Gjest PandaMiranda Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Ja. Men fyren velger selv. Om han ikke velger selv så er han syk. Om han ikke er syk, så har han valgt selv. I begge tilfeller må andre beskyttes mot han. Behandling? Hvorfor det? Hvorfor nevner du behandling? Med spørsmålstegn? Uten å si noe mer? I noen tilfeller hjelper det kanskje med behandling, jeg aner ingen ting om tilfellet til denne gærningen her. Ja, samfunnet må beskyttes. Det gjøres vel dessverre i for liten grad. Og så må vi forebygge. Dessverre er det ikke alltid samsvar mellom den kunnskapen som finnes og de tiltakene som settes inn. Uansett hvor mye ansvar hver person måtte ha for sine handlinger, så kommer vi ikke bort i fra at et samfunn faktisk kan produsere forbrytere. Jo tidligere man kommer inn og får gjort noe med problemene i et barns liv, jo mindre sjanse er det for at de tipper over. Det er en skremmende ting å tenke på - men et menneske som har mistet alt håp om å passe inn i samfunnet kan dessverre utvikle veldig destruktive sider. Å si til en sånn person at den har "ansvar for sine egne handlinger" blir vel fort oppfattet som en idiotisk uttalelse fra dem de hater mest. Jeg tror ærlig talt ikke de forstår eller bryr seg om tanken på et ansvar overfor andre mennesker. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ingen jeg har lyst til å kose med i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.