nøffgakkmøbææ Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 hvis noen har beiset(sånn at tre blir litt lysere) veggene ett strøk, og vi ønsker å få det helt hvitt: må man pusse av alt og så kvistmale, eller kan man kvistmale oppå den beisetingen eller hva et nå heter? og en annen ting: blir resultatet helt ubrukelig hvis man dropper kvistmalingen og maler hvitt på tre? 0 Siter
akicha Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hei! Jeg vet ikke hvordan det er med beis under maling, men jeg har et lite tips i forhold til kvistlakk. Det finnes nå et relativt nytt produkt som heter "sperregrunn", dette er grunning med kvistlakk i. Du trenger minst et strøk av slik sperregrunn, men så fungerer det jo som grunning uansett. Det er en STOR jobb å male panel har vi funnet ut her i huset, men det er verdt det, det blir jo så fint! 0 Siter
puttelull Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Hei! Jeg vet ikke hvordan det er med beis under maling, men jeg har et lite tips i forhold til kvistlakk. Det finnes nå et relativt nytt produkt som heter "sperregrunn", dette er grunning med kvistlakk i. Du trenger minst et strøk av slik sperregrunn, men så fungerer det jo som grunning uansett. Det er en STOR jobb å male panel har vi funnet ut her i huset, men det er verdt det, det blir jo så fint! Det var jammen et godt tips! Vi skal også male panel i sommer, tenkte vi, og vår panel er "pepret" med kvist.... 0 Siter
akicha Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Det var jammen et godt tips! Vi skal også male panel i sommer, tenkte vi, og vår panel er "pepret" med kvist.... Denne sperregrunnen er nok litt dyrere enn annen grunning, men jeg syns absolutt det er verdt det! Tror faktisk jeg skal hive meg rundt å begynne å pusse litt panel her også i helga! Vi har mye panel å gå på her i huset... Forresten så trengte vi minst to strøk med sperregrunn, men kommer an på om det er noe gjennomslag etter første strøk. Det er nok ikke alle malingforetninger som har sperregrunn. Vi kjøpte det på maxbo.. 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Skrevet 24. mai 2006 Hei! Jeg vet ikke hvordan det er med beis under maling, men jeg har et lite tips i forhold til kvistlakk. Det finnes nå et relativt nytt produkt som heter "sperregrunn", dette er grunning med kvistlakk i. Du trenger minst et strøk av slik sperregrunn, men så fungerer det jo som grunning uansett. Det er en STOR jobb å male panel har vi funnet ut her i huset, men det er verdt det, det blir jo så fint! aaaah, det var jo et genialt tips!! grunne må man jo uansett! so genious, det skal jeg benytte meg av:) 0 Siter
akicha Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 aaaah, det var jo et genialt tips!! grunne må man jo uansett! so genious, det skal jeg benytte meg av:) Så hyggelig å kunne være til hjelp! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.