Gjest regnskap Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Når jeg sender ut purring på regning medfølger det et purregebyr. Oftest betaler ikke kunden dette, bare grunnbeløpet, selv om det er over en uke etter purring. Kan jeg sende ny faktura på purregebyr? Er dette smålig? Når nesten ingen betaler dette blir det en del tapsføring, men jeg må kanskje regne med å miste kunder totalt om jeg begynner å mase etter purregebyrene? 0 Siter
Gjest Bregn Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Du kan, men det er ganske smålig og lite kundevennlig ja! Jeg ville ikke gjort det, og de fleste gjør det heller ikke. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ganske smålig. Hvis det tar en uke, kan det også hende vedkommende har betalt rett før purringa kom, men har brevgiro eller annet som tar lang tid. 0 Siter
keinstein Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 De spekulerer i det. Slik er det å drive bisniss. Det er sjelden du får inn slikt, så du må kalkulere det inn i grunnprisen. Prøv å purre pr telefon etter en uke. Du kan purre pr telefon når du vil. Personlig kontakt er mer effektivt. Når de fremdeles ikke betaler, tilby deg å komme innom for å snakke om betalingsproblemer. 0 Siter
fresja Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det kan da umulig lønne seg å sende ut faktura på purregebyr? På jobben ser jeg at det fleste tar 55 kr. Enkelte som f.eks DnB Nor purrer i det uendelige på 55 kr. Jeg sendte den 10-ende purringen i retur (da syntes jeg de hadde brukt et passende beløp i porto). Skrev at jeg ikke visste hva gebyret gjaldt, men om det var faktura nr.., så var den betalt ved forfall. Telenor og andre halvoffentlige tar purregybyret med på neste faktura. Skal vi først betale et gebyr, er det mye enklere å gjøre det sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.