Gå til innhold

kjøp av digitalt kamera-hvor mange piksler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser man hva denne "optikken" er?

Man er ikke hva denne optikken er.

Derfor lurt å se litt rundt på nettet etter anmeldelser.

www.akam.no kan være et greit sted å starte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser man hva denne "optikken" er?

Det ser du ikke, og derfor er de ulike testene du kan finne på nettet veldig gode å bruke.

Der har de ofte utført ulike kvalitative tester som sier mye om objektivets kvalitet (samt praktiske vurderinger av kameraenes ulike andre egenskaper).

Skrevet

Jeg har 2.1 megapixler (det beste som var å få da jeg fikk kameraet mitt), og et fungerer fint til vanlige 15*10cm bilder. Det går også fint å forstørre litt, men ikke til megastørrelse.

Skrevet

Det er faktisk ikke pixler som er det viktigste. Har et gammeltdigitalkamera med "bare" 4,1. Fungerer strålende også til forstørrelser. MEN det er alikevel ikke bra. Hovedproblemet er at når jeg trykker på utløseren tar det tid før bildet blir tatt. (Og motivet har sprunget/fløyet ut av bildet)

Så se etter mye mer enn bare pixler.

Sånn er det med alle kameraer. Skal du ha et kamera som tar bilde med en enste gang, må du kjøpe speilrefleks.

Gjest takk for pikselhjelp :-)
Skrevet

Jeg har 2.1 megapixler (det beste som var å få da jeg fikk kameraet mitt), og et fungerer fint til vanlige 15*10cm bilder. Det går også fint å forstørre litt, men ikke til megastørrelse.

For litt over 3 år siden fikk jeg et kamera til jul som vi aldri har fått brukt ordentlig, det har vel 1 mp eller noe sånt. I alle fall er bildene dårlige så vi brukte heller et annet vanlig kamera. Synd det ikke går å oppdatere det som det går med pc.

Skrevet

Sånn er det med alle kameraer. Skal du ha et kamera som tar bilde med en enste gang, må du kjøpe speilrefleks.

Ja, det må du. Men de digitale kameraene har også blitt vedlig bra her. (Sammenligner det jeg kjøpte i fjor med et jeg kjøpte for 3 1/2 år siden.)

Skrevet

Mamma har ett Ixus II 2 Mpix.

Det tar så jævla bra bilder, kan forstørre de opptil A3 og de er like gode.

Skulle jeg hatt nytt digitalt kamera ønsker jeg att de heller fokuserer på å lage de mindre med god optikk, enn beholde størrelsen og øke mpixlene.

Vi har ett HP 935 5,3 Mpix.

Det kosta godt over 4000 når vi kjøpte det, MYE dårligere bilder på det enn på Ixusen.

Gjest ixus bra ja
Skrevet

Mamma har ett Ixus II 2 Mpix.

Det tar så jævla bra bilder, kan forstørre de opptil A3 og de er like gode.

Skulle jeg hatt nytt digitalt kamera ønsker jeg att de heller fokuserer på å lage de mindre med god optikk, enn beholde størrelsen og øke mpixlene.

Vi har ett HP 935 5,3 Mpix.

Det kosta godt over 4000 når vi kjøpte det, MYE dårligere bilder på det enn på Ixusen.

canon ixus er kjent for å være bra merke. anbefaler det til alle

Skrevet

Elkjøp har nettkampanje på et kamera som har vunnet flere tester. HP HpCR927. Dette har hele 8mp. og gir i tillegg bra bilder til en rimelig pris. Det koster

2695,-. Så kommer minnekort i tillegg. 1Gb holder lenge. Jeg har et 8mp speilrefleks og tar masse bilder, men har enda ikke brukt mer enn 1Gb minne før jeg har kunnet overføre dem til PC'n. Du kan eventuelt kjøpe et kort til senere. Jeg er også klar over at antall piksler ikke teller så mye, men dette gir deg altså både bra bildekvalitet og høy oppløsning.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;?ProductSKU=HPCR927NO&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&ref=Elkj%C3%B8p&adtype=newsletter&WT.mc_id=hpcr927no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...