Gå til innhold

Hvor mye kostet gassgrikken din da? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det noen fare for eksplosjoner ved bruk av gassgrikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starling
Skrevet

Min gassgrikk kostet rundt 1300 kr, tror jeg. Aner ikke noe om eksplosjonsfaren. :)

Gjest girasol
Skrevet

Min gassgrikk kostet rundt 1300 kr, tror jeg. Aner ikke noe om eksplosjonsfaren. :)

Unnskyld, men hva er en gassgrikk da??

Hilsen dum

Skrevet

Vår kostet opprinnelig 1000 men var fjorårets utstillingsmodell så vi fikk den for 500.

Jeg går ut fra det ikke er eksplosjonsfare ved fornuftig bruk og at det ikke er feil på utstyret.

Skrevet

Vi betalte rundt 2000-2500,- for vår (4 år siden?). Prisen på tilsvarende modell har sikkert gått ned siden da.

Nei, det er vel ingen eksplosjonsfare så lenge du bruker den riktig. Slanger og klemme rskal skiftes ut med jevne mellomrom. Vi oppbevarer den ute om sommeren, og i garasjen om vinteren ( men da er beholderen tom og frakoplet grillen).

Skrevet

Vår Weber Silver B kostet på tilbud ca. kr. 3000,- (normal pris er minst det dobbelte).

Gass som lekker kan resultere i brann eller eksplosjon og er svært farlig. Det er derfor veldig viktig med riktig vedlikehold, bruk og oppbevaring.

Hentet fra http://matogdrikke.start1.no/grill.php?side=nw_mange_er_redd_gassgrillen

"grillkosen er ikke ufarlig. Hver sjette nordmann har opplevd lekkasje i propanutstyr. Og mange frykter eksplosjon, viser en undersøkelse TNS Gallup har gjort for If Skadeforsikring.".

Info.:

http://www.bergen.kommune.no/brannvesenet/grill.html

Skrevet

Bare når gassen lekker ukontrollert og det ikke er lufting så den kan forsvinne ut. Oppbevar alltid gassbeholder der det er god lufting ut.

Den er tung og samler seg på gulvet i et tett rom eller i en båt. Dermed kan båten eller rommet eksplodere når den når åpne flamme eller gnist.

Ute er det ikke noe problem. Begynner det å brenne, vipper du bare opp utløseren på toppen av beholderen, og brannen slukker straks - ingen fare.

Min grill kosta 10 kr. Det er en handlevogn fra ICA.

Gjest Sprm. til Keinstein.
Skrevet

Bare når gassen lekker ukontrollert og det ikke er lufting så den kan forsvinne ut. Oppbevar alltid gassbeholder der det er god lufting ut.

Den er tung og samler seg på gulvet i et tett rom eller i en båt. Dermed kan båten eller rommet eksplodere når den når åpne flamme eller gnist.

Ute er det ikke noe problem. Begynner det å brenne, vipper du bare opp utløseren på toppen av beholderen, og brannen slukker straks - ingen fare.

Min grill kosta 10 kr. Det er en handlevogn fra ICA.

Var det eksvennene dine som fiksa det kuppet for deg? -lol

Skrevet

Var det eksvennene dine som fiksa det kuppet for deg? -lol

Tiern sitter fast i handlevogna, jeg får den tilbake når jeg går tilbake med handlevogna.

Det var ikke rare kuppet, like lett som å stjele yttertøy på skoler.

Skrevet

Tiern sitter fast i handlevogna, jeg får den tilbake når jeg går tilbake med handlevogna.

Det var ikke rare kuppet, like lett som å stjele yttertøy på skoler.

Du Keinstein, du Keinstein :)

Skrevet

Du Keinstein, du Keinstein :)

Her ved Eika og nede under Nybrua ar det koselig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...