder, kan forstørre de opptil A3 og de er like gode. Skulle jeg hatt nytt digitalt kamera ønsker jeg att de heller fokuserer på å lage de mindre med god optikk, enn beholde størrelsen og øke mpixlene. Vi har ett HP 935 5,3 Mpix. Det kosta godt over 4000 når vi kjøpte det, MYE dårligere bilder på det enn på Ixusen. canon ixus er kjent for å være bra merke. anbefaler det til alle 0 Siter
Simen Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Elkjøp har nettkampanje på et kamera som har vunnet flere tester. HP HpCR927. Dette har hele 8mp. og gir i tillegg bra bilder til en rimelig pris. Det koster 2695,-. Så kommer minnekort i tillegg. 1Gb holder lenge. Jeg har et 8mp speilrefleks og tar masse bilder, men har enda ikke brukt mer enn 1Gb minne før jeg har kunnet overføre dem til PC'n. Du kan eventuelt kjøpe et kort til senere. Jeg er også klar over at antall piksler ikke teller så mye, men dette gir deg altså både bra bildekvalitet og høy oppløsning. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;?ProductSKU=HPCR927NO&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&ref=Elkj%C3%B8p&adtype=newsletter&WT.mc_id=hpcr927no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.