Gå til innhold

Psykiatri og frisinnethet?

Anbefalte innlegg

Gjest overleveren
Skrevet

Psykiatri er et fagfelt. Et klart definert fagfelt.

Det omfatter ikke alle menneskers tanke om den menneskelige psyke.

Psykiatri som fag omfatter kun faglig anerkjente tanker.

Mange har frisinnede tanker, meninger og spørsmål om månen og sola, men det ville ikke blitt akseptert på et forum for Astronomi.

Mange har frisinnede tanker omkring energibegrepet, men det ville ikke nødvendigvis bli aksepert på et forum for Fysikk.

Den feilen mange av oss har gjort, er å tro at psykiatri omhandler alt som har med den menneskelige psyke å gjøre. Men der tar vi feil.

Psykiatri er et fagfelt som omhandler dysfunksjonalitet i hjernen, og masse mer. Men ikke mer enn det som er faglig anerkjente tanker, teorier, faglig relevante spørsmål osv.

Et fagfelt kan ikke omfatte alt. Et fagfelt setter sine grenser.

Det vil også et alternativt psykisk helse fagfelt måtte gjøre. Hvis et fremtidig slikt fagfelt da ikke definerer seg selv til å si at alle tanker, absolutt alle tanker, som et menneske har, er faglig interessante.

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Har du tenkt å spamme oss til døde her også? Du må korte ned litt, vet du. Tipper du breier deg ganske snart.

:(

Gjest Lysglimt
Skrevet

Forstår du?

Ikke velkommen noen plass...

Veldig saklig av NHD å foreslå dette forumet,han kan sitt fag.

Psykiatri!

Gjest Violsa
Skrevet

Har du tenkt å spamme oss til døde her også? Du må korte ned litt, vet du. Tipper du breier deg ganske snart.

ja er litt lei jeg også , er ikke lett å trykke på et innlegg som ikke kritiserer psykiatri eller snakker om medikamenter og lignende på en negativ måte

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dere lager en stor sak ut av en filleting.

Han ba dere bare om å slutte med pludringen, og dere velger å ta det personlig.

Du fikk jo til og med svar på spørsmålet ditt.

Gjest overleveren
Skrevet

Hehe.. Når vant du 12 rette i tipping sist? :)

Gjest overleveren
Skrevet

ja er litt lei jeg også , er ikke lett å trykke på et innlegg som ikke kritiserer psykiatri eller snakker om medikamenter og lignende på en negativ måte

Jeg gleder meg til den dagen det begynner å strømme ut med gode pasienthistorier fra psykiatrien!

De kommer! Bare vent! Folk som forteller med like stor positiv entusiasme som meg, om alt det positive som skjedde i psykiatrien.

Om medikamenter som gav dem et nytt liv, som de er kjempefornøyde med.

Om psykiaterer som var som engler som de elsker over alt på denne jorden for alt det gode de gjorde.

De kommer de, violsa!

De gjør det! Det har jeg tro på. Faktisk!

For et system med så store ressurser blir nødt til å produsere mye godt også!!

Det tror jeg virkelig på!!

Gjest overleveren
Skrevet

Forstår du?

Ikke velkommen noen plass...

Veldig saklig av NHD å foreslå dette forumet,han kan sitt fag.

Psykiatri!

Er du ikke velkommen her da?

Start opp en rekke nye tråder her- med variert innhold... så er det sikkert noen som fanger interesse for noen av temaene dine om enerigier og annet etterhvert..

tror du ikke det?

Holder jo med en person som går i dialog med deg... istarten.

Ikke la flammen din slokne...

La lyset ditt glimte!

Vi trenger det :)

Alle sammen !

Kanskje vil Åpent Forum bli like populært som Psykiatri etterhvert?

Kanskje vil det blomstre her:)

Gjest overleveren
Skrevet

Dere lager en stor sak ut av en filleting.

Han ba dere bare om å slutte med pludringen, og dere velger å ta det personlig.

Du fikk jo til og med svar på spørsmålet ditt.

Sak og person er mer sammenvevd enn man tror.

Jeg er det jeg sier. Jeg er min sak.

:)

her inne kan jeg pludre :)

Gjest overleveren
Skrevet

Sak og person er mer sammenvevd enn man tror.

Jeg er det jeg sier. Jeg er min sak.

:)

her inne kan jeg pludre :)

Uten at noen kommenterer det liksom. Dette er Åpent forum... har man da behov for å presisere noe, så skriver man et nytt innlegg..

vanskeligere er det ikke....

det er som når man sitter på bussen...

man trenger jo ikke lytte til alle samtalene som foregår samtidig :)

Og selv når noen prater høyt om seg selv.. og breier seg ut på bussen .... så kan man jo kikke ut av vinduet... og bare vente til det kommer inn noen man har interesse av å høre på ? :)

Gjest Lysglimt
Skrevet

Er du ikke velkommen her da?

Start opp en rekke nye tråder her- med variert innhold... så er det sikkert noen som fanger interesse for noen av temaene dine om enerigier og annet etterhvert..

tror du ikke det?

