Gjest rollo26 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er VELDIG viktig for meg å snakke med en person, som egentlig ikke vil snakke med meg. Nå planlegger jeg å drikke meg full for selv å få mot til å presse han til å snakke med meg. Jeg vet jeg er pysete, men er dette en plan som kan lykkest? 0 Siter
mrxx Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Da hadde ikke tatt deg alvorlig og bedt deg komme igjen når du er edru. Hadde ikke giddet å brukt tid på en full tulling som skal si meg noen sannhetens ord. 0 Siter
Gjest rollo26 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Da hadde ikke tatt deg alvorlig og bedt deg komme igjen når du er edru. Hadde ikke giddet å brukt tid på en full tulling som skal si meg noen sannhetens ord. Sukk... jeg er en tulline da...Å denne personen kjenner jeg like godt som min egen mor. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Sukk... jeg er en tulline da...Å denne personen kjenner jeg like godt som min egen mor. skjønner godt tanken din. men er ikke særlig lurt. Du blir neppe tatt på alvor. Kanskje hvis du sjenker personen full først. hehe Men jeg har erfaring at hver gang jeg vil snakke følelser og alvor med familie når jeg er full sier de bare vent til du er edru . Selv om følelsene er de samme som når jeg er edru og jeg vil si det samme 0 Siter
Speak Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Om det hadde vært meg som egentlig ikke ville snakke med deg, og du møtte opp full....da kan jeg garantere at jeg IKKE hadde giddet i hvertfall. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Sukk... jeg er en tulline da...Å denne personen kjenner jeg like godt som min egen mor. Mitt råd er at du planglegger svært godt hva du skal si og øv deg på å fremføre det. Skriv ned stikkord om hva du vil si slik at du ikke glemmer det, papirarket tar du med deg. I en litt presset situasjon så er det fort gjort å glemme noen poenger, derfor må du planlegge godt og skrive ned og ha med deg jukselapp. 0 Siter
Gjest rollo26 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 skjønner godt tanken din. men er ikke særlig lurt. Du blir neppe tatt på alvor. Kanskje hvis du sjenker personen full først. hehe Men jeg har erfaring at hver gang jeg vil snakke følelser og alvor med familie når jeg er full sier de bare vent til du er edru . Selv om følelsene er de samme som når jeg er edru og jeg vil si det samme Sukk! Jeg har ikke tenkt å drikke så mye at jeg snøvler da...bare til mots. Ellers tenkte jeg på å drikke meg full og så be en annen om hjelp til å snakke med denne personen... Men vet ikke om jeg skal dra rett til løven eller løvetemmeren. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Sukk! Jeg har ikke tenkt å drikke så mye at jeg snøvler da...bare til mots. Ellers tenkte jeg på å drikke meg full og så be en annen om hjelp til å snakke med denne personen... Men vet ikke om jeg skal dra rett til løven eller løvetemmeren. Hvis du har problemer med å snakke om det når du er edru, så kan det jo bety at du ikke er klar for å ta det opp. Hva med å skrive et brev - som du ikke sender? Ved å sette ord på det skriftlig, øver du deg på å bli fortrolig med hva du vil si. Den dagen du kjenner deg klar til å ta det opp, møter du opp - edru. Det er aldri lett å ta opp vanskelige temaer, og kanskje ikke alltid hensiktsmessig, heller? Det er bare du selv som kan vurdere hva som er best for deg. Men jeg tror du kan regne med at det som er vanskelig i utgangspunktet, i hvert fall ikke blir noe lettere når du er full! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Om personen ikke vil snakke med deg som du er, hvordan tror du at du skal få vedkommende til å snakke med deg når du er full..? Da ødelegger du nok sjangsen du får, og vedkommendes inntrykk av deg blir nok ikke noe bedre. Så sorry, konfrontasjon bør du nok ta edru. 0 Siter
Gjest rollo26 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Om personen ikke vil snakke med deg som du er, hvordan tror du at du skal få vedkommende til å snakke med deg når du er full..? Da ødelegger du nok sjangsen du får, og vedkommendes inntrykk av deg blir nok ikke noe bedre. Så sorry, konfrontasjon bør du nok ta edru. Han vil snakke med meg, men ikke om akkurat det temaet jeg ønsker. Å jeg har tenkt på det at jeg skulle ha snakket ut med han i et par år faktisk. Men jeg få hjerteklamp bare jeg tenker på det. Med litt innabords er jeg straks mye modigere og rett på sak. Vinflaska står klar i skapet :-) 0 Siter
Gjest KrittHvitt Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Du tror at han vil snakke med deg når du er full? Dette må være tull? Hadde noen gjerne villet snakke med meg om noe jeg ikke vil snakke om, så hadde jeg I HVERTFALL IKKE snakket om det når en av oss har drukket. Tør du ikke i edru tilstand så får du la det ligge. 0 Siter
Gjest rollo26 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det er helt vanvittig dumt gjort. Hvorfor er det så dumt da? Om jeg sier det slik som det er at jeg har drukket for å ha mot til å snakke? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hvorfor er det så dumt da? Om jeg sier det slik som det er at jeg har drukket for å ha mot til å snakke? Selv om du føler deg modigere og svært veltalende, vil du utad virke useriøs, usammenhengende og vanskelig å følge. Om du har tenkt å argumentere, kommer du til å snuble i argumentene dine, ikke klare å møte motparten skikkelig, og/eller gjenta deg selv til det kjedsommelige. Dessuten er risikoen stor for at du overdriver både dine egne følelser og motpartens reaksjoner, og skaper en riktig så ulekker, følelsesladet scene. Det blir rett og slett vanskeligere å ta deg på alvor. I verste fall husker du ikke ordentlig hvordan samtalen gikk, og da er jo hele greia bortkastet. En ting er å ta _en_ øl eller et glass vin først, men å drikke seg til mot er aldri en god idé. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.