Gjest Lysglimt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hva får deg til å tro at de er bevisste maktmisbrukere? Og ikke bare inkompentente blinde med likevel omsorgsfulle personer lengst inne? Bare spør jeg Jeg frykter jo i det lengste det du antyder. Men jeg vil så gjerne holde fast på det jeg tror - og få det bekreftet en vakker dag.... Mulig de er omsorgsfulle,men det er ikke det inntrykket jeg har fått. Forstår at de ikke skal bry seg,det er bare en jobb,det er det faktisk. Som sakt,så er det det samme for meg,gidder ikke ha noe mere med de å gjøre. De er vant til folk som tar selvmord,til slutt blir det "normalt",folk blir en dråpe i havet. For meg er dråpene viktig,uten dråpene ble det ikke noe hav,for dem er dråpene "bare en dråpe i havet" 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Mulig de er omsorgsfulle,men det er ikke det inntrykket jeg har fått. Forstår at de ikke skal bry seg,det er bare en jobb,det er det faktisk. Som sakt,så er det det samme for meg,gidder ikke ha noe mere med de å gjøre. De er vant til folk som tar selvmord,til slutt blir det "normalt",folk blir en dråpe i havet. For meg er dråpene viktig,uten dråpene ble det ikke noe hav,for dem er dråpene "bare en dråpe i havet" Du skriver tankevekkende ord. Det er klart at det må være meget belastende å arbeide i psykiatrien. De fleste av dem er jo vanlige mennesker som oss, som går inn der, og de vet nok kanskje heller ikke hva som venter dem. Jeg holder fast ved at de er gode mennesker, de aller fleste. At det også er endel med andre hensikter, er selvsagt også tilfelle. Men de aller fleste er gode mennesker, tror jeg. Men det du skriver om at de blir "vandt" til å møte mennesker som avslutter livet sitt. Det er sterkt å lese. Det er klart at det gjør noe med dem som arbeider der. Men jeg tror fortsatt på det gode i menneskene. Noe annet ville være altfor alvorlig. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Du skriver tankevekkende ord. Det er klart at det må være meget belastende å arbeide i psykiatrien. De fleste av dem er jo vanlige mennesker som oss, som går inn der, og de vet nok kanskje heller ikke hva som venter dem. Jeg holder fast ved at de er gode mennesker, de aller fleste. At det også er endel med andre hensikter, er selvsagt også tilfelle. Men de aller fleste er gode mennesker, tror jeg. Men det du skriver om at de blir "vandt" til å møte mennesker som avslutter livet sitt. Det er sterkt å lese. Det er klart at det gjør noe med dem som arbeider der. Men jeg tror fortsatt på det gode i menneskene. Noe annet ville være altfor alvorlig. Tror på det gode i mennesket jeg også... Også på de som jobber i psykiatrien,men da tror jeg heller på enkelt menneskene som jobber det,ikke samlebegrepet psykiatri. Gjør nok noe med dem ja,det er det jeg mener med "det er faktisk bare en jobb" Sånn må de nok tenke,det er ikke deres jobb å være omsorgspersonet,bry seg og å gi støtte til folk. De er der ikke for å være "våre hjelpere" i hverdagen,de er proffesjonelle behandlere..... Deres oppgave er å forandre folks psyke,ja til det bedre,det er nok demmes intensjon,men det er ikke alltid det når frem,det er da de "gir opp" Forståelig nok kanskje,derfor mener jeg at alle mennesker i bunn og grunn er ansvarlige for seg selv,syke eller ikke syke,de/vi må ta vare på og ta ansvar for oss selv. Det er hos oss selv ansvarte ligger...=) 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Tror på det gode i mennesket jeg også... Også på de som jobber i psykiatrien,men da tror jeg heller på enkelt menneskene som jobber det,ikke samlebegrepet psykiatri. Gjør nok noe med dem ja,det er det jeg mener med "det er faktisk bare en jobb" Sånn må de nok tenke,det er ikke deres jobb å være omsorgspersonet,bry seg og å gi støtte til folk. De er der ikke for å være "våre hjelpere" i hverdagen,de er proffesjonelle behandlere..... Deres oppgave er å forandre folks psyke,ja til det bedre,det er nok demmes intensjon,men det er ikke alltid det når frem,det er da de "gir opp" Forståelig nok kanskje,derfor mener jeg at alle mennesker i bunn og grunn er ansvarlige for seg selv,syke eller ikke syke,de/vi må ta vare på og ta ansvar for oss selv. Det er hos oss selv ansvarte ligger...=) Ja, det er samlebegrepet, selve faget psykiatri, som er det problematiske. Ikke for alle, så langt der i fra. Men for enkelte av oss. Sånn er det med alle systemer som har mulighet til frihetsberøvelse. Det er dessverre en nærmest uunngåelig konsekvens. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ja, det er samlebegrepet, selve faget psykiatri, som er det problematiske. Ikke for alle, så langt der i fra. Men for enkelte av oss. Sånn er det med alle systemer som har mulighet til frihetsberøvelse. Det er dessverre en nærmest uunngåelig konsekvens. Tror webmaster kommer til å "kvitte seg med oss" 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Tror webmaster kommer til å "kvitte seg med oss" Jeg tror Webmaster har skjønt at jeg skriver mye mer på Åpent Forum nå, enn på Psykiatri, og jeg mener også at jeg har bidratt i mye mindre grad den siste uken. Og jeg viste også da jeg ble utestengt og like etter at jeg hadde redusert min skriveaktivitet. Så jeg har et håp om å slippe utestengelsen på nytt. Men man vet aldri. For litt har jeg jo bidratt med også etter utestengelsen. En natt skrev jeg masse som ble slettet. De kan bruke en hvilken som helst begrunnelse. Hva tenker du om saken? 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg tror Webmaster har skjønt at jeg skriver mye mer på Åpent Forum nå, enn på Psykiatri, og jeg mener også at jeg har bidratt i mye mindre grad den siste uken. Og jeg viste også da jeg ble utestengt og like etter at jeg hadde redusert min skriveaktivitet. Så jeg har et håp om å slippe utestengelsen på nytt. Men man vet aldri. For litt har jeg jo bidratt med også etter utestengelsen. En natt skrev jeg masse som ble slettet. De kan bruke en hvilken som helst begrunnelse. Hva tenker du om saken? Jeg tenker at det ikke er noe håp...... 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg tenker at det ikke er noe håp...... Uansett hva som skjer. Så håper jeg at du husker på ditt lysglimt! Du har spredd mye godt til mange her inne! 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Uansett hva som skjer. Så håper jeg at du husker på ditt lysglimt! Du har spredd mye godt til mange her inne! Takk for det,blir vel "blåst ut" snart,men det gjør ingenting. Og du må huske på at du er en "survivor".. 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Takk for det,blir vel "blåst ut" snart,men det gjør ingenting. Og du må huske på at du er en "survivor".. Tusen takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.