Holder jo med en person som går i dialog med deg... istarten.

Ikke la flammen din slokne...

La lyset ditt glimte!

Vi trenger det :)

Alle sammen !

Kanskje vil Åpent Forum bli like populært som Psykiatri etterhvert?

Kanskje vil det blomstre her:)

Takk for det...

spørs det da,men men....=)

Gjest overleveren
Skrevet

Takk for det...

spørs det da,men men....=)

Kan aldri vite vettu :)

Bare å skrive inn et spm... så kanskje er det noen som åpnes av lysglimtet ditt vettu :)

Gjest Lysglimt
Skrevet

Kan aldri vite vettu :)

Bare å skrive inn et spm... så kanskje er det noen som åpnes av lysglimtet ditt vettu :)

Ja det var det da...

Gjest overleveren
Skrevet

Ja det var det da...

Man vet ikke før man har prøvd, vel? :)

Men så kan det jo være at du har helt andre mål her enn det jeg tror? Det er jo bare du selv som vet det...

Gjest Lysglimt
Skrevet

Man vet ikke før man har prøvd, vel? :)

Men så kan det jo være at du har helt andre mål her enn det jeg tror? Det er jo bare du selv som vet det...

Har vært på åpent forum før jeg,trenger verken psykolog eller psykiatriforum.

Men noe spesiellt mål med dette har jeg ikke,har du det da?

Er bare tidtrøyte for meg..

Gjest overleveren
Skrevet

Har vært på åpent forum før jeg,trenger verken psykolog eller psykiatriforum.

Men noe spesiellt mål med dette har jeg ikke,har du det da?

Er bare tidtrøyte for meg..

Ja, målet mitt er jo å forstå psykiatrien og den har gjort med meg, og å få tryggheten til den tilbake, hvis det siste er mulig da...

Og så blir det jo sånne adspredelser som dette innimellom..

Og forhåpentligvis i større grad etterhvert.... og så forhåpentligvis videre ute i den vanlige verden.., etterhvert..

Hva er du mest opptatt av utenfor nettet?

Gjest Lysglimt
Skrevet

Ja, målet mitt er jo å forstå psykiatrien og den har gjort med meg, og å få tryggheten til den tilbake, hvis det siste er mulig da...

Og forhåpentligvis i større grad etterhvert.... og så forhåpentligvis videre ute i den vanlige verden.., etterhvert..

Håper du forstår dem en gang,jeg har gitt opp,de er maktmissbrukere,de tråkker på folk som ikke gjør som de sier.

Men tror det vil komme et alternativ til psykiatrien en gang,da er det "nedenom og hjem" med dem.

Har vært oppslukt av nettet i det sistee,litt virkelighetsflukt kanskje,og behov for å "prate" med folk om alt og ingenting.

Ellers har jeg barn å ta meg av og samboer,har vært mange tlf og møter i det siste,syns det er slitsomt.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Men sant det du skrev tidligere,det er viktig å ikke bli for opptatt av et tema.

Men jeg har så mye å være opptatt av,mye å tenke på,er derfor det blir surr i topplokket mitt,tror jeg.

Gjest overleveren
Skrevet

Håper du forstår dem en gang,jeg har gitt opp,de er maktmissbrukere,de tråkker på folk som ikke gjør som de sier.

Men tror det vil komme et alternativ til psykiatrien en gang,da er det "nedenom og hjem" med dem.

Har vært oppslukt av nettet i det sistee,litt virkelighetsflukt kanskje,og behov for å "prate" med folk om alt og ingenting.

Ellers har jeg barn å ta meg av og samboer,har vært mange tlf og møter i det siste,syns det er slitsomt.

Hva får deg til å tro at de er bevisste maktmisbrukere? Og ikke bare inkompentente blinde med likevel omsorgsfulle personer lengst inne?

Bare spør jeg :)

Jeg frykter jo i det lengste det du antyder. Men jeg vil så gjerne holde fast på det jeg tror - og få det bekreftet en vakker dag....

Gjest overleveren
Skrevet

Men sant det du skrev tidligere,det er viktig å ikke bli for opptatt av et tema.

Men jeg har så mye å være opptatt av,mye å tenke på,er derfor det blir surr i topplokket mitt,tror jeg.

Nei, jeg skrev ikke at det var viktig å ikke være opptatt av et tema...

...det jeg skrev var at forklaringen på at jeg er sliten, kan være at jeg er opptatt av et tema så mye.

Det betyr ikke at jeg skal la være å være opptatt av det... det betyr at jeg skal bli enda mer opptatt av det.... så at jeg får pratet ut... og bli ferdig med det...

For - man kan ikke bestemme seg for å ikke være opptatt av det... for dette kommer fra underbevisstheten.... og selv om vi stenger det ute fra bevisstheten... så er det likefullt inni kroppen vår..... og sliter den ut.... eller gjør oss følelsesladde.....

Så jeg må få dette ut! :)

Det med at jeg var overfokusert... det fikk meg til å forstå at kanskje det er slik det henger sammen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...