Gjest Mom33 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Nå ble jeg kjempenysgjerrig - hva leste du? Hvordan gikk det med sofaen i går forresten? Jeg vil IKKE si det! Sofan, ja, den ble ikke bra. Prøvde etter tur alle rådene, unntatt det med tyggegummi som skulle rulles over, men pent ble det ikke. Så kom jeg på at jeg har jo en slik skinnsofarens, men DET begynte jeg ikke med i natt, altså. Det skal min bedre halvdel få sysle med i morgen, tenkte jeg, det må være en god måte å bruke fridagen sin på! ;-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Vi kan fint gå å kjøpe sofa vi uten å ha penger på bok... Orker ikke å binde opp penger til sparing jeg, liker å bruke dem jeg;o) Fint for deg! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Men det er jo fint for dere, for da går jeg utifra dere bare kaster dere av gårde på lange dyre turer og sånt også og det er jo hyggelig. Eller står bare pengene der fast? De 70-80 000,- står der mer eller mindre fast, ja. Det er en buffer, brukes når det kommer store uforutsette utgifter. Reiser og slikt foretar vi oss ut fra de daglige midlene. Vi SPARER ikke, vi gjør det vi har lyst til å gjøre, kjøper det vi har lyst på. Kanskje vi ikke har lyst på så mye i det daglige? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Sikkert noe i det. Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Det ligger en stor trygghet i det å kunne kjøpe noen "større ting" hvis det er behov for det - uten å måtte spise tomatsuppe i flere måneder etter. Ja, og som sagt, vi sparer ikke eller snur på hver krone, vi lever et veldig rikt og godt liv - både på opplevelser og det vi har lyst på. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 jeg har lest at man bør ha nok sparepenger til å dekke 3-6 måneders utgifter, i tilfelle noe skulle skje. Så mye penger har ikke jeg da... Neida, det holder med en månedslønn i banken. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Legge av så du har litt i bakhånd. Obs... jeg leste mastergradgjeld. Mastercardgjeld ville jeg selvsagt betalt ned med en gang. Det er jo så dyrt, og trenger du plutselig penger, kan du jo be om kreditt igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.